Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@01:02:30 GMT

آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۸۴۶۲

آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواهان موافقت وی با ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم (زیر ۳ سال ساخت) اروپایی و کره‌ای و ژاپنی که در انبارهای گمرکات کشور دپو شده‌اند، شد، رئیس جمهور نیز بلافاصله با درخواست وی موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد تا با ترخیص آنها موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از موافقت وزارت صمت با ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداری نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند که به ازای هر یک دستگاه کامیون فرسوده که گواهی اسقاط دریافت کرده باشد، یک دستگاه کامیون دست دوم زیر ۳ سال ساخت از انبارهای گمرکات ترخیص شوند.

صدرالله بمانا مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل نیز دو هفته قبل از موافقت رئیس جمهور با درخواست وزیر راه برای ترخیص حدود ۲ هزار دستگاه کامیون مانده در انبارهای گمرک خبر داده بود.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودی برطرف می‌شود، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی سنگین، نجومی شده، به شدت افت خواهد کرد.

پربیننده ترین هر شانه تخم مرغ چند؟ قیمت گوشت قرمز منجمد اعلام شد زخم کووید بر چهره تجارت جهان تولید خودرو ۵۰درصد افزایش می‌یابد راهکارهای جدید برای فعالیت اصناف در دوران شیوع کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت جاده راهداری و حمل و نقل جاده گمرک وزیر راه و شهرسازی کامیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان یگانگی ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۷۶۰ تن شکر سفید در انبارهای این استان ذخیره است و مجوز حمل ۶۰۰ تن شکر دیگر نیز اخذ و به زودی به انبار اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبارهای این استان وجود دارد افزود: ۲۱ هزار و ۹۹۴ تن گندم در انبار ذخیره است و پیش‌بینی می‌شود گندم مورد نیاز استان تا پایان خردادماه تأمین باشد، همچنین برنامه حمل ۱۸ هزار تن گندم به استان اخذ شده که به ذخیره استان اضافه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال هم خرید گندم قابل قبول باشد، به دلیل وجود برخی از نارضایتی‌ها از کیفیت گندم برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین گندم از محل استان‌های خوزستان و فارس و همچنین گندم وارداتی انجام شده است.

کد خبر 6086477

دیگر خبرها

  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه