Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@06:50:58 GMT

اشتباهاتی که عمر آی پد را کم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۰۵۹۱

اشتباهاتی که عمر آی پد را کم می‌کند

 ما از آی پد خود برای کتاب خواندن، فیلم دیدن و کار‌های دیگری استفاده می‌کنیم که زندگی را برای ما راحت‌تر کرده است؛ اما این وسیله‌ی پر کاربرد بسیار ظریف است و ممکن است اشتباه‌های کوچک مکرر در مدت زمان کوتاهی، آی‌پد ما را از کار بیندازد و مجبور به تعمیر آن یا خرید یک وسیله‌ی دیگر شویم. در ادامه  شما را با مواردی که نباید انجام دهید تا آی‌پد عمر طولانی‌تری داشته باشد، آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ممکن است این موارد درباره‌ی برخی دیگر از وسایل الکترونیکی نیز کاربرد داشته باشد. بسته به صلاح دید خود می‌توانید مطالب زیر را در زندگی خود به کار برید.

۱. نگذارید شارژ دستگاه به طور کامل خالی شود

باید بدانید نحوه‌ی کارکرد باتری‌های همه‌ی وسایل شارژی به صورت دفعه‎ای است. یعنی برای مثال آی‌پد شما حدود ۱۰۰۰ دفعه شارژ می‌شود و بعد از آن عمر مفید باتری تمام می‌شود. یعنی درست همان زمانی که شما متوجه می‌شوید دیگر آی‌پدتان مثل سابق شارژ نگه نمی‌دارد. این موضوع منطقی است که وقتی شارژ آی‌پد رو به اتمام بود به شارژر متصل کنید؛ شارژ رو به اتمام، یعنی ۱۵ تا ۱۰ درصد، که خود سیستم عامل نیز اخطار می‌دهد، نه ۰ درصد که از بی شارژی آی‌پد خاموش شود. در واقع هر زمان که آی‌پد و دیگر دستگاه‌های شارژی به علت اتمام شارژ خاموش می‌شوند ممکن است دیگر روشن نشوند و به سلامت باتری آسیب جدیی وارد می‌شود.

۲. استفاده بیش از حد از قابلیت‌های دستگاه

زمانی که نیازی به نور زیاد ندارید و دستگاه را روی درجه‌ی نور بالا می‌گذارید موجب استفاده‌ی بیش از حد از ظرفیت باتری می‌شود و از بر سنسور‌های سیستم عامل بار اضافی می‌گذارید که موجب فرسوده شدن آن می‌گردد. این موضوع برای روشن بودن قسمت بلوتوث و داده‌ها نیز صادق است. یعنی اگر به بلوتوث و اینترنت خط خود نیاز ندارید آن‌ها را غیر فعال و خاموش کنید تا بیش از اندازه از سیستم عامل کار نکشید.

۳. از شارژر‌های متفرقه استفاده نکنید

شارژر‌هایی که به هنگام خرید همراه آی‌پد شما است متناسب با ولتاژ مورد نیاز دستگاه است و اگر به هر دلیلی از کله شارژر یا سیم‌های متفرقه استفاده کنید، موجب کاهش عمر دستگاه می‌شود. زیرا شارژر‌های دیگر برای باتری‌های دیگر ساخته شدند و ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار ولتاژ مورد نیاز باتری، به آن برق رسانند که این موضوع موجب آسیب به آی‌پد می‌شود.

۴. تعداد اپلیکشن‌های بالا در آی‌پد

آیا اپلیکیشنی در آی‌پد خود دارید که بعد از دانلود، تنها آن را یکبار استفاده کردید؟ باید بگوییم که این دسته از اپلیکیشن‌ها رفته رفته موجب آسیب به دستگاه شما می‌شوند، زیرا سیستم عامل مجبور است این اپلیکیشن‌هایی که نیاز هم ندارید را هر بار راه‌اندازی و به روز رسانی کند که موجب فرسودگی و کاهش سرعت سیستم عامل می‌شود.

۵. دمای بالا به آی‌پد آسیب می‌رساند

شاید باور کردنی نباشد، ولی دمای محیط بر سلامتی آی‌پد شما اثر مستقیم دارد. قرار دادن آی‌پد در محیط‌هایی نزدیک به بخاری و شوفاژ یا آفتاب موجب آسیب به باتری دستگاه می‌شود. با افزایش دما، سرعت مولکول‌ها افزایش می‌یابد و در باتری منجر به اتمام زود هنگام شارژ می‌شود. در برخی موارد باتری باد می‌کند و به نمایشگر آی‌پد آسیب می‌رساند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آی پد وسایل الکترونیکی آی پد وسایل الکترونیکی اپل سبک زندگی پارسی خبر شارژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریع‌ترین مرسدس بنز AMG با ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت / عکس

امیرمسعود عابدین: کسانی که با مرسدس AMG آشنایی دارند می‌دانند که E Performance نام سری خودروهای پلاگین هیبریدی این کمپانی است. پرچمدار سری GT اکنون به لطف پیشرانه ۴ لیتری V-8 با توربوشارژ دوقلو در جلو و یک موتور الکتریکی در عقب، از قدرت ترکیبی ۸۰۵ اسب بخار بهره می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، پیشرانه بنزینی به‌تنهایی ۶۰۳ اسب بخار قدرت را به خود اختصاص می‌دهد. احتمالاً عدد قابل توجه‌تر، گشتاور ترکیبی ۱۴۲۰ نیوتون متری این خودرو است. به گفته مرسدس، AMG GT63 S E Performance شتاب صفر تا صد ۲.۷ ثانیه‌ای دارد.

نسل جدید کوپه مرسدس‌بنز ممکن است با صندلی‌های اضافه‌اش بزرگ‌تر باشد، اما رسماً سریع‌ترین مدل تولیدی AMG در بین همه آنهاست.

باتری فقط ۶.۱ کیلووات ساعت است و مرسدس هیچ اشاره‌ای به برد خودرو در حالت برقی نمی‌کند. در عوض، تمرکز باتری روی عملکرد خودرو بوده و به همین منظور، مرسدس آن را در دمای بهینه نگه می‌دارد تا در صورت نیاز بیشترین قدرت را بگیرد.

یک گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه، قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ محرک 4Matic+ مرسدس به چرخ‌ها هدایت می‌کند. در حالت عادی، موتور الکتریکی فقط محور عقب را به حرکت درمی‌آورد. فرمان‌پذیری محور عقب و سیستم تعلیق AMG اکتیو راید کنترل و همچنین ترمزهای سرامیکی کربنی در اینجا به‌صورت استاندارد حضور دارند.

از نظر ظاهری، به‌سختی می‌توانید نسخه E Performance را از AMG GT63 از مدل استاندارد تشخیص دهید. دربی وجود دارد که یک پورت شارژ را در قسمت عقب پنهان می‌کند.

قیمت مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس نزدیک به تاریخ فروش آن در اواخر سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897610

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود
  • سریع‌ترین مرسدس بنز AMG با ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت / عکس
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی فوق نازک