Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:29:19 GMT

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۹۶۱۶

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

ایسنا/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس و همچنین عملیاتی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره، خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سد مارون و جره عملیاتی شده است. پیگیر اخذ مجوز پروش ماهی در قفس برای سد کارون ۳، سد کرخه، سد شهید عباس‌پور مسجدسلیمان و سد گتوند نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مفصلی به منظور گسترش فعالیت‌های مجتمع شهید ملکی اهواز داریم، افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم، بهمن‌ماه امسال فصل تکثیر در این مرکز آغاز می‌شود و توسعه پرورش در آنجا به صورت متراکم پیش می‌رود.

ابوعلی گفت: باید از اختیارات و توانمندی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات خوزستان به ویژه در حوزه شیلات کمک بگیریم. با توجه به بسته بودن مرز چذابه و عدم همکاری کشور عراق در صادرات، رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا این مساله به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و مشکلات آبزی‌پروان حل شود.

وی با اشاره به فعالیت مزارع غیرمجاز در استان گفت: بسیاری از این مزارع در بخش اقتصادی و اشتغالزایی عملکرد خوبی دارند و نمی‌توانیم آنها را به راحتی تعطیل کنیم بنابراین باید کمک کنیم که در چارچوب ضوابط و مقررات، فعالیت این مزارع به صورت قانونی و هماهنگ با سیاست‌های سازمان آب و برق ادامه یابد.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بازارهای محلی

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه تامین نهاده‌ها یکی از دغدغه‌های پرورش‌دهندگان است، افزود: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات بازار، موجب گرانی این محصولات شده است؛ باید از ظرفیت بازارهای محلی استفاده شود و با همکاری تعاونی‌ها، نهاده‌های مورد نیاز از بازارهای محلی در اختیار آبزی‌پروران قرار داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در استخراج آمارها از سوی مدیران شیلات شهرستان‌ها گفت: با شناسایی کم و کاستی‌ها می توانیم عملکرد ارزشمندی داشته باشیم. همچنین نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم بسیار مهم است. صدا و سیمای خوزستان قابلیت بالایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم دارد و می‌تواند با ساخت فیلم‌های مستند و تیزرهای تبلیغاتی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی شهرستان‌ها، صید و صیادی و بازارهای فروش ماهی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

ابوعلی با اشاره به اهمیت تکنولوژی و فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی بیان کرد: ملاقات مجازی و ویدئو کنفرانسی را به برنامه‌های این اداره اضافه می‌کنیم و کلیه مدیران و پرورش‌دهندگان می‌توانند به صورت مجازی به طرح سوالات خود بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان شيلات پرورش ماهي ماهی در قفس پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

عبدالله حبیبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای اصلی این شورا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد برزرگداشت روز معلم و جشنواره‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: در حوزه پرورشی، جشنواره‌های قرآنی در سه شهرستان و همچنین ۸ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شد و در محفل انس با قرآن که در آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، ۷۰۰ نفر حضور داشتند. البته تعهد می‌دهیم در دیگر ماه‌های سال هم محافل انس با قرآن برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه رتبه علمی آموزش خوزستان، آموزش دغدغه اداره‌کل آموزش و پرورش شده است، گفت: در حوزه آموزش نیز معاونان اداره‌کل را کدبندی کرده‌ایم و هر معاون شش شهرستان بر عهده گرفته است و امتحانات شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی بیان کرد: این معاونان، وضعیت هر شهرستان ارزیابی می‌کنند و مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت نیاز مداخلات را انجام می‌دهند. امیدواریم رتبه علمی شهرستان‌ها ارتقا یابد.

حبیبی با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه ابتدایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه شناسایی شده‌اند، افزود: این دانش‌آموزان در پنجشنبه‌های طلایی آموزش‌های لازم را می‌بینند. قطعا پوشش این طرح صددرصدی نخواهد بود، اما بخش زیادی از این دانش‌آموزان را پوشش می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه متوسطه دوم که دغدغه بیشتر ما است، از طریق فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. کلاس‌های فوق برنامه هم برای توانمندسازی معلمان و دبیران برگزار شده و همایش‌های جمع‌بندی نیز در تمام شهرستان‌ها در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و مرور درس‌ها برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به وجود اشکالات اساسی، نمی‌توان پوشش صددرصدی دانش‌آموزان را در برگزاری این کلاس‌ها ارائه داد. آموزشگاه‌هایی (خصوصی) در نوبت صبح فعال هستند که تخلف بسیار بزرگی است که در خوزستان رخ می‌دهد و باید جمع شوند. این آموزشگاه‌ها، دانش‌آموزان را از کلاس فاصله می‌دهند و خانواده‌ها به ما فشار می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ اما ما چه ابزاری داریم؟

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید بپذیریم فضایی ایجاد شده است که خانواده‌ها برای نیامدن به مدرسه، کنار دانش‌آموزان آمده‌اند و می‌گویند مدرسه چیزی برای گفتن ندارد، زیرا در مدرسه، معلم کتاب و دانش را درس می‌دهد، اما در آموزشگاه‌ها چهار نکته تست و راه‌های میان‌بر جذاب را ارائه می‌دهند و این مسائل، موجب می‌شوند دانش‌آموز به مدرسه نیاید.

وی افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش محدودیت دارد در حالی که این آموزشگاه‌ها محدودیت ندارند. به طور مثال در استان خوزستان یکی از بهترین اساتید زیست‌شناسی، زن است که ما در این زمینه محدودیت داریم.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: دستورالعمل شناسایی معلمان نمونه از دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و در فرآیند شناسایی معلمان، ۴ هزار همکار واجد شرایط در استان خوزستان مشخص شدند و پس از برررسی، ۱۳۰ نفر از آنها انتخاب شدند و در نهایت ۱۴ معلم نمونه انتخاب شدند که در مرحله کشوری نیز ارزیابی می‌شوند و امیدواریم معلم نمونه کشوری هم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر بر اساس ارائه مستندات معلمان نمونه انتخاب می‌شدند، اما امسال علاوه بر این، ارائه تدریس هم مد نظر قرار گرفت.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: استقبال نکردن و نبود همراهی مناسب برخی نهادها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها یکی از چالش‌ها در این خصوص است. پیشنهاد می‌شود امسال تامین امکانات رفاهی، در نظر گرفتن تخفیفات، تغییر فضای تبلیغاتی شهر در هفته معلم و برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت ویژه همکاران نمونه و سایر معلمان، در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار جشن منسجم بزرگداشت مقام معلم در پارک لاله اهواز با ۱۱۰ غرفه با پیوست‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری ضروری است