Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به درگیری‌های اخیر در «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان عراق میان ساکنان این اقلیم و نیروهای امنیتی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما رنج و محنت ساکنان اقلیم کردستان را عمیقاً درک می‌کنیم.‬ خشمی که اکنون سلیمانیه را فرا گرفته است، توجیه پذیر بوده و ریشه آن در سال‌ها و دهه های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق در ادامه یادآور شده است: دولت بغداد با جدیت مسأله برآورده ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان و دیگر شهرهای عراق را پیگیری می‌کند. این سخنان درحالی مطرح شد که از چند روز گذشته تاکنون استان سلیمانیه به صحنه درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی اقلیم تبدیل شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ساکنان اقلیم کردستان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و نیز تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان، دست به برگزاری تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که با برخوردهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی مواجه شد.

بحران مالی مذکور طی ماه‌های اخیر منجر به قطع پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان عراق شد. افزون بر این، ضعف خدمات رسانی در اقلیم کردستان نیز از جمله موارد دیگری است که ساکنان اقلیم کردستان به آن معترض هستند.

تظاهرات مردم اقلیم کردستان عراق در ابتدا در شهرهای رانیه، سلیمانیه، چمچمال، پیره مگرون، قلعه دیزه و حلبچه آغاز شد و هم اکنون دامنه آن تا دیگر شهرها نیز در حال توسعه است.

کد خبر 5093344 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ فلسطین جو بایدن عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل روسیه ایران سوریه ترکیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان ساکنان اقلیم کردستان اقلیم کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای سبز شهر فرانسوی با مشارکت ساکنان

لیون فرانسه با هدف حفظ تنوع زیستی و سبزتر کردن شهر به اقدامی ابتکاری پرداخته است و با استفاده از گل‌های وحشی زیبا، تنوع زیستی خود را تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری لئون در فرانسه از توزیع نزدیک به ۱۰ هزار بسته بذر بین ساکنان به‌عنوان بخشی از پروژه تنوع زیستی و سبزتر کردن شهر خبر دادند. این اقدام به ساکنان کمک می‌کند تا باغ‌ها و بالکن‌ها، همچنین خیابان‌ها و فضاهای خالی بیرون از خانه‌های خود را سبزتر کنند. ساکنان همچنین می‌توانند برای سبزتر شدن محل زندگی خود، درخواست خود را به پیمانکار فضای سبز شهرداری لئون ارسال کنند.

بذرهای موجود در بسته‌بندی‌ها شامل گونه‌های وحشی و سازگار با آب‌وهوای محلی هم‌چون گل داوودی، شبدر صحرایی و اسپیدول ایرانی است و لئون تأکید دارد کاشت آن‌ها برای گرده‌افشان‌ها مفید خواهد بود. ساکنان باید قبل از اواسط ماه می بذرها را بکارند تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

مقامات شهری اظهار کردند که دستورالعمل‌های اولیه کاشت روی بسته‌های بذر موجود است و اطلاعات دقیق‌تر تکمیلی به‌صورت آنلاین در کانال یوتیوب شهرداری در دسترس است.

مسئولین همچنین از ساکنان خواستند تا از فصل کشت‌وکار برای سبزتر کردن محیط اطراف خود استفاده کنند و با اشاره به این‌که بذرها را می‌توان در گلدان‌ها نیز کاشت، تأکید کردند که گیاهان بیشتر کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و شهر را جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

توسعه فضاهای سبز در لئون

لئون پیش از این نیز یک پروژه توسعه پارک را با هدف دسترسی بیشتر به فضاهای طبیعی برای ساکنان راه‌اندازی کرده بود. مقامات شهر خاطرنشان کردند که مطالعات اولیه برای هدایت توسعه برنامه‌ریزی شده این فضای طبیعی بزرگ در قلب شهر تکمیل شده است و از ساکنان دعوت کردند تا طی بهار در بیش از ۷۰ فعالیتی شرکت کنند که لئون برای لذت بردن از مناطق طبیعی از جمله پارک‌ها و باغ‌ها ارائه می‌دهد. این مطالعات ضمن در نظر گرفتن جنبه‌های ژئوتکنیکی پروژه، امکان‌سنجی اقتصادی و فنی آن را نیز تأیید کردند.

ساخت مسیرهای جدید در این فضا تا این لحظه لذت بردن از طبیعت یا شرکت در فعالیت‌های تفریحی یا ورزشی را به‌ویژه برای افرادی که در محله‌هایی فاقد فضاهای طبیعی زندگی می‌کنند، آسان‌تر و بخش‌هایی از شهر را به‌هم متصل کرده است که کیفیت زندگی عابران پیاده را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 739969

دیگر خبرها

  • بازداشت ۹ نفر در ارتباط با حمله تروریستی در تاجیکستان
  • واکنش سرویس بوندستاگ به حضور نیروهای ناتو در اوکراین
  • افزایش فضای سبز شهر فرانسوی با مشارکت ساکنان
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • واکنش جالب آیمریک لاپورت به درگیری با وینیسیوس: شاید می‌خواست برقصد!
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان