Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

22 آذر 1288، دولت ايران رسماً از نمايندگان روسيه و انگلستان درخواست يك مساعده 500 هزار پوندي كرد.

22 آذر 1301، قانون استخدام کشوری به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

22 آذر 1345، دکتر منوچهر اقبال مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: درآمد ایران از نفت ۱۷ درصد افزایش یافته است. همچنین در این روز، دولت فرانسه سیصد میلیون فرانک به ایران اعتبار داد.

22 آذر 1346، کارخانه سیمان تهران در غنی ‌آباد شهر ری آغاز به کار کرد.

22 آذر 1389، در این روز اعلام شد که راه برای دور کار شدن ۶۲۰ هزار کارمند دولتی فراهم می ‌شود و بانوان اولویت اول در طرح دورکاری هستند.

22 آذر 1390، گزارش مصوب کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از تفریغ بودجه ۱۳۸۸ توسط موسی‌الرضا ثروتی از اعضای این کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شد. طبق گزارش تفریغ بودجه در٦٤ درصد موارد، احکام ماده واحده قانون بودجه ۸۸ به طور کامل رعایت نشده بود.

22 آذر 1395، با سیگنال توافق کشورهای غیرعضو اوپک برای کاهش ۵۵۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت، قیمت‌ها با حدود ۶ درصد رشد در معاملات، به بیشترین سطح ظرف ۱۸ ماه اخیر رسید. پیش از این نیز به‌دنبال توافق اوپک در دهم آذر، قیمت‌ها حدود ۱۵ درصد رشد کرده بودند.

22 آذر 1396، امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در یک نشست خبری، با ادعای فساد گسترده در اداره‌کل گمرک گفت: به‌ دلیل بی ‌اعتنایی مسوولان گمرک از ابتدای سال ۹۵ تا پایان مهرماه ۹۶،به تعداد ۵۳۶۲ خودروی لوکس به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

22 آذر 1397، بر مبنای آمارهای بانک مرکزی از برخورداری خانوارهای ایرانی از خودروی نقلیه بنزین‌سوز، در حال حاضر حدود ۳۲ میلیون نفر از شهروندان ایرانی بدون داشتن وسیله نقلیه در خانواده خود، از یارانه مستقیم حداقل ۱۱ میلیارد دلاری دولت بی‌بهره‌ خواهند بود. در این وضعیت یارانه تعلق گرفته به بنزین که بر اساس برخی محاسبات به روزانه ۳۵ میلیون دلار می‌رسد، به ۶۰ درصد خانوارها تعلق می‌گیرد و ۴۰ درصد که موقعیت مالی کمتری داشته یا در نقاطی زندگی می‌کنند که محروم‌تر تلقی می‌شود، هیچ بهره‌ای از یارانه اعطایی به‌صورت مستقیم نمی‌برند. شمار این خانوارها بیش از ۱۰ میلیون خانوار در ایران است.

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید