Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش تعداد شهرهای قرمز به ۱۲ شهر، از جریمه ۶۰۰ هزار خودرو به دلیل تردد در ساعات ۹ شب تا چهار صبح خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه امروز گزارش‌‌های خوبی در ستاد مقابله با کرونا ارائه داده شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از پنجم آبان اقداماتی برای کنترل شیوع کرونا انجام شده بود و از یک آذر هم محدودیت‌‌ها تشدید شد؛ خوشبختانه میزان رعایت پروتکل‌‌ها در کشور به بالای 90درصد رسیده و درپی آن روند بیماری در فوت و ابتلا در کشور نزولی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ضمن اشاره به اینکه هفته گذشته از 160 شهر، 34 شهر قرمز بودند، تصریح کرد: استانهای اردبیل، گلستان، گیلان و مازندارن، چهار استان قرمز ما در هفته گذشته بودند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی در این هفته تنها دو استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز باقی مانده‌‌اند.

رئیسی ادامه داد: در همین راستا از 34 شهر قرمز، 12 شهر شامل آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان؛ آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در مازندارن؛ زرین‌‌دشت در فارس؛ بافق در کرمان و گمیشان در گلستان در این وضعیت باقی مانده‌‌اند و فعلاً روند بیماری نزولی نشده که حتما نیاز است مردم و مسئولان این شهرها بیشترین دقت را داشته باشند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرهای آستارا، تالش، آمل، گلوگاه و نور بدترین وضعیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 12 شهر قرمز، 231 شهر نارنجی و 205 شهر در وضعیت زرد هستند، اظهار کرد: این آمار خوبی است که نشان دهنده روند رو به کاهش بیماری است. غفلت از ویروس کرونا سبب می‌‌شود که شیوع بیماری مجدد شعله ور شده و منجر شود که شهر، شهرستانها و استانها دوباره به وضعیت قرمز بازگردند و در نهایت آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور افزایش یابد.

رئیسی ادامه داد: به هیچ وجه نباید غفلت کنیم اگر میبینم تغییر رنگی صورت گرفته به خاطر رعایت پروتکل‌‌ها، زحمات همه مردم و مسئولین و تعطیلی کسبه‌‌ای بود که فشار اقتصادی زیادی به آنها وارد آمد. اگر می‌‌خواهیم نتیجه این همه زحمات از بین نرود باید رعایت دستورالعمل‌‌ها را ادامه دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر در این چند شب که منتهی به شب یلدا و دورهمی‌‌های خانوادگی است، غفلت شود همه دستاوردهای ما از بین خواهد رفت، به همین دلیل این چند شب را بسیار جدی بگیرید، دورهمی را به هیچ وجه انجام ندهید، می‌‌توانید به شکل‌‌های مجازی با هم در ارتباط باشید. 51 درصد ابتلای بیماران ناشی از دورهمی های خانوادگی است.

وی در ادامه به آمار ترددها اشاره و عنوان کرد: تردد بین شهری خودروها در این مدت 31درصد کاهش پیدا کرده است و در همین راستا تصادفات خسارتی 46 درصد، جرحی30 درصد و فوتی 42 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیسی ادامه داد: همچنین 600 هزار جریمه به خاطر محدودیت‌‌ها از 9شب تا چهار صبح در شهرهای قرمز و نارنجی انجام شده است. در بحث تردد خودروها در شهرهای قرمز 60 هزار و شهرهای نارنجی 52 هزار جریمه انجام شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در بحث مسافرت‌‌های بین جاده‌‌ای 772 هزار خودرو برگشت داده شده‌‌اند و 2 میلیون تذکر داده شده است.

به گفته وی به دلیل عدم رعایت قوانین اعلام شده 23 هزار واحد صنفی پلمب شدند.

رئیسی با بیان اینکه روند کلی کشور خوب است، گفت: یادمان باشد غفلت از کرونا همه را دوباره گرفتار خواهد کرد و امیدواریم در آینده هم این روند کاهشی ادامه داشته باشد و به کمترین میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور برسیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان اعلام کرد: از فردا شهرهایی که جزء لیست اعلامی نیستند از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

روحانی: کرونا در اکثر استان‌ها کاهشی شد/مردم شب یلدا را سایبری برگزار کنند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد

کاظم وطن‌خواه در آستانه روز علوم آزمایشگاهی درباره وضعیت شبکه آزمایشگاهی کشور اظهار کرد: بیش از ۷۵۰۰ آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان در بخش‌های دولتی، خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ارئه خدمت مشغول هستند. آزمایشگاه مرجع سلامت در ساختار نظام سطح‌بندی و برنامه‌ریزی شبکه ملی آزمایشگاهی کشور در راس قرار گرفته است. همچنین آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی و آزمایشگاه‌های بهداشتی در حوزه درمان و بهداشت در سطوح مختلف دیگر قرار می‌گیرند.

گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور در دستور کار

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، برنامه گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور را بر مبنای اسناد بالادستی در دستور کار قرار داده، افزود: در حال حاضر،  برنامه راه‌اندازی و تاسیس شبکه‌های آزمایشگاه‌های پزشکی در بخش دولتی در دستور کار آزمایشگاه مرجع سلامت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لحاظ کردن برنامه شبکه‌های آزمایشگاهی در برنامه‌های ارتقای بهره‌وری وزارت بهداشت در سازمان ملی بهره‌وری ایران و همچنین لحاظ کردن برنامه « ایجاد شبکه آزمایشگاهی بهداشت طبق شیوه‌نامه آزمایشگاه مرجع» در برنامه عملیاتی و ابلاغ  آن به دانشگاه های علوم پزشکی  منتخب برای استقرار شبکه آزمایشگاهی جزو اقدماتی است که به منظور گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور انجام شده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه استقرار شبکه آزمایشگاهی در سیستم دولتی  در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های منتخب به نحو مطلوبی انجام شده، اظهار کرد: طبق اسناد بالادستی، استقرار شبکه آزمایشگاهی در سایر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تا پایان سال ۱۴۰۲ به میزان حداقل ۸۵ درصد به سرانجام رسیده است.

وطن‌خواه با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مرجع و همکار کشوری بیشتر در دانشکده بهداشت و انستیتو پاستور ایران مستقر و پاسخگوی نیازهای آزمایشگاهی کشور هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه  تشخیص بسیاری از بیماری‌های تحت مراقبت به تخصص علمی ویژه، صرف هزینه زیاد برای راه‌اندازی آزمایش‌های فوق‌تخصصی و در نتیجه تجهیز آزمایشگاه نیاز دارد که در مواردی به‌دلیل عدم بروز و شیوع کم یا مقطعی بودن بیماری، تاسیس آزمایشگاه تخصصی در همه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مقرون به صرفه نیست، به همین دلیل برای این بیماری‌ها، آزمایشگاه‌های مرجع کشوری بیماری و آزمایشگاه‌های همکار آزمایشگاه مرجع سلامت، انتخاب و اعتبار بخشی شده‌اند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع کشوری بیماری و آزمایشگاه‌های همکار آزمایشگاه مرجع سلامت علاوه بر شرح وظایف مشترک، درارتباط با بیماری‌های مختلف شرح وظایف خاصی نیز بر عهده دارند. آزمایشگاه‌های مرجع و همکار کشوری عمدتا در دانشکده بهداشت و انستیتو پاستور ایران مستقر و پاسخگوی نیازهای آزمایشگاهی کشور هستند که تعداد آزمایشگاه‌های از این دست، ۲۱ مورد است.

وطن‌خواه با اشاره به ارتقای ظرفیت تشخیص شبکه آزمایشگاهی کشور برای بیماری‌های نوپدید خاطرنشان کرد: ارتقای ظرفیت تشخیص شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی و افزایش دامنه آزمایش‌های تشخیصی حوزه معاونت بهداشت از کووید-۱۹ به سایر عوامل بیماری‌زا که منشاء بالقوه تهدیدات زیستی هستند، از جمله CCHF، «تب دانگ»، «چیکن‌گونیا»، «سیاه زخم» و «لپتوسپیروز» در دانشگاه‌های منتخب ظرفیتی را برای تشخیص این گروه از بیماری‌های نوپدید و باز پدید ایجاد کرده که در حال توسعه است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره هزینه آزمایش‌ بیماری‌های نوپدید گفت: هزینه انجام آزمایش کووید-۱۹ بر اساس تعرفه مصوب گرفته می‌شود و در دیگر موارد براساس محاسبات دقیق و کارشناسی تعیین شده و پس از طی مراحل قانونی به تصویب می‌رسد. در صورت لزوم، تمام این موارد حسب مورد قابل بازنگری است.

وطن‌خواه با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: با توجه به پاندمی کووید-۱۹، حجم زیادی از آزمایش‌های مختلف در شبکه آزمایشگاهی کشور به خصوص در بخش دولتی انجام شد که سبب فرسوده شدن ناوگان تجهیزات آزمایشگاهی شد. تا کنون در دو مرحله و با استفاده از وام بانک جهانی، بخشی از تجهیزات اصلی آزمایشگاهی شامل سل کانتر، اتوآنالایزر، ایمونواسی آنالایزر، میکروسکوپ، کشت خون خودکار، تعیین هویت و آنتی بیوگرام خودکار و همچنین دستگاه RT PCR تامین شده که حدود ۳۰ درصد از نیاز بخش دولتی را برطرف کرده است.

تجهیزات آزمایشگاهی بخش خصوصی نیازمند نوسازی

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز نیاز به نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی به خصوص سیستم‌های بسته وجود دارد که امیدواریم در تعامل با اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی نسبت به بهبود وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی گام‌های موثری برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی