Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@08:10:34 GMT

ایران روی کمربند شیوع سرطان معده

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۳۸۵۸

صفا نجفی فوق تخصص خون و سرطان بالغین اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی یکی از عوامل موثر در بروز سرطان است،‌ زیرا طی بررسی های اخیر مشخص شده است که این بیماری در برخی از مناطق کشور بیشتر بروز پیدا می کند.

او در پاسخ به اینکه کدامیک از سرطان ها در کشور رواج بیشتری دارد، گفت: متاسفانه کشور ما بر روی کمربند شیوع  سرطان معده  قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سرطان معده و مری شایع‌ترین سرطان‌ های بدخیم در آقایان هستند که البته این نوع از سرطان ها در کشورهای آسیایی دیگر از جمله چین،کره و ژاپن نیز به شدت افراد را درگیر می کند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: مردان بالای ۵۰ سال باید هر ۱۰ سال یک بار عمل کولونوسکوپی و آندوسکوپی را انجام دهند.

 

او درباره بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در بانوان، مطرح کرد: سرطان سینه یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در بانوان است که می تواند خطر مرگ و میر را در این افراد نیز افزایش دهد، زیرا از هر ۱۳ خانم ۱ نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود. البته این آمار در آمریکا و کشورهای  اروپایی از هر ۸ نفر ۱ نفر است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سرطان سرطان معده سرطان معده سرطان معده شیوع سرطان معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بانوان شطرنج ایران پس از تساوی برابر شطرنج‌بازان کشور مغولستان در مسابقات خانتی مانسیسک برابر حریف نپالی قرار گرفت.

آناهیتا زاهدی فر در این دور از مسابقات استراحت کرد و ایرانی‌ها با ترکیب میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف موفق به شکست سنگین نمایندگان کشور عراق شدند.

تیم شطرنج بانوان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر صفر برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 6085861 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • فوری واختصاصی: دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان