Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز گفت: استان‌های اردبیل، گلستان، گیلان و مازندارن، ۴ استان قرمز ما در هفته گذشته بودند که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی در این هفته تنها ۲ استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز باقی مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین راستا از ۳۴ شهر قرمز، ۱۲ شهر شامل آستارا، بندر انزلی، رودسر و تالش در استان گیلان؛ آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در مازندارن؛ زرین دشت در فارس؛ بافق در کرمان و گمیشان در گلستان در این وضعیت باقی مانده اند و فعلا روند بیماری نزولی نشده که حتما نیاز است مردم و مسئولان این شهر‌ها بیشترین دقت را داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: شهر‌های آستارا، تالش، آمل، گلوگاه و نور بدترین وضعیت را دارند.

بیشتر بخوانید

هوای شمال کشور مه آلود از ویروس کووید ۱۹ است  سفر‌های چند هفته قبل به گیلان، علت روند صعودی کرونا

رئیسی تصریح کرد: غفلت از ویروس کرونا سبب می‌شود که شیوع بیماری مجدد شعله ور شده و منجر شود که شهر، شهرستان‌ها و استان‌ها دوباره به وضعیت قرمز بازگردند و در نهایت آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا محدودیت های کرونایی شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش های سیل آسا که از روز گذشته در استانهای جنوبی کشور آغاز شد ۷ استان را درگیر کرده و با توجه به هشدارهای قرمز صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور این استانها از قبل وقوع این نوع بارش را پیش بینی می‌کردند.

برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات از روز گذشته جلسات مدیریت بحران در استان‌های تحت پوشش هشدار قرمز هواشناسی برگزار شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین رابطه گفته با توجه به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در برخی از مناطق استان‌های جنوبی کشور در همین راستا ،آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به سیلاب در سیستان و بلوچستان گفته متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر در عسلویه آسیب دیدند.

بارش ها در برخی نقاط کشور شدت بیشتری دارد به صورتی که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی لاوان با ۱۱۸ میلی متر و در ایستگاه باران سنجی قشم با ۸۹ میلی متر در سطح کشور ثبت شده است.

امید محترمی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به اینکه موقعیت روستای کروچان منطقه جازموریان و روستای پورشعبان منطقه منوجان در استان کرمان در مجاورت مسیل‌های غیردائمی قرار دارد، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، عوامل مدیریت بحران، ۵۰ خانوار این روستا‌ها را تخلیه کردند.

وی درخصوص وضعیت سدهای مناطق جنوبی کشور گفته باتوجه به سیلابی که در برخی از شهر‌های نیمه جنوبی کشورمان در جریان است، ستاد بحران کشور پیش بینی کرد؛ سد‌های شی کلگ، ماشکید، پیشین و زیردان در استان سیستان و بلوچستان و سد درودزن در استان فارس ظرفیت آبی خوبی دارند و اگر بارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد، این سد‌ها سرریز خواهند شد.

امدادرسانی در مناطق با حضور قرمز پوشان هلال احمر و همه دستگاه های امدادی ادامه دارند تا خانواده هایی که درگیر سیل شدند آسیب نبینند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند خبر داد و گفت: ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

با توجه ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است و این سامانه عصر امروز از کشور خارج می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • فیلم/ تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است
  • (ویدیو) تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز؟
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • پرسپولیس همچنان با دو مصدوم از فیفادی مارچ
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • جدال بین صعود و سقوط
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین