Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، اواخر بهمن سال 98، ماجرای ربودن پسر بچه 9 ساله تبعه خارجی در حاشیه شهر مشهد، پلیس را به تکاپو انداخت. بررسی موضوع نشان می داد که کودک 9 ساله طعمه جوان موتورسواری شده است که او را با تهدید چاقو در برابر چشمان حیرت زده مادرش ربوده اند.

مادر این کودک به نیروهای انتظامی گفت: جوانی از بالای در حیاط به زور وارد منزلم شد و فرزندم را با تهدید چاقو با خودش برد و دیگر خبری از او نداریم! اهمیت ماجرا موجب شد تا سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه ای را برای پیگیری سریع ماجرای آدم ربایی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه بود که گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند.

شناسایی باند «کرکس موتورسوار»

کارآگاهان که دامنه بررسی های تخصصی خود را با استفاده از تجربیات ارزنده قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به حاشیه شهر کشانده بودند به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد جوان موتورسواری کودکان بین 8 تا 12 ساله را با همدستی دیگر اعضای باند می رباید و پس از مدتی آن ها را در حاشیه شهر رها می کند اما بسیاری از خانواده ها یا از پیگیری قضایی موضوع منصرف شده اند یا گزارش های ناقص را در مراکز قضایی و انتظامی مطرح کرده اند!

از سوی دیگر نیز کودکانی که مورد ربایش و تعرض اعضای باند «کرکس موتورسوار» قرار گرفته اند به دلیل ترس و وحشت و عوارض روحی و روانی ناشی از ماجرای آدم ربایی یا سن پایین قادر به ارائه مشخصاتی از عاملان ربایش و تعرض نبودند.

به همین دلیل شیوه های اطلاعاتی و روند تحقیقاتی برای شناسایی «کرکس موتورسوار» تغییر کرد و کارآگاهان با ردزنی های اطلاعاتی به سرنخ هایی از لانه «کرکس موتورسوار» در اطراف کوره های آجرپزی حاشیه جاده سیمان رسیدند.

آنان سپس در یک عملیات هماهنگ و ضربتی مخفیگاه متهم را به محاصره درآوردند و شش عضو این باند مخوف را در حالی به دام انداختند که کودک 9 ساله را نیز مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرده بودند.

این کودک که در پناه پلیس قرار گرفته بود، اشک ریزان از تعرض های متعدد اعضای باند سخن گفت و اظهار داشت که او «کرکس موتورسوار» با چاقو محکم به سرم می کوبید تا ساکت شوم. من از ترس گریه می کردم اما او به من رحم نمی کرد و باید تسلیم خواسته هایش می شدم!
یکی از اعضای این باند در بازجویی ها گفت: پنج سال قبل با قاسم آشنا شدم او به همراه «الف» به من تجاوز کردند و بعد از مدتی گفت که برایم پسر بیاورید تا به شما تجاوز نکنم! ما هم بچه ها را در کوچه و خیابان شناسایی می کردیم و سپس به بهانه این که شما با برادرم دعوا کرده اید سوار موتورسیکلت می کردیم تا به اصطلاح با هم روبه رو کنیم و این گونه آن ها را مورد آزار قرار می دادیم!

تجاوز به دختر 15 ساله

در حالی که مشخص شد قاسم-ب معروف به (کرکس موتورسوار) سابقه کیفری به اتهام انجام اعمال خلاف عفت دارد و پرونده های زیادی در دستگاه قضایی مطرح شده است، دختر نوجوانی را نیز ربوده و مورد آزار و اذیت های وحشتناک قرار داده اند.

با درج خبر دستگیری کرکس موتورسوار حدود 18 نفر از کودکان به همراه نزدیکانشان به پلیس آگاهی مراجعه کردند که 13 نفر از آنان اعضای این باند مخوف را مورد شناسایی قرار دادند اما در این میان ماجرای وحشتناک تنها دختر ربوده شده در این پرونده، آن قدر تکان دهنده بود که حتی دختر مذکور با دیدن کرکس موتورسوار برای لحظاتی دچار شوک شد.

این دختر 15 ساله در میان گریه های دردناک خود پرده از جرایم هولناک اعضای باند برداشت و با اشاره به جوان 30 ساله معروف به «کرکس موتورسوار» گفت: او گوشی تلفن مرا ربود و سپس به بهانه پس دادن گوشی به همراه دوستانش بازگشت و با تهدید چاقو مرا سوار موتور کردند و به بیابان های حاشیه شهر و مزرعه گوجه و خیار بردند. آن ها از عصر تا بامداد روز بعد بارها به من تجاوز کردند. من از درد جیغ می کشیدم، گریه می کردم، التماس می کردم اما آن ها مرا کتک می زدند ! هیچ کدام به من رحم نمی کردند و از طرق مختلف به آزار و تعرض می پرداختند طوری که دیگر ...

دستورات ویژه قضایی

در حالی که لوازم سرقتی زیادی نیز از مخفیگاه های اعضای این باند مخوف کشف شده و عمق جرایم وحشتناک «کرکس موتورسوار» لو رفته بود، قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) که با حساسیت خاصی پرونده های ناموسی را پیگیری می کند، این بار نیز به ماجرا ورود کرد و دستورات ویژه ای را برای ریشه یابی جرایم احتمالی دیگر اعضای باند و شناسایی دیگر قربانیان درحالی صادر کرد که بررسی های بیشتر نشان داد آن ها برخی از کودکان کار یا نوجوانانی را که زباله جمع می کردند نیز مورد تعرض قرار داده اند اما خانواده های آنان شکایتی را در دستگاه قضایی مطرح نکرده اند.

