Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهشته اسلامی، کارشناس و مشاور امور خانواده با اشاره به این که آمار‌های ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که امسال با وجود شرایط کرونایی، تعداد ازدواج‌های صورت گرفته نسبت به پارسال، افزایش محسوسی داشته است، گفت: در کنار مشکلاتی که کرونا برای جامعه ما به همراه آورد، یکی از فوایدش این بود که تا حدودی جلوی تجملات و هزینه‌های اضافی در برگزاری مراسم ازدواج را گرفت و باعث شد که چشم و هم چشمی‌های افراطی که در سال‌های اخیر در مراسم‌های عروسی باب شده بود، برچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پیوند آسمانی بیش از ۵۰ زوج در حرم حضرت معصومه (س) ظرفیت اتاق عقد حرم حضرت معصومه (س) دو برابر شد

او افزود: به عقیده بنده، ما باید از این شرایط پیش آمده در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بدون تشریفات آن چنانی به درستی بهره ببریم، به طوری که حتی بعد از برچیده شدن بساط کرونا نیز به تدریج این مسئله به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مشاور امور خانواده همچنین گفت: تا پیش از این، یکی از دلایل تأخیر در ازدواج جوانان جدای از بحث تأمین مسکن و پیدا کردن شغل مناسب، ناظر به هزینه‌های سرسام آور برگزاری مراسم ازدواج بود که امید است بر اساس تجربیات کسب شده در سال کرونا، از این پس نیز مراسم عروسی با حداقل تشریفات و هزینه‌ها برگزار شود تا به این وسیله شاهد رونق ازدواج آسان و به موقع در بین نسل جدید باشیم.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج آسان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست

نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند، از این رو به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی با حضور مسئولین، اصحاب رسانه، هنرمندان و تشکل‌های محیط زیستی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه برگزار شد.

وی افزود: روز زمین پاک را باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

نورانیان گفت: زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حل بحران تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت کنیم. در ادامه مراسم پاکسازی از منطقه حفاظت شده شیرکوه انجام شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از حاضرین برای شرکت مراسم گرامیداشت روز زمین گفت: پاک نگه داشتن محیط و ترویج این فرهنگ با هدف زندگی در محیط‌های عاری از زباله و آلودگی جز با مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم امکان پذیر نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست