Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت : سامانه تصمیم به زودی در تمام شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت راه‌اندازی خواهد شد.

او گفت : سامانه تصمیم قبل از این در ۲۵ استان فعالیت داشت و از زمانی که از معاونت اجتماعی به معاونت پیشگیری واگذار شده است در ۸ استان دیگر نیز این سامانه با همکاری خوب دادگستری راه‌اندازی شده است و در حال فعالیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان مدنی از افتتاح مراکز جامع درمان و بازپروری اعتیاد در آینده نزدیک و در ۲۰ استان کشور ازجمله استان کرمانشاه به صورت همزمان خبر داد و افزود: تاکنون در شش استان این مراکز راه‌اندازی شده اند.

این مسئول افزود: دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۹ راه اندازی شده است و مطالعات آن در سال ۹۷ و ۹۸ انجام شده و به زودی در سال ۹۹ هم شروع به کار خواهد کرد.

او گفت: تاکنون انجام مشاوره‌های ژنتیک برای خانوار‌های سه معلوله و بالاتر انجام شده و پروژه انجام مشاوره ژنتیک برای خانواده دو معلوله به زودی شروع خواهد شد و قرار است تا سال ۱۴۰۰ این پروژه بطور کامل انجام گیرد .

 ۳۲۰ گروه خودیار در طرح تامین مالی خرد بهزیستی استان کرمانشاه تشکیل شد

شایسته کرمخانی مسئول دفتر توانمندسازی و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تامین مالی خرد، گفت: این طرح با رویکرد توانمندسازی زنان و دختران روستایی در حوزه معاونت امور اجتماعی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان از سال ۹۱ در استان کرمانشاه شروع به فعالیت کرد.

او افزود: این برنامه در سه فاز انجام شده است و موسسه برگزار کننده طرح متعهد به تشکیل ۳۲۰ گروه خودیار بوده و در حال حاضر این موسسه در فاز سوم به کار خود در ۵ شهرستان استان کرمانشاه در حال فعالیت است.

کرمخانی به تشریح گزارش عملکرد طرح تامین مالی خرد به صورت نمونه در شهرستان صحنه توسط کلینیک مددکاری اجتماعی طلوع پرداخت و افزود: با نظارت تسهیل‌گر ارشد موسسه، معاونت امور اجتماعی و اداره بهزیستی این شهرستان طرح تامین مالی خرد از شهریور سال۹۷ در روستا‌های شهرستان صحنه شروع به کار کرد وتاکنون حدود ۷۰ گروه خودیار با تعداد عضو بین ۱۵ تا۲۵ نفراز زنان و دختران روستایی تشکیل شده است.

این مسئول، میانگین افراد تشکیل دهنده گروه‌های طرح تامین مالی خرد در شهرستان صحنه را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: پس از انجام فرایند بسترسازی، تشکیل و پایداری گروه‌های خودیار مطابق دستورالعمل‌های تخصصی طرح، درحال حاضر تمامی گروه‌ها تسهیلات اول خود را دریافت کرده واز این تعداد حدود ۳۰ گروه نیز تسهیلات دوم خود را دریافت کرده یا درنوبت دریافت کرده اند.

او افزود: سقف تسهیلات پرداختی اول به هر نفر از اعضای گروه ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدون ضامن و وثیقه از سوی بانک کشاورزی است و تسهیلات دوم و سوم نیز به ترتیب ۳میلیون و ۵۰۵ میلیون تومان است که اعضای گروه بعد از ۶ ماه می‌توانند اولین تسهیلات خود از بانک را دریافت و در راستای اشتغال‌زایی هزینه کنند.

مسئول دفتر توانمندسازی و زنان بهزیستی استان کرمانشاه،گفت: گروه همچنین از محل صندوق داخلی گروه به اعضای خود به منظور رفع مشکلات مالی تسهیلات درون گروهی پرداخت می‌کند.

کرمخانی گفت: بانوان روستایی با دریافت وام‌های خرد تاکنون موفق به ایجاد اشتغال‌های پایدار در زمینه‌های مختلف از جمله زنبورداری، چرم‌دوزی، سبزی کاری، لبنیاتی، تولید جوجه، مرغ وبوقلمون با دستگاه جوجه کشی، گلیم بافی، صنایع دستی و.. شده اند.

او افزود: با ادامه طرح اشتغال‌های پایدار برای افراد کم بضاعت روستایی که از درآمد ماهیانه صفر به درامد حداقل ۵۰۰هزار به بالا رسیده اند، شاهد افزایش سطح کیفیت زندگی روستاییان و پیشگیری از مهاجرت به حاشیه شهر‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه بهزیستی استان مددجویان بهزیستی سامانه الکترونیکی طرح تامین مالی خرد استان کرمانشاه گروه خودیار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه علاوه بر حضور در جمع هیئت رئیسه، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران پس از زیارت مزار شهدای گمنام در نشست صمیمانه با جامعه دانشگاهیان شرکت کرده و به سؤالات و موضوعات مطرح شده پاسخ داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست ضمن قدردانی از حضور استاندار کرمانشاه در این دانشگاه و تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و حماسه‌آفرینی آنان در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد که در تمامی مسائل و موضوعات پای کار است، متکی به بودجه نفت نیست و در برهه‌های مختلف با توجه به چالش‌های متعدد همیشه سربلند بوده و با حداقل هزینه بیشترین بهره‌وری را کسب کرده و موجب افتخار کشور در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی بوده است.

افشین غنی‌زاده اضافه کرد: با مدیریت توانمند دکتر طهرانچی تغییرات جدید و ارزشمندی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده؛ ازجمله تنظیم سند تحول
پنج ساله این دانشگاه که برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری در ۱۰ بسته کاری از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی تنظیم شده
و طی آن تکالیفی برعهده واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در این مسیر تاکنون موفق عمل کرده است.

وی، گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ارائه کرد و افزود: این دانشگاه با چهار واحد و پنج مرکز، ۲۰ هزار دانشجو در سطح استان کرمانشاه، ۴۶۰ کارمند و نزدیک به ۴۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت توانمند و همچنین اعضای هیئت علمی وابسته و دستیار آموزشی در مجموع با یک‌هزار و ۵۰۰ همکار اداری و علمی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ استان در حال انجام وظیفه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه متذکر شد: باید خیلی بیشتر از گذشته در مدیریت شهری استان کرمانشاه از دانشگاه آزاد اسلامی و توانمندی‌های آن استفاده شود، البته در وهله نخست مهم‌ترین منبع درآمد ما به‌عنوان یک دانشگاه غیردولتی شهریه دانشجویی است که با توجه به سیاست‌های جدید سازمان مرکزی به مرور در امر فناوری و تکنولوژی‌های نوین ورود کرده‌ایم و در پیش‌بینی بودجه این دانشگاه متعهد شده‌ایم ۳۴ میلیارد تومان درآمدزایی غیرشهریه‌ای کسب کنیم که با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت، بهره‌وری از امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاهی با ۹۴ آزمایشگاه به‌روز و مجهز در دستیابی به این درآمد قرار داریم.

غنی‌زاده توضیح داد: تنها دانشگاه استان و شاید غرب کشور هستیم که مجوز آزمایشگاه استاندارد بین‌المللی ۱۷۰۲۵ را در بخش صنایع غذایی در ۶۰ مورد مختلف کسب کرده‌ایم، از مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی با دستگاه‌های پیشرفته بهره‌ می‌بریم، در دغدغه‌های فرهنگی و بخش‌های علمی و تحقیقاتی حضور فعال داریم و در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه کارکنان مسکن است که انتظار داریم استاندار کرمانشاه در رفع این مشکل با نظر مساعد برخورد کنند.

وی افزود: علاوه بر دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از ۱۴ مدرسه سما با ۳۰۰ همکار سمایی و ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز بهره‌مند است؛ با این تذکر که مدارس سمای ما از مقبول‌ترین مدارس نزد خانواده‌ها هستند و هر بار عده زیادی از خانواده‌ها درخواست ثبت‌نام در این مدارس دارند که با محدودیت مکان مواجه هستیم و ما از این امکان برخورداریم که تا ۲۰ مدرسه با کیفیت مناسب ارتقا پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: از دیگر مشکلات ما محل دانشگاه مرکز قصرشیرین است که پس از زلزله سرپل ذهای کیفیت و استحکام مناسبی ندارد و باید با مساعدت فرمانداری مکان مناسبی برای این دانشگاه در اختیار ما قرار داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به مشکل بیمارستان سینای این دانشگاه اشاره کرد که از دانشگاه علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد کرمانشاه خریداری شده بود و گفت: به‌دلیل عدم ارائه سند توسط دانشگاه علوم پزشکی و پس از آن وقوع کرونا و به بهانه این بیماری این بیمارستان که به‌واسطه آن‌ می‌توانستیم رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را ایجاد کنیم را از ما گرفتند و خواهان بازپس‌گیری آن هستیم.

غنی‌زاده اضافه کرد: از دیگر مطالبات ما نیز حضور استاندار کرمانشاه در جلسات هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و مساعدت در راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در منطقه عین‌الکش و استفاده دانشگاه از تسهیلات وام‌های کم‌بهره برای رفع مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • پل‌های عابرپیاده مکانیزه کرمانشاه در حال تعمیر است
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی