Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@20:23:50 GMT

دلار شنبه ۲۲ آذر را با چه قیمتی آغاز خواهد کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۹۸۳۰

دلار شنبه ۲۲ آذر را با چه قیمتی آغاز خواهد کرد؟

دلار تا چهارمین روز از هفته سوم آذر ماه ریاکارانه در نیمه کانال ۲۵ هزار تومان حضور داشت، اما سه‌شنبه ۱۸ آذر روی واقعی خودش را نشان داد و با جهشی بلند به کانال ۲۶ هزار تومان گریخت.


بازار ارز در روز شنبه ۱۵ آذر کار خود را تحت تاثیر التهابات هفته پیشین آغاز کرد و با قیمت ۲۶هزار و ۲۰۰تومان روبرو بود، اما خیلی زود مشخص شد از نظر عوامل اقتصادی می‌تواند به کانال ۲۵هزار تومان برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس تا پایان همان روز ۵۰۰تومان ارزان شد و در پایان روند معاملات روز شنبه شاهد نمایش قیمت ۲۵هزار و ۷۰۰ تومان بودیم. در روز دوم هفته با وجود آنکه بانک‌مرکزی قیمت فروش رسمی دلار در صرافی‌های بانکی را تثبیت کرده بود در بازار آزاد نشانه‌هایی از رشد ملایم قیمت ارز به‌چشم می‌خورد. در کشاکش تحولات سیاسی دلار تا روز سه‌شنبه حفظ ظاهر کرد و در همان محدوده ۲۵هزار تومان باقی ماند، اما وقتی آفتاب دوشنبه غروب کرد قیمت دلار در بازار آزاد از مرز ۲۶هزار تومان گذشت.


بانک مرکزی در نتیجه این اتفاق مجبور شد نرخ رسمی را وسط روز سه‌شنبه هزار تومان بالا ببرد تا از ایجاد رانت و سوءاستفاده‌هایی که معمولا پس از تشدید اختلاف قیمت رسمی و آزاد در بازار ارز رخ می‌دهد، جلوگیری کند. در روز‌های چهارشنبه و پنجشبه دلار همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان به پیشروی خود ادامه داد.


به این ترتیب در هفته‌ای که گذشت بازار ابتدا شاهد کاهش ۵۰۰تومانی نرخ دلار بود، اما در پنج روز بعدی این اتفاق روند معکوس به خود گرفت. اگرچه روند افزایشی قیمت یورو شدیدتر بود و این ارز که در معاملات ابتدای هفته در محدوده ۳۱هزار تومان قرار داشت، در پایان هفته به نزدیکی ۳۱هزار و ۷۰۰تومان رسید.


نکته قابل توجه این است که بازار آزاد و صرافی‌های محدوده فردوسی در تمام طول هفت روز هفته خلوت بودند. این اتفاق به‌طور طبیعی باید منجر به کاهش قیمت دلار در طول هفته سوم آذرماه می‌شد، اما تحولات و اخبار سیاسی در روز‌های پایانی هفته کار خودش را کرد و این بهانه را دست دلار داد تا دوباره رشد کند. پس با خاطری آزرده و دلی چرکین مجبوریم قیمت پایانی دلار را در هفته سوم آذر ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان ثبت کنیم. رقمی که نرخ بازگشایی بازار روز شنبه ۲۲ آذرماه را نشان می‌دهد.


اگرچه اعتقاد داریم وضعیت بازار در هفته پیش‌رو بیش از همیشه غیرقابل پیش‌بینی است، اما شانس رشد قیمت‌ها بیشتر از ایجاد روند کاهشی است؛ به‌عنوان مثال می‌توان به افت ارزش جهانی دلار و به دنبال آن ایجاد روند صعودی قیمت فلزات اساسی، نفت و طلا اشاره کرد. این خبر‌ها در بازار ایران شاید اثر مثبتی روی بورس داشته باشند و باعث رشد شاخص کل در پایان معاملات روز ۲۲ آذر شوند اما در مورد قیمت دلار وضع فرق می‌کند. تقریبا نمی‌توانیم شانس زیادی برای کاهش قیمت دلار در این روز قائل باشیم مگر اینکه اتفاق مثبت پیش‌بینی نشده‌ای در راه باشد

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت ارز قیمت یورو هزار تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارزها / ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت و حتی پشتیبانی ۶۰ هزار و ۵۰۰ دلاری را تجربه کرد. قیمت پایین نزدیک به ۶۰ هزار و ۴۹۵ دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در حال تلاش برای روند بازیابی است، قیمت از سطح ۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار و ۶۳ هزار  دلار بالاتر رفت و حرکتی بالاتر از سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی در حرکت نزولی از نوسان ۷۱ هزار و ۲۰۰ دلار به پایین ۶۰ هزار و ۴۹۵ دلار شکل گرفت.

اکنون بیت‌کوین زیر ۶۷هزار دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. مقاومت فوری نزدیک به سطح ۶۵هزار و ۸۰۰ دلار است. همچنین  کانال صعودی کلیدی با مقاومت ۶۵ هزار و ۸۵۰ دلار در نمودار ساعتی بیت‌کوین در حال شکل‌گیری است که نزدیک به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در حرکت نزولی از نوسان ۷۱ هزار و ۲۰۰ دلار به پایین ۶۰هزار و ۴۹۵ دلار است.

اولین مقاومت اصلی می‌تواند سطح ۶۶هزار دلار باشد و مقاومت بعدی روی ۶۸هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد. اگر حرکت واضحی در بالای منطقه مقاومت ۶۸هزار دلار وجود داشته باشد، قیمت می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند تا ۷۰هزار دلار افزایش یابد. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۷۱هزار و ۲۰۰ دلاری است. هرگونه سود بیشتر ممکن است بیت‌کوین را در کوتاه‌مدت به سمت منطقه مقاومت ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلاری سوق دهد.

اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۶هزار و ۸۵۰ دلاری بالا برود، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۴هزار و ۵۰۰ دلار است. اولین پشتیبانی اصلی ۶۳هزار دلار است. اگر بسته شدن زیر ۶۳هزار دلار باشد، قیمت ممکن است شروع به کاهش به سمت سطح ۶۲هزار دلار کند. هر ضرر بیشتر ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت را به سمت منطقه حمایتی ۶۰هزار و ۵۰۰ دلاری سوق دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۶۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۸۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸.۲۲ میلیارد دلار است که ۲۷.۶۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۴۸ میلیارد دلار است که  ۸.۸۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۹.۰۶ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و  ۱۷۳.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۴۹.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۰ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۶۸.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۲۹ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۸.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۹۰ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۴۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۵.۷۱ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱۷.۵۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۲۷ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۷ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۰.۳۱ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • بازار رمزارزها / ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
  • دلار در جست‌وجوی ایستگاه ثبات
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین سقوط کرد
  • بیت‌کوین لرزید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين
  • بیت‌کوین از واکنش ایران لرزید