Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان - مشهد؛ مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که سیزده دوره متوالی در رشته های مختلف برگزار شد اما چهاردهمین دوره این مسابقات با وجود شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد که برای اطلاع از نحوه برگزاری، رشته ها و شرایط برگزاری با «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی گفتگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضوابط و شرایط عمومی شرکت در مسابقه قرآنی مدهامّتان چیست؟

 

مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد (bachehayemasjed.ir) ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود. نفر برتر استان در هر رشته؛ به مرحله کشوری راه می یابد.

 

با توجه به شرایط موجود، نحوه برگزاری مرحله کشوری اعلام خواهد شد همچنین رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود، مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه آثار تا تاریخ ۳۰/۹/۹۹ می باشد و قابل تمدید نمی باشد و لازم است شرکت کننده محترم؛ تصویر پرسنلی و کارت ملی(شناسنامه) خود را در پروفایل سامانه بارگذاری نماید.

 

با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است، افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت ) طی سال های ۹۶ تا ۹۸رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

 

اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد، رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است، هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی می نماید همچنین کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد و ضبط فیلم هم به صوت افقی و بی حرکت و بدون تدوین باشد.

 

حداکثر زمان اثر ۳ دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد، هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد، بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد همچنین آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی (۸۱ تا ۱۰۰) خوب ( ۶۶ تا ۸۰ ) متوسط ( ۵۰ تا ۶۵) رتبه بندی می شوند و از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد.

 

ضوابط اجرایی این دوره از مسابقات چگونه خواهد بود؟

 

با توجه به زمان بندی اجرای چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان، شایسته است تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب از طرق مختلف (مکاتبه، پوستر، فضای مجازی) صورت پذیرد، مسئولیت رعایت ضوابط و تطبیق مشخصات افراد با آثار ارسالی در مرحله اول (استانی) با ستاد استان می باشد. مسئولیت بررسی و تطبیق بند ۶ ضوابط و شرایط عمومی بر عهده ستاد استان می باشد.

 

داوری مرحله اول (استانی) با ستاد استان می باشد که طبق فرم های داوری ارسالی (به پیوست) انجام می شود همچنین مشخصات نفرات اول رشته ها حداکثر تا تاریخ ۱۷/۱۰/۹۹ در اختیار ستاد کشوری قرار بگیرد.

 

کلیه مستندات و مدارک مربوط به داوری مرحله اول(استانی) باید در ستاد استان بایگانی شود تا در صورت لزوم، قابل ارائه و استفاده باشد، همکار محترم استان درصورت هرگونه ابهام یا سوال، می تواند امور را از طریق مسئول ستاد کشوری پیگیری کند و از ارائه شماره تماس همکاران ستاد کشوری یا ستاد سایر استان ها به افراد خودداری کنید.

 

شرایط اختصاصی رشته تلاوت نور (ترتیل) ویژه برادران و خواهران چگونه است؟

 

رده سنی باید ۹ تا ۱۴ سال (متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) باشد و میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین (فراز ۱ : آیات ۱ تا ۱۲- فراز ۲ : آیات ۳۳ تا۴۰)، سوره الرحمن (فراز ۱ : آیات ۱ تا ۱۸ – فراز ۲ : آیات ۶۰ تا ۷۸)، سوره واقعه (فراز ۱ : آیات ۱ تا ۲۴ – آیات ۵۷ تا ۷۴) است همچنین در رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

 

شرایط اختصاصی رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران چگونه است؟

 

رده سنی باید ۹ تا ۱۴ سال(متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) باشد و اثر مربوط به اجرای زنده نماز ۳ رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود همچنین در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

شرایط اختصاصی رشته اذان و مکبری ویژه برادران چگونه خواهد بود؟

 

رده سنی برای شرکت در این رشته باید ۹ تا ۱۴ سال (متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) باشد و فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه ضبط و ارسال شود همچنین در رشته اذان، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

در رشته مکبری هم رده سنی زیر ۹ سال شامل متولدین ۱۳۹۰ به بعد و رده سنی ۹ تا ۱۴ شامل(متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) است، اثر مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی باشد همچنین در رشته مکبّری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان جشنواره قرآنی مدهامتان مدهامتان فضای مجازی خراسان رضوی مسابقات قرآنی مدهام همچنین در رشته برگزار می شود ویژه برادران داوری می شود ستاد استان صحت قرائت مرحله اول مدهام تان رشته ها رده سنی ۹ تا ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود