Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه روز شنبه تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و حواشی ایجاد شده بر سر شعرخوانی بحث‌برانگیز رئیس‌جمهور ترکیه گفتگو کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ایران اعلام کرد، در تماس تلفنی امشب «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان طرف ترکیه‌ای ضمن تاکید بر روابط نزدیک و دوستانه میان ایران و ترکیه و سیاست قطعی حسن همجواری آنکارا، اطمینان داد که رئیس جمهور ترکیه به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و سرزمینی ایران احترام کامل گذاشته و نسبت به حساسیت‌های پیرامون شعر قرائت‌شده نیز مطلع نبوده و آن را صرفا در ارتباط لاچین و قره‌باغ می‌دانسته و به همین دلیل آن را در مراسم باکو خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه و حاکی از احترام دو کشور و نیز روابط صمیمانه میان رئیس جمهور ترکیه و مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه در بستر اعتماد متقابل بیش از پیش گسترش یابد.

از سوی دیگر، خبرگزاری ترکیه‌ای آناتولی نیز در توییتر گزارش داده که چاووش‌اغلو در این گفت‌وگوی تلفنی به همتای ایرانی خود گفته است که اظهارات علیه رئیس‌جمهور ترکیه قابل پذیرش نیستند.

روز بیستم آذرماه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم رژه برگزار شده به مناسبت آزادسازی بخش‌هایی از قره‌باغ، بخش‌هایی از شعری را خواند که علیه تمامیت ارضی ایران محسوب می‌شود. این اقدام با انتقاد شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از شهروندان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

در همین خصوص، روز جمعه سفیر ترکیه در تهران نیز به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض شدید تهران به‌وی ابلاغ شد. پس از آن، ترکیه نیز سفیر ایران را به وزارت خارجه احضار کرد و ناخشنودی خود از مواضع تهران در این خصوص را ابراز داشت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه شعر ارس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور ترکیه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی سید ابراهیمی رئیسی رئیس جمهور ایران به این کشور گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد از آمادگی این کشور برای میزبانی رئیس جمهور ایران خبر داد.
وی با تایید نهایی شدن سفر رسمی آقای رئیسی به پاکستان گفت: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیئت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.
اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه بویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت: پاکستان بابت پیامد‌های حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.
وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذینفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه