Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:46:50 GMT

سه هزار و ۸۰۰ باغ ویلا در خراسان رضوی قلع و قمع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۶۴۸۷

سه هزار و ۸۰۰ باغ ویلا در خراسان رضوی قلع و قمع شد

محمدرضا قوسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه پارسال نیز بیش از سه هزار بنای غیرمجاز قلع و قمع شد وامسال شناسایی و اعمال قانون در این زمینه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی با هر مورد تغییر کاربری برخورد می‌شود و اغماضی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: در شهرهای کوچک طی ۴۸ ساعت و در شهرهای بزرگتر با توجه به تعدد بیشتر تخلف در این زمینه در زمان بیشتری اقدام به برخورد با متخلفان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون چهار شهر مشهد، چناران، طرقبه و نیشابور به شدت درگیر و دارای جاذبه برای تغییرکاربری هستند.

وی افزود: با توجه به جدیتی که در برخورد با متخلفان در این زمینه وجود دارد علاوه بر اداره امور اراضی در تمامی مراکز خدمات جهاد کشاورزی نیز کارشناس امور اراضی مستقر شده است تا رصد و پیگیری تغییرکاربری‌های غیرمجاز انجام شود.

قوسیان ادامه داد: علاوه براین پهنه‌بندی تمام بخش‌های استان انجام شده و محدوده‌های دارای جاذبه شناسایی و کارشناس ویژه برای نظارت بر این پهنه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از زمین‌های کشاورزی گفت: در این راستا قانونگذار با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و تداوم بهره‌وری آنها در سال ۱۳۷۴ قانونی با عنوان "قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها" به تصویب رساند تا از تغییر کاربری این زمینها جلوگیری کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: با استفاده از این قانون و همکاری مطلوب دستگاه قضایی شاهد برخورد با متخلفان در این عرصه و تهدیدکنندگان امنیت غذایی هستیم.

وی ادامه داد: در روند تغییرکاربری‌های غیرمجاز مشخص شده که اغلب بنگاههای مشاوره املاک در این زمینه دخیل هستند.

قوسیان با بیان اینکه شناسایی این واحدها که موجب فروش زمینهای کشاورزی و آغاز تغییرکاربری می‌شوند آغاز شده است گفت: با شناسایی و برخورد اتحادیه مربوطه می‌توان این روند را به حد مطلوب کاهش داد.

وی افزود: ملاک عمل ما در برخورد با متخلفان تغییر کاربری، ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌هاست که بر اساس آن هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌گردد، چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون صورت پذیرد جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سیاست کلی در برخورد با این متخلفان تشکیل و افزایش پرونده در دستگاه قضایی نیست اما در صورت لزوم به این مقوله هم وارد می‌شویم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی اخبار کنکور برخورد با متخلفان جهاد کشاورزی تغییر کاربری خراسان رضوی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ دوم مجید شجاع اظهار کرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، مرزبانان این فرماندهی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق طی ۲۵ روز اول سال جاری کردند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی افزود: مرزبانان این فرماندهی در حین کنترل خودروهای خروجی از کشور و نیز انجام گشت‌های منظم در حوزه استحفاظی با تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال را از ۹ دستگاه خودرو کشف کنند.

وی تصریح کرد: قاچاق سوخت در مرزهای این استان بویژه حوزه هنگ تایباد به صورت قلکی (بطری‌های یک و نیم لیتری) بوده و در این راستا نیز افرادی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

شجاع با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی گفت: قاچاقچیان سوخت باید بدانند خروج سرمایه ملی از کشور به صورت غیرمجاز خسارت‌هایی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند، لذا مرزبانان قاطعانه در برابر آنها ایستاده‌اند و برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6079514

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • دستگاه قضائی مازندران با متخلفان صدور غیرمجاز تغییر کاربری برخورد جدی کنند
  • برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار