Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها توسط مردم، تعداد شهر‌های قرمز از ۳۴ شهر به ۱۲ شهر کاهش یافت، اما هر گونه غفلت به خصوص برگزاری دورهمی‌های خانوادگی شب یلدا موجب بازگشت روند صعودی کرونا در کشور می‌شود.

به گزارش «تابناک»، علیرضا رئیسی روز شنبه افزود: با اعمال محدودیت‌هایی که از ۵ آبان در کشور اعمال شد و با تشدید محدودیت‌ها از اول آذر اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به بالای ۹۰ درصد رسده است و تعداد شهر‌های قرمز هم از ۳۴ شهر به ۱۲ شهر کاهش یافته است و روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا نیز در کشور نزولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اداه داد: با وجود کاهش شهر‌های قرمز، ۴ استان کشور بیشترین وضعیت ابتلا به کرونا را داشتند که شامل استان‌های اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران است و البته در این هفته و بر اساس آخرین اطلاعات به رورسانی شده فقط دو استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز هستند.

رئیسی گفت: در همین راستا از ۳۴ شهری که قرمز بودند اکنون فقط ۱۲ شهر قرمز هستند. در گیلان چهار شهر آستارا، بندرانزلی، رودسر و توالش، در مازندران شهر‌های آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه، نور و نکا، همچنین زرین دشت در فارس، بافت در کرمان و گومیشان در استان گلستان در وضعیت قرمز و بقیه شهر‌هایی که جزو ۳۴ شهر قرمز بودند از امروز به حالت نارنجی درآمدند و میزان محدودیت‌ها در آن‌ها کاهش می‌یابد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از بین این ۱۲ شهر، پنج شهر وضعیت نگران کننده تری دارند، در گیلان دو شهر آستارا و توالش و در مازندران، آمل، گلوگاه و نور، وضعیت نگران کننده تری دارند.

وی گفت: در مجموع در کشور اکنون ۱۲ شهر قرمز، ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که نشان می‌دهد روند رو به کاهش است، اما این هشدار و تذکر جدی را باید بدهیم که غفلت از ویروس باعث می‌شود به سرعت بیماری شعله ور شود و برگردد، به تدریج شهر، شهرستان و استان‌ها را قرمز کند و در نهایت کشور را به سمت ابتلا و مرگ و میر بالا ببرد؛ بنابراین از مردم خواهش می‌کنم به هیچوجه غفلت نکنند، زیرا کاهش نسبی موارد بیماری و مرگ ناشی از زحمات زیاد مردم، مسئولان، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی اصناف و مشاغلی است که فشار‌های اقتصادی زیادی را تحمیل کرده است.

رئیسی افزود: از مردم خواهش می‌کنیم در شب‌های منتهی به شب یلدا دورهمی‌های خانوادگی را به خانواده خودشان محدود کنند و دورهمی‌های فامیلی نداشته باشند، زیرا ۵۱ درصد موارد بستری کرونا در بیمارستان‌ها ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است و اگر غفلتی صورت بگیرد تمام دستاورد‌ها از بین می‌برد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اعمال جرایم و محدودیت‌های کرونایی گفت: تردد خودرو‌ها در جاده‌های بین شهری بعد از اعمال محدودیت‌ها حدود ۳۱ درصد در کشور کاهش پیدا کرده است که بسیار قابل توجه است و به همین علت تصادفات بین شهری خسارتی ۴۶ درصد، جرحی ۳۰ درصد و فوتی ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بعد از اعمال محدودیت تردد ۹ شب تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز و نارنجی تاکنون ۶۰۰ هزار خودرو جریمه شدند. همچنین ۶۰ هزار خودرو به علت تردد بین شهری در مناطق قرمز و ۵۲ هزار خودرو در مناطق نارنجی جریمه شدند و ۷۷۲ هزار خودرو که با پلاک غیر بومی می‌خواستند به شهر دیگری بروند برگردانده شدند و دو میلیون خودرو نیز تذکر گرفتند.

رئیسی گفت: همچنین از اول آذر تاکنون حدود ۲۳هزار صنف به علت رعایت نکردن اصول و پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند. در مجموع روند کرونا در کشور بهبود پیدا کرده است و امیدواریم با ادامه رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از عفلت به کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر در کشور برسیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر ویروس کرونا اسامی شهرهای قرمز ستاد ملی مبارزه با کرونا علیرضا رئیسی جریمه لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر اعمال محدودیت شهر های قرمز محدودیت ها هزار خودرو پروتکل ها ۱۲ شهر ۳۴ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

کد خبر 6087948

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین