Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۱۳ شهرستان استان اصفهان ۲۰۵ واحد مسکونی به مناسبت روز جهانی معلولان به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول واگذار شد.

علی اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واگذاری مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: در ۱۳ شهرستان استان اصفهان ۲۰۵ واحد مسکونی به مناسبت روز جهانی معلولان به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمک‌های سازمان به خانواده‌های دارای دو عضو معلول ۱۴۰ میلیون تومان شده است، افزود: این کمک هزینه سال گذشته ۶۰ میلیون تومان بود که برای این اقدام دستگاه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، انجمن خیران مسکن ساز و راه و شهرسازی طرفین تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای هستند که به تأمین مسکن خانواده‌های دو عضو معلول کمک می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه از سال ۹۵ اجرایی شده است، تصریح کرد: امسال در مناطق شهری ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود که این مبلغ در سال قبل ۶۰ میلیون و سال‌های قبل‌تر ۳۰ میلیون تومان بود. در گذشته در مناطق شهری وام مسکن مهر هم پرداخت می‌شد که در حال حاضر در این مناطق تنها کمک بلاعوض صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ کمک بلاعوض مسکن در مناطق روستایی ۸۰ میلیون تومان است که سال قبل ۳۶ میلیون تومان بود، در مناطق روستایی علاوه بر کمک بلاعوض یک وام قرض‌الحسنه طولانی مدت ۵۰ میلیونی هم پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن ۱۲ ساله است.

بسته تشویقی بهزیستی برای کارفرمایانی که معلولان را به کار بگیرند

شاهزیدی در خصوص اشتغال افراد دارای معلولیت هم تصریح کرد: برای کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت اگر کارفرمایی یک شخص دارای معلولیت را در بخش غیردولتی به کار بگیرد، استخدام کند و طبق قانون کار حقوق دهد و او را بیمه کند تا ۵۰ درصد حداقل حقوق قانون کار قابل برگشت به این کارفرما است.

وی در خصوص بسته تشویقی و مساعدت بهزیستی به کارفرمایانی که معلولان را بکارگیری کنند، اظهار کرد: با استخدام و به کارگیری معلولان خفیف ۲۰ درصد، متوسط ۳۰ درصد و معلولان شدید یا خیلی شدید تا ۵۰ درصد حداقل حقوق قانون کار قابل استرداد به این کارفرمایان است.

کد خبر 460908

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اصفهان معلولان مسکن مسکن معلولان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون تومان استان اصفهان دو عضو معلول کمک بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر، گفت: یک هزار و ۸۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان بیمه رایگان می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، ظهیر کاظمی شامگاه سه‌شنبه در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه رده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند، اظهار کرد: جامعه هدف استان بوشهر برای تحت پوشش صندوق 150 هزار و 677 نفر تعیین شده که نزدیک به 33 هزار و 558 نفر در استان عضو این صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در تنگستان 2 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد 70 نفر مستمری دریافت می‌کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با بیان اینکه این صندوق در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کشاورزان که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

کاظمی پرداخت 70 درصد حق بیمه توسط دولت را از ویژگی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: تنها یک سوم حق بیمه توسط کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

وی افزود: 240 رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد : نگاه این صندوق صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اقدام می‌کند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات مطلوب برای فرزندآوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 800 مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان به‌صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به اینکه متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است گفت: متوسط عضویت شهرستان تنگستان 14 درصد و جامعه هدف این شهرستان 20 هزار نفر است که تعداد 3 هزار نفر آن تحت پوشش بوده که 17 هزار نفر آن در روستاها ساکن هستند.

احمد لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح شهرستان تنگستان 17 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو نیستند نیاز است با یک برنامه خوب دو ساله این تعداد افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: ضروری است در سال جاری بیش از 7 هزار نفر از جمعیت روستایی تنگستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در دو بخش ، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع‌رسانی و تشویق بیشتر روستاییان برای بهره‌مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر جلسات را در 4 دهستان شهرستان تنگستان برگزار کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری