Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورگی مدیر شرکت شهرک‌ های کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به ظرفیت بکر نهضت گلخانه‌ای در استان گفت: طرح نهضت گلخانه‌ای مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و جلسات متعددی به صورت منظم برای توسعه این طرح برگزار شده است.

او افزود: رسالت این جلسات و کارگروه‌ هایی که در حال برگزاری هستند شناسایی ظرفیت‌ ها و انجام مطالعات در حوزه نهضت گلخانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورگی با اشاره به اینکه برخی از فاز‌های این طرح وارد مرحله اجرا شده اند تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با شرکت شهرک‌ های کشور و استانداری، ایجاد هزار هکتار شهرک کشاورزی در استان طراحی شده است که از این میزان ۷۰۰ هکتار برای احداث گلخانه بوده است.

بیشتر بخوانید

ابلاغ ۳ مرحله اعتبارات برای طرح نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین ایجاد ۱۵۰ واحد دامداری، ۱۵۰ بارگاه زرشک و ۵۰ واحد شیلات در دستور کار قرار گرفته است.

۸۰۰ هکتار زمین آماده احداث شهرک گلخانه‌ای

سورگی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰۰ هکتار از اراضی استان قابلیت ایجاد شهرک گلخانه‌ای را دارند، گفت: تامین اعتبار مهم‌ ترین بخش اجرای این پروژه است که یک رقم اعتباری در متن تفاهم نامه منعقد شده گنجانده شده است و برای تحقق و تخصیص این اعتبارات، شرکت شهرک‌ های کشاورزی مبلغی را از محل اعتبارات ملی تخصیص می‌دهد.

او افزود: وقتی که بازار از ثبات کافی برخوردار نیست سرمایه گذار نمی‌تواند به این عرصه ورود و به خوبی برنامه ریزی و جمع بندی کند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهضت گلخانه ای توسعه گلخانه نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی شرکت شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی از عضویت پنج شرکت دانش بنیان و فناور در صندوق بخش کشاورزی استان خبر داد.

علیدادیان در جلسه تبیین سیاست ها و جایگاه نقش صندوق های کشاورزی که ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این شرکت ها پنج شرکت دانش بنیان و چهار شرکت نیز فناور بوده است.

وی گفت: این شرکت ها با سرمایه پنج میلیارد تومان به عضویت این صندوق ها درآمده اند و اکنون سرمایه اختصاص داده شده به این شرکت ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال ۸۷ با عضویت ۴۷۱ نفر و سرمایه سه میلیارد تومان تشکیل شد که هم اکنون میزان سرمایه این صندوق به ۶۵ میلیارد تومان با ۹۳ نفر عضو رسیده است.

علیدادیان در ارتباط تسهیلات پرداخت شده توسط این صندوق بیان کرد: ۳۱۵ فقره تسهیلات ارزان قیمت با سرمایه ۷۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی که جنبه اثربخش نیز داشته ۲۱ فقره با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان بوده است.
به گفته وی، این تسهیلات برای خرید میوه شب عید و گوشت جهت تنظیم بازار بوده است.

علیدادیان خاطرنشان کرد: اما تورم موجب شده تا صندوق های کشاورزی ظرفیت و توان مالی خود را از دست دهند.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم تا واسطه ها رو حذف کنیم و با کمک اتحادیه ها در زمینه توزیع نهاده ها و صادرات و واردات محصول اقدام کنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • شرکت 916 نفر در پویش اهدای خون مهر سرخ در خراسان جنوبی
  • 916نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ خراسان‌جنوبی شرکت کردند
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویتی که باید مدیریت شود
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • شیعه و سنی پای کار طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی
  • کمک ۸۵ میلیون تومانی خیر آبرسان به روستای حسن مست خراسان شمالی
  • اجرای طرح جهش تولید در هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه