Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: جمعی از حقوقدانان بسیجی این استان در راستای اجرای اولویت‌های ۱۲گانه سازمان زندان‌ها مبنی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی و طی تفاهم‌نامه همکاری با بسیج حقوقدانان در زندان مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی و اندرزگاه نسوان حضور پیدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شیرازه، به منظور ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه نسوان و باز داشتگاه مرکزی شیراز، گروه جهادی بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان های شیراز حضور یافتند و به زندانیان مشاوره‌های حقوقی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس و روح‌اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز همراه با حقوقدانان به صورت چهره به چهره پاسخگوی مسائل و پرسش های زندانیان بودند.   مدیرکل زندان‌های استان فارس با قدردانی از حضور گروه‌های جهادی به ویژه بسیج حقوقدانان استان فارس در زندان‌های شیراز گفت: در راستای اجرای اولویت های 12گانه سازمان زندان‌ها مبنی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی و طی تفاهم‌نامه همکاری با بسیج حقوقدانان، تعداد 15 نفر از حقوقدانان به منظور  ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی در زندان مرکزی شیراز، بازداشتگاه مرکزی و اندرزگاه نسوان حضور یافتند و به 500نفر از زندانیان مشاوره حقوقی ارائه کردند.   اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه مشترک، ارائه خدمات مشاوره، وکیل معاضدتی و تسخیری و همچنین کارشناس معاضدتی به صورت رایگان انجام می گیرد.   وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بسیج حقوق‌دانان استان، حضور و همکاری مشاوران حقوقی و کانون وکلای استان در سراسر زندان های استان فارس تداوم خواهد یافت و یک روز در هفته وکلا در زندان های استان فارس به منظور انجام مشاوره حقوقی حضور می یابند.   مدیر کل زندان‌های استان فارس یادآور شد: تحقق این امر مهم، با هدف حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده های نیازمند آنان با همکاری خیرین و سایر نهادهای مرتبط باهدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.   بنابراین گزارش، در اجرای اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل دستگاه‌ها و سازمان‌ها درحمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تسریع در ارایه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و استفاده از خدمات حقوقی رایگان به زندانیان نیازمند و بی‌بضاعت زندان‌های استان، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل زندان‌های فارس و سازمان بسیج حقوقدانان منعقد شده است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زندان های استان فارس زندان مرکزی شیراز تفاهم نامه همکاری بسیج حقوقدانان مشاوره حقوقی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود