Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروتئینی که به نظر می‌رسد برای تکثیر و گسترش کووید-۱۹ لازم باشد، یک ضعف بالقوه به شمار می‌رود که درمان‌های آینده می‌توانند آن را هدف قرار دهند.

پژوهشگران بر این باورند که این مولکول که با نام "پروتئین تراپوسته‌ای ۴۱ ب" (TMEM ۴۱ B) شناخته می‌شود، می‌تواند به شکل‌گیری غشای چربی بیرونی که به محافظت از ماده ژنتیکی ویروس هنگام تکثیر آن می‌پردازد، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیویورک" (NYU) انجام شده است، نشان می‌دهد که TMEM ۴۱ B، برای تکثیر کروناویروس ضروری است.

پژوهشگران در مجموعه‌ای از آزمایش‌ها، نحوه تولید مثل کروناویروس در سلول‌های آلوده را با فرآیند‌های مشابه آن در انواع کشنده "فلاوی‌ویروس‌ها" (Flavivirus) از جمله آن دسته از ویروس‌ها که به بروز تب زرد، ویروس نیل غربی و ویروس زیکا منجر می‌شوند، مقایسه کردند. آن‌ها همچنین نحوه تولید مثل کروناویروس را در سلول‌های آلوده، با سه نوع فصلی آن که به بروز سرماخوردگی منجر می‌شوند، مقایسه کردند.

"جان پواریر" (John Poirier)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ما، نخستین شواهد را در مورد TMEM ۴۱ B به عنوان یک عامل اصلی در ایجاد عفونت ناشی از فلاوی‌ویروس‌ها و به ویژه کروناویروس ارائه می‌دهد.

وی افزود: نخستین گام مهم برای مقابله با یک بیماری جدید مانند کووید-۱۹، نقشه‌برداری از چشم‌انداز مولکولی است تا اهداف احتمالی در مقابله با آن مشخص شوند. مقایسه یک ویروس تازه کشف شده با دیگر ویروس‌های شناخته شده، می‌تواند ما را به کشف آسیب‌پذیری‌های احتمالی ویروس برای استفاده در درمان‌های آینده امیدوار کند.

پواریر ادامه داد: اگرچه TMEM ۴۱ B در حال حاضر برای متوقف کردن کروناویروس، مد نظر ما قرار دارد، اما نتایج پژوهش ما، بیش از صد پروتئین دیگر را شناسایی کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان اهداف بالقوه دارویی استفاده کرد.

پژوهشگران در این پروژه، از ابزار ویرایش ژن استفاده کردند تا ژن‌های موجود در سلول‌های آلوده به ویروس‌هایی از جمله کووید-۱۹ را غیرفعال کنند. سپس، اثرات مولکولی غیرفعال شدن هر کدام را با بر توانایی تکثیر شدن ویروس مورد بررسی قرار دادند.

پواریر گفت: برای تشخیص این که آیا جهش‌های TMEM ۴۱ B مستقیما به محافظت در برابر کووید-۱۹ منجر می‌شوند یا خیر، باید پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: موفقیت گروه پژوهشی ما برای ترسیم نقاط مولکولی مورد نظر در کروناویروس می‌تواند الگویی برای دانشمندان سراسر جهان باشد تا به مقابله با شیوع ویروس‌ها در آینده بپردازند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا کروناویروس آمریکا پروتئین ژنتیک کووید ۱۹ پارسی خبر کووید ۱۹ ویروس ها TMEM ۴۱ B

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ: حالا کاملاً روی بردن لیگ برتر تمرکز می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول امشب علیرغم پیروزی ۱-۰ در بازی برگشت برابر آتالانتا، با شکست ۳-۱ در مجموع دو دیدار، از لیگ اروپا حذف شد. پس از پایان دیدار، یورگن کلوپ که در فصل آخر مربی‌گری‌اش در لیورپول قرار دارد، نظراتش را درباره حذف از لیگ اروپا بازگو کرد.

عملکرد تیم؟
در دقایق زیادی بازی تیم را دوست داشتم. تعهد، میل و قدرتی که پسرها نشان دادند فوق‌العاده بود. عملکرد نسبت به دو بازی آخر بهبود یافته بود، اما از نظر مثبت بودن بازی، چیز کمی برای افتخار کردن وجود داشت.

حذف از لیگ اروپا؟
آتالانتا ۱۰۰ درصد مستحق صعود بود. کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، در همان بازی رفت ضربه اصلی را خوردیم. نکته مثبت این است که اکنون می‌توانیم روی لیگ تمرکز کنیم و این دقیقاً همان کاری است که از این به بعد انجام خواهیم داد.

دلیل حذف تیم؟
فقط این بازی نیست. قبل از این بازی ما در سه بازی گذشته ۶۷ شوت زده‌ایم که در هیچکدام از آنها پیروز نشدیم. این واقعاً عجیب است. باید راه‌حلی برای بازی‌های باقیمانده پیدا کنیم.

برنامه‌تان از فردا؟
امشب بازی را بردیم، به مسیر پیروزی برگشته‌ایم، دو روز و نیم فرصت داریم که برای بازی مقابل فولام ریکاوری کنیم. این بازی دشوار و متفاوت خواهد بود. فعلا فقط به فولام و بردن آنها فکر می‌کنیم.

پیام‌تان به هواداران؟
بیایید روی این رقابت‌ها خط قرمز بکشیم. ما آرزو داشتیم هواداران ما به دوبلین بروند، اما بدیهی است که اکنون این اتفاق نیفتاده. حالا به کمک هواداران در بازی‌های باقیمانده لیگ برتر تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • انگیزه رئال برای بردن بارسلونا: بی‌خیال خستگی!
  • کلوپ: حالا کاملاً روی بردن لیگ برتر تمرکز می‌کنیم
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود