Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@19:53:07 GMT

چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان ابتدایی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۳۰۱۳

چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی بیان کرد: دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمون‌های دوره ابتدایی به طور کیفی-توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخورد‌های مناسبی هم داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد با گروه‌های کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.

حکیم زاده افزود: در این روش در نظر داریم دانش آموزان به طور گروه‌های ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخش‌های مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تاثیری بر تکرار پایه دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف عملکرد آن‌ها داشته است یا خیر، بیان کرد:  در سال تحصیلی  گذشته  همانند سال‌های قبل‌تر تعدادی از دانش‌آموزان با تکرار پایه یا نمره توصیفی نیاز به تلاش  مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشت و در ارزیابی‌ها جهش نشان نمی‌دهد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده ارزشیابی رضوان حکیم زاده دانش آموزان ابتدایی برگزاری امتحانات دانش آموزان ابتدایی امتحانات دانش آموزان ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی