Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@18:52:37 GMT

ارتباط عجیب گروه خونی و رژیم غذایی افراد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۷۵۴۱

ارتباط عجیب گروه خونی و رژیم غذایی افراد

رویداد۲۴ بر طبق نتایج یک آزمایش بالینی جدید گروه خونی تاثیری بر کاهش یا افزایش وزن افراد یا سلامت قلب و عروق در واکنش به مداخلات رژیم غذایی ندارد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی فرد توسط پیتر جی د آدامو، محبوب شد و رژیم‌های غذایی مختلفی برای انواع گروه خونی پیشنهاد می‌شد. به عنوان مثال، گروه خونی O قدیمی‌ترین گروه خونی و مناسب برای رژیم‌های غذایی به سبک اجداد انسان‌ها همراه با پروتئین‌های حیوانی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر، گروه خونی A یک گروه خونی جدیدتر محسوب می‌شود که بیشتر برای رژیم‌های گیاهخواری فاقد گوشت قرمز مناسب است.

بیشتر بخوانید: عواملی که منجر به چاقی می‌شوند را بشناسید

محققان می‌گویند اگر چه گروه خون O در میان تمامی انسان‌ها در سراسر جهان رایج است، هیچ شاهدی وجود ندارد که ژن O نشان دهنده ژن اجدادی در سیستم ABO باشد و منطقی نیست فرض کنیم که یک ژن معیوب به صورت خود به خودی به وجود می‌آید و سپس به ژن‌های نرمال تبدیل شود.

اکنون آخرین شواهد در مورد انکار این مدل از رژیم غذایی که شبه علمی است، از یک آزمایش بالینی تصادفی جدید به دست آمده که اثرات متابولیک یک رژیم غذایی گیاهی کم چرب را بررسی کرده است. این آزمایش روی بیش از ۲۰۰ نفر دارای اضافه وزن انجام شده و آن‌ها را به طور تصادفی در دو گروه رژیم غذایی گیاهی کم چربی و یک گروه کنترل که هیچ تغییری در رژیم غذایی آن‌ها ایجاد نشد، قرار دادند. این آزمایش به مدت ۱۶ هفته پیگیری شد.

یافته‌های اصلی این آزمایش این بود که رژیم غذایی گیاهی فعالیت متابولیکی پس از خوردن غذا را حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. این رژیم همچنین منجر به افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن در مقایسه با گروه کنترل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت تغذیه سالم رژیم غذایی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر

به گزارش همشهری آنلاین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل روز سه‌شنبه از افزایش روان پریشی در میان صهیونیست‌ها پس از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.بر اساس این گزارش، پس از حمله اخیر ایران به اسرائیل که «وعده صادق» نام گذاری شده، تعداد متقاضیان دریافت کمک‌های روانی در اسرائیل 400 درصد افزایش داشته است.رژیم صهیونیستی به نخست وزیری نتانیاهو، با وجود گذشت 200 روز از حملات همه جانبه به باریکه غزه، همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام امروز در سخنانی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: 200 روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.وی با بیان اینکه هیچ افقی پیش روی اسرائیل وجود ندارد تا بتواند اسرای خود را آزاد کند، ادامه داد: مقاومت همچنان در غزه پابرجاست. حملات ما به دشمن نیز ادامه خواهد داشت و نوع جدیدی به خود خواهد گرفت.

کد خبر 846800 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم