Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@06:13:23 GMT

مورالدو زوج طلایی بانوی پیر؛ 16 گل در 8 بازی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۷۹۷۰

مورالدو زوج طلایی بانوی پیر؛ 16 گل در 8 بازی

آلوارو موراتا و کریستیانو رونالدو به تنهایی بار گلزنی در یوونتوس را به دوش می کشند

محرومیت آلوارو موراتا برای بازی مقابل جنوا بخشیده شد و این یعنی مهاجم اسپانیایی دوباره به ترکیب اصلی یوونتوس باز می گردد تا در کنار کریستیانو رونالدو، برابر جنوا به میدان برود. آلوارو موراتا که در چلسی به "گل نزنی" شهرت یافته بود و در اتلتیکو مادرید یک مهاجم صرفا خوب بود، در تابستان 2020 به یوونتوس برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی از هواداران یوونتوس حتی با وجود عملکرد قابل قبول آلواریتو در دوره اول حضورش در یوونتوس، به خاطر نمایش های نه چندان جالب در چلسی نسبت به کیفیت او تردید داشتند اما خیلی طول نکشید که موراتا در ترکیب یوونتوس جا بیفتد. آمار می گوید که موراتا در خط حمله یوونتوس، بهترین زوج برای کریستیانو رونالدو است و حتی در بازی هایی که رونالدو هم حضور نداشته، به خوبی توانسته در امر گلزنی موفق عمل کند.

فاصله نجومی رونالدو و موراتا با سایر گلزنان یوونتوس

کریستیانو رونالدو هم که در رئال مادرید و حتی در یوونتوس معمولا در ابتدای فصل در امر گلزنی کمی مشکل داشت و به مرور در ادامه فصل، موتور گلزنی اش روشن می شد، با وجود از دست دادن چند بازی به خاطر ابتلا به کرونا، از همین ابتدای فصل درخشش را آغاز کرد و با گلزنی های خود ثابت کرده در 35 سالگی هم همچنان آماده و البته در بالاترین سطح است. کریستیانو رونالدو و آلوارو موراتا تا این جای فصل، 70 درصد گل های یوونتوس را به ثمر رسانده است. در کل بازی های فصل، مرد پرتغالی توانسته آمار عالی 12 گل در 10 بازی فصل را ثبت کند و مهاجم اسپانیایی توانسته آمار خوب 9 گل در 13 بازی داشته باشد. فاصله رونالدو و موراتا با سومین گلزن برتر یوونتوس، نجومی است؛ دیان کولوسفسکی، لئوناردو بونوچی و وستون مک کنی با زدن 2 گل، مشترکا سومین گلزن برتر یوونتوس هستند و این در حالی است که پائولو دیبالا در 11 بازی فصل فقط یک گل زده که این آمار بسیار پایین تر از حدی است که از ستاره آرژانتینی انتظار داریم.

سانتر از جناحین، نعمتی برای رونالدو و موراتا

کار کریستیانو رونالدو گلزنی است و پیدا کردن یک زوج مکمل برای او که بتواند با از خودگذشتگی، فقط برای رونالدو فرصت بسازد، کار آسانی نبوده است. کریم بنزما، این نقش را در رئال مادرید به خوبی ایفا می کرد. در یوونتوس، ماریو مانژوکیچ این وظیفه را برعهده داشت که کارایی او به اندازه بنزما نبود اما آلوارو موراتا به خوبی نشان داده که می تواند بهترین زوج و مکمل برای ستاره پرتغالی باشد. برخلاف تیم تحت هدایت مائوریتزیو ساری که برنامه اش برای گلزنی، پاس های کوتاه و گلزنی از عمق بود، تیم آندره آ پیرلو با داشتن وینگرها و وینگ بک هایی که لب خط حرکت می کنند، برنامه متفاوتی برای گلزنی دارد. فدریکو کیه زا و خوان کوادرادو با حرکت از لب خط، توپ ها را برای آلوارو موراتا و کریستیانو رونالدو سانتر می کنند که با توجه به قدرت بالای این دو در امر سرزنی، یووه روی توپ های هوایی بسیار خطرناک شده است. آمار پاس گل های خوان کوادرادو که بهترین گل ساز لیگ قهرمانان اروپا (5 پاس گل) و یکی از بهترین گل سازهای سری آ (4 پاس گل) است، به خوبی این مسئله را نشان می دهد. فصل 21-2020، کریستیانو رونالدو در بازی هایی که پائولو دیبالا زوج او بوده، در استفاده های توپ های هوایی تا حدی به مشکل خورده و مدافعان او را راحت تر یارگیری می کنند. این در حالی است که با حضور همزمان موراتا و رونالدو، یکی از این دو برای سرزنی آزاد می شوند. استفاده عالی موراتا از سرعتش و یافتن فضاهای خالی، دیگر مسئله ای بود که باعث آسان تر شدن کار رونالدو در زمین شده است.

رونالدو و موراتا از نقطه قوت خود یعنی گلزنی با ضربه سر به خوبی می توانند بهره ببرند دیبالا، بازنده اصلی درخشش زوج موراتا و رونالدو

با بخشیده شدن محرومیت آلوارو موراتا و امکان حضور برابر جنوا، آندره آ پیرلو در خصوص استفاده از موراتا تردید نخواهد داشت و انتظار می رود او از ابتدا به میدان برود. آمار می گوید حضور همزمان رونالدو و موراتا در زمین یعنی خیال یوونتوس از زدن حداقل دو گل راحت خواهد بود، البته در دیدار برابر لاتزیو این اتفاق نیفتاد چرا که هم رونالدو و هم موراتا در دقایق پایانی تعویض شدند. با وجود همکاری عالی موراتا و رونالدو در خط حمله یوونتوس، پائولو دیبالا کسی است که از این مسئله ضرر زیادی دیده است. پیرلو در حال حاضر به بهانه تعادل تصمیم ندارد از مثلث دیبالا، موراتا و رونالدو استفاده کند و مجبور است نیمکت نشین باشد. اگرچه دیر یا زود، دیبالا می تواند به فرم خوب و ترکیب اصلی یووه برگردد. در صورت یافتن تعادل و ادامه روند گلزنی های موراتا و رونالدو، شاید دیبالا هم به ترکیب یووه برگردد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو موراتا و رونالدو رونالدو و موراتا آلوارو موراتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی لاتزیو ۲ - ۱ یوونتوس؛ بانوی پیر به فینال رفت + ویدئو
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • میلیک فرشته نجات بانوی پیر / یوونتوس فینالیست شد +فیلم خلاصه بازی
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • ترنت الکساندر آرنولد یک قرار شام رویایی را با حضور جرارد، زیدان و کریستیانو رونالدو تصور می کند! / فیلم
  • ولاهوویچ: کریستیانو رونالدو الگویم است؛ رویای توپ طلا و جام بردن با یوونتوس را دارم
  • مروری بر ستاره‌های روی پیراهن تیم‌های ایتالیایی؛ اینتر ششمین ستاره طلایی را شکار کرد
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا