Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: به منظور ارائه خدمتی متمایز و آسان به شهروندان، مخابرات منطقه برای پرداخت قبوض تلفن از طریق سامانه ۲۰۰۰ تمهیداتی اندیشیده است.

او درخصوص کاهش هزینه‌های مازاد از جمله هزینه تمام شده صدور هر قبض افزود: سامانه ۲۰۰۰ در مجموعه مخابرات به منظور فراهم سازی شرایط مناسب جهت توسعه دولت الکترونیک، به عنوان جامع‌ترین و آسان‌ترین و سریع‌ترین در گاه اطلاع رسانی از صورتحساب تلفن و پرداخت قبوض در اختیار مشترکین قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح زاده هدف از راه اندازی این سامانه را ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری قبوض شرکت‌های خدمات رسان عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکان تلفن ثابت می‌توانند هزینه کارکرد تلفن خود را بدون نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت به صورت میان دوره و پایان دوره و با داشتن کارت‌های عضو شتاب و به صورت غیر حضوری از طریق ۲۰۰۰ پرداخت کنند.

مدیر منطقه خوزستان تصریح کرد: سامانه ۲۰۰۰ در دسترس‌ترین سامانه درگاه صورت حساب تلفن است و دارای مزایایی از قبیل؛ پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، دریافت قبض پایان دوره و میان دوره و وصل سریع تلفن‌های قطع شده به علت بدهی پس از پرداخت و دریافت پیامک اطلاعات قبض تلفن ثابت در هر دوره با ثبت شماره تلفن همراه به صورت ماهیانه را دارد.

او با ضروری دانستن توسعه درگاه‌های غیرحضوری دریافت خدمات برای شهروندان بیان داشت: در شرایط کنونی و باتوجه به لزوم استفاده هرچه بیشتر مشترکان از درگاه‌های خدمات غیر حضوری، مجموعه مخابرات با بروزرسانی، توسعه و بهینه سازی درگاه‌های ارتباطی خود سعی دارد به روزترین خدمات غیرحضوری را به مشتریان ارائه کند.

فلاح زاده ضمن بیان اینکه استفاده از سامانه ۲۰۰۰ رایگان بوده و به صورت شبانه روزی در دسترس عموم قرار دارد، ادامه داد: قابلیت ارسال پیامک رمز پویا از اول آذر ماه در سامانه پرداخت غیر حضوری ۲۰۰۰ ایجاد شده است و آماده استفاده برای عموم مشترکان است، ضمن اینکه فعال شدن رمز پویا در این سامانه غیرحضوری را اقدامی برای ترغیب استفاده حداکثری شهروندان از درگاه‌های غیر حضوری به ویژه سامانه آسان پرداختی مذکور است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت قبوض سامانه 2000 قبض تلفن سامانه ۲۰۰۰ تلفن ثابت غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختلاف نظر بین بیمه‌ها و پزشکان در مورد نسخه‌های الکترونیکی و کاغذی موضوعی است که مدت هاست باعث ایجاد مشکلات زیادی در نظام سلامت شده است و حالا مسئولان بیمه اعلام کردند که نسخه های کاغذی بازگشته و به صورت موقت از این سیستم استفاده می‌شود،  البته موضوع الکترونیکی شدن نسخه‌های بیمه تکمیلی یک تکلیف قانونی است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ به آن اشاره شده اقدامی که علیرغم تاکیدات قانونی، همچنان چشم انتظار اجراست .

ایجاد سامانه یک پارچه در نسخه‌های الکترونیک

محمدرضا کشاورز بازرس انجمن داروسازان در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در بعضی از موارد پیش آمده است که در نسخه‌های الکترونیک اشتباهاتی رخ داده و ناپایداری در برخی از سیستم‌های الکترونیکی نسخه‌ها باعث شده است تا پزشکان نیز با مشکلاتی روبه رو شوند.

وی افزود: نبود یک سامانه یک پارچه در بیمه‌ها نیز باعث ایجاد مشکلاتی شده است برای مثال بیمه سلامت یک سامانه و بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز سامانه‌های جدایی از یک‌دیگر دارند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور باید ساماندهی بیمه‌های سلامت را به صورت جدی دنبال کند تا بتواند موضوع تبدیل نسخه های کاغذی به الکترونیکی را به سرانجام برساند.

بازرس انجمن داروسازان در ادامه گفت: باید همه اقشار جامعه به آسانی و به راحتی به یک سامانه جامع دسترسی داشته باشند تا مشکل بیمه‌های الکترونیک حل شود. 

نسخه‌های کاغذی جایگزین الکترونیک

محمد غلام نژاد مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.

وی افزود: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.

غلام نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ابراز کرد: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در مؤسسات طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و خصوصاً در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم، مبنی بر اینکه نسخ کاغذی بیماران اعمال شود تا همان محاسباتی که قبلاً به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه توضیح داد: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.

وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصاً از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند، در سامانه‌های خود داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج نداشته باشیم، برای آن‌هایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلاً تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

نسخه الکترونیک به نفع بیمه‌ها به ضرر پزشکان

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی با انتقاد از برخی نواقص اجرای نسخه الکترونیک گفت: در شکل فعلی بیمه‌ها صرفه جویی و پزشکان ضرر می‌کنند.

علی چنگیزی افزود: شکل فعلی اجرای نسخه الکترونیک نقایص و مشکلات زیادی دارد و عمده بار این مشکلات متوجه پزشکان و درمانگران شده است.

وی ادامه داد: در شکل فعلی اجرای نسخه الکترونیک، هزینه تأمین دفترچه‌های بیمه کاغذی از دوش بیمه‌ها برداشته شده و عملاً دفترچه‌های فیزیکی حذف شده که این موجب صرفه جویی بیمه‌ها هم از باب تهیه این دفترچه‌ها و هم از باب پرسنلی شده، اما در همین سیستم پزشکان مجبور به تهیه و تأمین سیستم کامپیوتری و اینترنت برای مراکز خود شدند که با توجه به افزایش قیمت‌ها به خصوص در حوزه اینترنت رقم‌های نسبتاً سنگینی را متوجه پزشکان کرده اما این هزینه‌ها به هیچ وجه در قیمت ویزیت پزشکان دیده نشده است.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی افزود: در حالی که طبق قانون نسخه الکترونیک برای پزشکان الزامی است از سوی دیگر بیمه‌ها هم ملزم شده اند در یک فاصله یک ماه سهم پزشکان و مراکز را پرداخت کنند اما حالا وضع به گونه‌ای است که فقط پزشکان به قانون عمل می‌کنند و بیمه‌ها سهم خود را با تأخیر پنج شش ماهه پرداخت می‌کنند و هیچ جریمه ای هم به خاطر دیرکرد خود نمی‌پردازند.

چنگیزی گفت: بیمه تأمین اجتماعی در صورت یک روز دیر شدن حق بیمه پرسنل، پزشک یا مرکز را جریمه می‌کند اما برای بازپرداخت با تأخیر چند ماهه خود هیچ دیرکردی نمی‌پردازد. این نقص در اجرای قانون مشهود است و قانونگذار باید همان طور که پزشک را مجبور به عقد قرارداد با بیمه‌ها و نوشتن نسخه الکترونیک می‌کند بیمه‌ها را هم وادار به پرداخت در زمان مقرر یا پرداخت جریمه کند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که طبق روال بیمه تأمین اجتماعی کد رهگیری ارائه شده را برای بیماران پیامک می‌کرد اما انگار این روال با اطلاعیه اخیر این بیمه در حال تغییر است و دیگر پیامکی برای بیمار ارسال نمی‌شود یعنی باز بیمه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند اما پزشکان باید بر روی یک کاغذ کد رهگیری را به بیمار بدهند که هم بار زمانی و هم بار هزینه‌ای دارد.

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی گفت: یک مشکل مهم دیگر در روند اجرای الکترونیک در خصوص بیمه‌های تکمیلی است. این بیمه‌ها نباید از بیماران بخواهند که گواهی پرداخت حق ویزیت را از پزشکان مطالبه کنند. در حالی که نسخه الکترونیک برای بیمار نوشته شده باز هم باید روی سربرگ پزشک مهر و امضا شود که ایشان هزینه ویزیت پرداخت کرده است. این فرایند هم زمان بر است و هم هزینه بر و همه این‌ها بر دوش پزشک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی باید به سامانه متصل باشند و زمانی که بیمار توسط پزشک ویزیت شد به طور اتوماتیک حق ویزیت بیمه گذار محاسبه و قابل پرداخت به او باشد یا اینکه حداکثر قبض پرداخت شده از کارتخوان پزشک یا مرکز درمانی به عنوان سند پرداخت ویزیت مورد قبول این بیمه‌ها باشد.

چنگیزی ضمن اعتراض به این روند، گفت: از سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود جهت تکریم بیماران و عدم بروز هرگونه مشکل به روال قبلی برگردد و همچنین از قانون‌گذاران نیز درخواست می‌کنیم ضمن اصلاح روند تعرفه گذاری خدمات درمانی، بیمه‌ها را ملزم به انجام تعهدات خود در موعد مقرر کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • ۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد
  • درخواست بازنگری طرح افزایش وام ودیعه مسکن/ متقاضیان از این طریق برای دریافت وام اقدام کنند