Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:42:04 GMT

خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی به ۱۰.۵ تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۴۰۷۹

خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی به ۱۰.۵ تن رسید

ایرج ناصری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زعفران از آغاز خرید حمایتی این محصول در نیمه آبان ماه امسال تاکنون و در راستای سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف اصلی خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان است، حجم خرید، مد نظر نیست و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ مرکز در شهرستانهای زعفران‌خیز استان خراسان رضوی خرید این محصول را بر عهده دارند گفت: محور و هدف اصلی دولت از خرید زعفران، حمایت از زعفرانکاران خُرد است و در این راستا سقف خرید زعفران از هر زعفران‌کار ۱۰ کیلوگرم تعیین شده است.

وی افزود: محصول امسال در ۲ سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری می‌شود.

ناصری مقدم با بیان اینکه امسال خرید زعفران به ۲ روش صورت می‌گیرد ادامه داد: در شیوه نخست، زعفران‌کاران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان در صورت تمایل به انبارهای بورس معرفی شده و می توانند زعفران خود را سپرده کالا کنند و برای دریافت وام به میزان ۵۰ درصد قیمت زعفران خود به بانک معرفی ‌شوند.

وی گفت: در این روش، زعفران کشاورزان در انبارهای سازمان تعاون روستایی به صورت امانت نگهداری می‌شود و کشاورزان می‌توانند هر وقت، قیمت زعفران افزایش یافت با مراجعه به بانک و تسویه وام و پرداخت هزینه انبارداری، زعفران خود را تحویل بگیرند و به فروش برسانند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: در دومین شیوه خرید، کشاورزان با عقد قرارداد، زعفران خود را تحویل این سازمان می‌دهند و پس از انجام آزمایش اعتبارسنجی و ثبت در چک لیست، معادل ۳۰ درصد ارزش زعفران تحویلی خود را دریافت و ۷۰ درصد باقی‌مانده را ظرف سه ماه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این روش هم در صورت افزایش قیمت زعفران، کشاورزان می‌توانند با تسویه و بازگرداندن مبلغ دریافتی، زعفران خود را تحویل بگیرند.

ناصری مقدم گفت: اگر زعفران دریافتی از کشاورزان صادر و با قیمت بالاتری فروخته شد، ۵۰ درصد سود به نام کشاورز به صندوق حمایت از کشاورزان واریز می‌شود تا موجب حمایت از کشاورزان شود.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تُن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

برچسب‌ها تعاون روستایی مشهد زعفران پروندهٔ خبری خرید حمایتی زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی مشهد زعفران تعاون روستایی مشهد زعفران اخبار کنکور تعاون روستایی زعفران خود خراسان رضوی خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم

دانش آموزان و فرهنگیان دبستان ۲۲ بهمن شهرستان جنت آباد استان خراسان رضوی به دنبال پاسخ مقتدرانه و شجاعانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی گرد هم آمدند و به جشن و شادمانی پرداختند و با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از این رژیم اعلام کردند.

مراسم دانش آموزان زیر بارش رحمت الهی در جوار مزار شهید گمنام برگزار شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فتح الله برومندزاده - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

حمایت لارستانی‌ها از سپاه پاسداران برای حمله به اسرائیل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران