Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلحشوری روز شنبه در بازدید از این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری نیز ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف به این طرح ابلاغ که تاکنون ۲ میلیارد ۳۶۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد:  با توجه به سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قولهای خوبی برای تزریق اعتبارات بیشتر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلحشوری افزود: این جاده ملی که از مهمترین و کلیدی ترین طرحهای راه و شهرسازی در کل کشور محسوب می شود بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این طرح ملی در همه زمینه ها از پیشرفیت اجرایی خوبی برخوردار است و با توجه به تعهد پیمانکار پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

سلحشوری اظهارکرد: پیش بینی می شود  این طرح با هزینه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بالاخره به بهره برداری برسید و اهالی منطقه پس از سالها انتظار از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.
همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۴سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.
مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.
با بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.

عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سر چنار در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسید.
قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها افتتاح طرح سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد افتتاح طرح سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد اخبار کنکور بهره برداری میلیارد ریال جاده ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای حیات زمین‌های کشاورزی با مشارکت نفت در ساخت سد سرپری

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز همسو با مسئولیت‌ اجتماعی شرکت ملی نفت، در تکمیل سد سرپری شهرستان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت کرد تا افزون بر احیای حیات در اراضی کشاورزی، این منطقه شاهد کمبود آب در روزهای پرمصرف نباشد.

به گزارش خبرنگار شانا، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های نفت‌خیز کشور است که بنا به گزارش‌ها، با دارا بودن بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب بارش سالانه و ۸.۵ میلیارد مترمکعب رواناب، آن‌چنان‌ که باید تاکنون زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این ثروت خدادادی نصیب ساکنانش نشده است و ماه‌هایی که بیشترین مصرف آب شرب، صنعت و کشاورزی وجود دارد، با کمبود آب‌دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر همین اساس مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی در مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، برابر تعهدهای اجتماعی آبفای خود، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، اقدام به کمک به تکمیل سد سرپری شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد کرد.

این تکلیف از تکالیف مسئولیت‌های اجتماعی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی در مناطق نفت‌خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در کنار بیش از ۱۵۰ طرح دیگر در سال ۱۴۰۲ تکمیل شده است. کلنگ سد سرپری با هدف آبیاری ۴۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، کنترل سیلاب رودخانه بیمنجگان، فراهم کردن امکانات تفریحی و گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه کهگیلویه زده شده است که روند اجرایی آن در دولت سیزدهم شتاب گرفت.

سد سرپری با ظرفیت ۳ میلیون مترمکعب، ارتفاع ۲۷ متر، طول تاج ۲۳۴ متر، تراز نرمال آب ۷۵۲ و امکان تأمین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی، مهم‌ترین پروژه عام‌المنفعه در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌شمار می‌رود.

موقعیت جغرافیایی طرح سد مخزنی سرپری در کیلومتر ۳ جاده دهدشت - بهبهان در جنوب غربی شهرستان دهدشت و در مسیل رودخانه بیمنجگان بین دو روستای سرپری و دره لوک قرار دارد. طریق دسترسی به این محور تا روستای سرپری در مسیر جاده بهبهان دهدشت به‌صورت آسفالت است.

شایان‌ذکر است سد سرپری، افزون بر فراهم‌ کردن آب مزارع کشاورزی، فرصتی مناسب برای ایجاد یک منطقه تفریحی و گردشگری برای شهروندان و کمک به رونق اشتغال است که بنا بر برآوردها برای ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زا خواهد بود.

شهرستان کهگیلویه با بیش از ۱۲۳ هزار نفر جمعیت جزو شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است که به‌دلیل توسعه‌ نیافتن در حوزه‌های مختلف از محرومیت عمیقی رنج می‌برد و با احداث این سد، برنامه‌های محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • تصادف در محور پاتاوه-دهدشت یک کشته و دومصدوم بر جای گذاشت
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • یک کشته و دو مصدوم در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ‍ ۶۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی جاده ارومیه سلماس هزینه شد
  • اجرای ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل
  • ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل اجرا می‌ شود
  • احیای حیات زمین‌های کشاورزی با مشارکت نفت در ساخت سد سرپری