بنابر در نهایت با نظارت مستقیم قاضی عندلیب، پرونده مذکور در شعبه 411 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت تا کنکاش های بیشتری درباره همه جرایم و اتهامات اعضای این باند مخوف صورت گیرد.

محاکمه کرکس موتور سوار

از سوی دیگر به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع و با تاکید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، این پرونده به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد چرا که رسیدگی به برخی از جرایم اعضای این باند به طور مستقیم در صلاحیت دادگاه کیفری یک بود.
محاکمه «کرکس موتورسوار» در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی جواد شاکری و مستشاری قاضی هادی دنیادیده درحالی آغاز شد که شکایت های زیادی از سوی خانواده های کودکان و نوجوانان مذکور در پرونده مطرح شده بود.

قضات با تجربه دادگاه که احکام قاطع آن ها در پرونده های مهم قضایی، روند رسیدگی عادلانه را زبانزد عام و خاص کرده است، این بار نیز با توجه به نوع جرایم ارتکابی جلسه دادگاه را طبق قانون برگزار کردند و متهمان در کنار وکلای مدافع به دفاع از خود پرداختند.

متهم 30 ساله معروف به کرکس موتورسوار در جلسه دادگاه نیز با تکرار اعترافات قبلی خود گفت: دختر 15 ساله را از منطقه همت آباد مشهد سوار موتورسیکلت کردم و با الف و ع (دو عضو باند) به بیابان بردیم. اول من تجاوز کردم و سپس همدستانم او را مورد تجاوز قرار دادند درحالی که او همچنان گریه می کرد. بعد از آن که هرکدام چند بار او را مورد آزار قرار دادیم حدود ساعت یک بامداد او را به چهارراه میدان بار آوردیم و رها کردیم.

صدور حکم اعدام

قضات زبده شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه درباره اتهام تجاوز به عنف به دختر 15 ساله، با توجه به اقاریر متهمان و محتویات پرونده در نهایت رای خود را درخصوص اتهام تجاوز به عنف در حالی صادر کردند که هنوز اتهامات دیگر «کرکس موتورسوار» و همدستانش در مراحل تحقیق و رسیدگی قرار دارد. در رای صادرشده که به امضای قاضی جواد شاکری (رئیس) و قاضی هادی دنیا دیده (مستشار دادگاه) رسیده، متهم قاسم که 30 سال دارد به اعدام از طریق چوبه دار محکوم شده است.رای صادر شده که بار دیگر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خاص را نمایان کرد، قابل فرجام خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است و متهمان و وکلای مدافع آنان می توانند در مهلت قانونی به این رای اعتراض کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
سجادپور

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا تجاوز تعرض تجاوز اخبار حوادث خراسان رضوی دستگاه قضایی کرکس دادگاه کیفری موتور سوار سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس کرونا فیلم ایران ویروس کرونا فضای مجازی پایتخت بازیگر سینما و تلویزیون قیمت کرونا ویروس دادگاه کیفری یک کرکس موتورسوار اعضای این باند باند مخوف خراسان رضوی دختر 15 ساله اعضای باند حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس دختر ۱۱ ساله را از دستان ۲ شرور آدم‌ربا در تهران نجات داد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از پیدا کردن دختر ۱۱ ساله دقایقی پس از آدم‌ربایی در شرق تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  علی‌ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زن جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که دختر ۱۱ ساله‌اش پس از اینکه از مدرسه تعطیل شده دیگر به خانه بازنگشته و تلفن همراهش نیز خاموش است. موضوعی که سبب نگرانی این مادر و درخواست کمکش از پلیس شده شده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان خیلی زود راهی مدرسه شده و با بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که دو نفر از  اراذل و اوباش با خودروی خود پس از تعطیلی مدرسه برای دختر ۱۱ ساله مزاحمت ایجاد کرده و پس از فریب، اقدام به ربودن وی کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت متهمان را شناسایی کرده و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا دختر ۱۱ ساله را به اسلامشهر ببرند.در همین راستا نیز هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام شده و اقدامات گسترده کارآگاهان ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دو فرد شرور از تحت تعقیب قرار گرفتن خودشان از سوی ماموران پلیس مطلع شدند، گفت: این افراد که متوجه شده بودند پلیس آگاهی آنها را زیرنظر دارد دختر بچه را در خیابان رها کرد و از صحنه جرم متواری شدند. 

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی دختر ۱۱ ساله به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردانده شد، گفت: متهمان هم مورد شناسایی قرار گرفته و تحت تعقیب کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۳ میلیون؛ خرج نوروزی یک دختر بچه هشت ساله
  • دختربچه هشت ساله ۳۳ میلیون خرج نوروزی دارد
  • نجات دختر ۱۱ ساله از دست آدم‌ربایان
  • دختر جوان به دست برادر ۱۷ ساله خود به قتل رسید
  • پلیس دختر ۱۱ ساله را از دستان ۲ شرور آدم‌ربا در تهران نجات داد
  • معرفی متهمان دادگاه منافقین/ حسین دادخواه؛ متهم ردیف هفتاد و یکم
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله، جوان‌ترین خبرنگار جنگ غزه
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله که در پوشش خبرنگار در غزه فعالیت می‌کند
  • دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت از باغ ویلا‌های گلبهار
  • مرگ زوج هندی به همراه دختر ۱۶ ساله‌ در حریقی «مشکوک» در کانادا