Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@23:37:36 GMT

اتحادیه اروپا طرح تحریم ترکیه را تصویب نکرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۳۷۲۹

صراط:

رهبران اتحادیه اروپا، طرح پیشنهادی یونان و فرانسه درباره تحریم ترکیه را رد و تاکید کردند که گسترش روابط اتحادیه اروپا و ترکیه در راستای تامین منافع راهبردی دو جانبه است.

سران اتحادیه اروپا در اجلاس بروکسل، طرح یونان و قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) برای تحریم ترکیه را بررسی کردند. یونان و قبرس جنوبی در دریای مدیترانه شرقی درباره اکتشاف و استخراج منایع گاز طبیعی و نفت و تعیین حریم دریایی و منطقه انحصاری اقتصادی با ترکیه در حال کشمکش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سران اتحادیه اروپا آمده است: برای حمایت از روند مشارکت ترکیه با اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا آماده حل اختلافات براساس مذاکرات و اصول حقوق بین المللی است. همکاری اقتصادی و تجاری، برقراری ارتباط بین ملت ها، افزایش سطح گفتگو و همکاری درباره مسئله مهاجران و پناهندگان در دستور کار ترکیه و اتحادیه اروپا قرار دارد. اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که باید برای انجام مذاکرات بین ترکیه و یونان، تنش‌ها کاهش یابد. درباره وضعیت روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و تعیین گزینه‌ها درباره تعیین نوع روابط دو جانبه آینده در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی گزارشی تهیه و اعلام خواهد شد. سران اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند که در قبال ترکیه و تحولات دریای مدیترانه شرقی با آمریکا هماهنگی لازم را برقرار خواهند کرد.

در بیانیه پایانی سران اتحادیه اروپا آمده است: بنا به مصوبه اتحادیه اروپا در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، ترکیه در دریای مدیترانه شرقی به صورت غیر مشروع به حفاری در حوزه‌های انرژی به اکتشاف و حفاری اقدام کرده است و باید برای مقابله با اقدامات ترکیه فهرست تدابیر پیشگیرانه جدیدی تهیه و اعلام شود. بنا به مصوبه شورای اتحادیه اروپا در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، افراد و موسساتی که در دریای مدیترانه شرقی در عملیات اکتشافی و حفاری ترکیه شرکت می‌کنند، با تحریم‌هایی نظیر محدودیت سفر به کشور‌های اتحادیه اروپا و توقیف اموال و املاک آن‌ها روبرو خواهند شد. در نشست شورای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی در چارچوب تحریم‌های اعمالی، ورود برخی از اشخاص حقیقی به اتحادیه اروپا ممنوع و اموال برخی از شرکت‌ها نیز توقیف شد. افراد و شرکت‌های مزبور متهم هستند که حق حاکمیت ملی جمهوری قبرس جنوبی را نقض کرده اند.

شورای اروپا تاکید کردند که رهبران اتحادیه اروپا از مذاکرات برای برقراری اتحاد دو بخش جزیره قبرس تحت نظارت سازمان ملل متحد حمایت می‌کنند و از ترکیه نیز انتظار دارند که از مذاکرات حل مسئله قبرس حمایت کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا طرح تحریم ترکیه سران اتحادیه اروپا صراط دریای مدیترانه شرقی سران اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند