Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد انتخاباتی جو بایدن نسبت به اقدام دیوان عالی آمریکا در رد شکایت ایالت تگزاس و ۱۷ ایالت دیگر برای ابطال نتایج انتخابات جنجالی نوامبر واکنش نشان داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مایکل گوین سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن گفت: این مساله جای تعجب و شگفتی ندارد که دیوان عالی آمریکا شکایت ایالت تگزاس و 17 ایالت دیگر برای ابطال نتایج انتخابات را رد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه افزود: دیوان عالی قاطعانه و با سرعت آخرین حمله دونالد ترامپ و متحدانش را به روند دموکراتیک رد کرده است. این مساله جای تعجب و شگفتی ندارد، ده ها قاضی، مقام انتخاباتی از هر دو حزب و حتی دادستان کل آمریکا بارها ادعاهای بی پایه و اساس ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات و شکست در آن را رد کرده‌اند.

ترامپ: انتخابات آمریکا با تقلب برگزار شد/ به‌زودی به دیوان عالی می‌رویمدیوان عالی نوادا با درخواست تجدیدنظر ستاد ترامپ در نتیجه انتخابات مخالفت کرد

 

وی تاکید کرد: کالج الکترال روز دوشنبه رسما پیروزی جو بایدن را تایید خواهد کرد و او 20 ژانویه سوگند یاد می کند.

دادگاه عالی آمریکا با شکایت دادستان کل ایالت تگزاس درباره ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت مخالفت کرد.

منابع خبری آمریکا گزارش دادند که دیوان عالی آمریکا روز جمعه شکایت دادستان کل تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ایالت کلیدی را رد کرد.

این دادخواست تگزاس در حالی با مخالفت دادگاه عالی آمریکا مواجه می‌شود که 126 نماینده جمهوری خواه رسما خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» شدند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که حمایت جمهوری خواهان از شکایت تگزاس به دادگاه عالی درباره ابطال نتایج انتخابات، نقض قانون اساسی این کشور است.

هفده ایالت آمریکا نیز روز چهارشنبه از شکایت ایالت تگزاس به دیوان عالی برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

بر اساس نتایج تأیید شده از سوی دولت‌های ایالتی آمریکا، جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در برابر 232 رأی الکترال دونالد ترامپ، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا روز شنبه 7 نوامبر (17 آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره روند انتخابات در برخی ایالت‌های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ابطال نتایج انتخابات ایالت تگزاس عالی آمریکا دیوان عالی برای ابطال جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش محمود واعظی به عملیات «وعده صادق»

متن پیام محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم به این شرح است: نقض مقررات بین الملل در تجاوز به کنسولگری ایران و سکوت و تسامح سخیف و ناصواب کشور‌های غربی مدعی رعایت مقررات بین الملل وحقوق بشر به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد موجب شد تا نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چارچوب ماده (۵۱) منشور ملل متحد مجموعه‌ای از حملات غرور آفرین و بی سابقه را به صورت مشروع و قانونی علیه اهداف نظامی این رژیم سفاک با هدف تنبیه متجاوز وبازدارندگی صورت دهند تا متجاوز عمیقا درک کند که وعده جمهوری اسلامی ایران «وعده صادق» است.

ماجراجویی‌های جنون آمیز رژیم صهیونیستی قاطعانه محکوم بوده و ضمن تقدیر از اقدام هوشمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توفیق این شیرمردان را در راه حفظ و بسط هر چه بیشتر امنیت و منافع کشور از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

دراین شرایط که رسانه‌های مخالف، مذبوحانه تلاش می‌کنند تا شیرینی این اقدام شجاعانه را بر کام ملت عزیزمان تلخ کنند، از وظایف اصلی حاکمیت و مردم است که با تعامل هرچه بیشتر موجبات حفظ وحدت و بسط انسجام ملی را فراهم اورند.

محمود واعظی

۱۴۰۳/۰۱/۲۷

دیگر خبرها

  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • واکنش محمود واعظی به عملیات «وعده صادق»
  • همدستی در جنایت در غزه برای بایدن گران تمام شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود