Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در مراسمی صبح امروز ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی با حضور وزیر بهداشت، استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقانی فیروز آبادی صبح امروز در مراسم افتتاح 64 پروژه بهداشتی و درمانی در یازدهمین پویش ملی ره سلامت با حضور مقام عالی وزارت بهداشت اظهار داشت: موج سوم کرونا با تمهیدات ستاد استانی شکسته شد و ما توانستیم از این موج خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وجود 14 بیمارستان و یک هزار و 456 تخت ثابت در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تخت‌های ویژه از 102 به 194 تخت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد مراکز خدمات جامع سلامت شهری را 43 مرکز و تعداد مراکز خدمات جامع سلامت روستایی را 60 مرکز عنوان و بیان کرد: 314 خانه بهداشت نیز در استان وجود دارد.

وعده وزیر بهداشت برای افتتاح 1400 پروژه بهداشتی و درمانی تا اردیبهشت 1400چند پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بیش از 91 میلیارد تومان در استان البرز به بهره برداری رسیدافتتاح پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر با حضور وزیر بهداشت

دهقانی با بیان اینکه تخت‌های ویژه رشد خوبی در استان داشته است تصریح کرد: دو اورژانس هوایی در بیرجند و طبس و 79 پایگاه اورژانس در استان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: 5 مرکز تحقیقاتی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داریم که خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مهمترین عملکرد غیر پروژه‌ای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و یادآور شد: پایدار شدن ردیف اعتباری دانشکده پرستاری ثابت در قانون بودجه سال 99 و ارتقاء رتبه ارزیابی عملکرد دانشگاه به رتبه چهارم انجام شده است.

دهقانی با بیان اینکه 60 پروژه عمرانی با 43 هزار مترمربع زیربنا در دست احداث است اظهار داشت: حرکت به سمت بازار منطقه‌ای آموزش با کشور افغانستان، راه‌اندازی دانشکده داروسازی، کسب رتبه دوم در سومین طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شبانه‌روزی کردن شیفت پرستاری 12 مرکز خدمات جامع سلامت و راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی از جمله پروژه‌های غیر عمرانی انجام شده است.

وی به پروژه‌های قابل بهره‌برداری با حضور وزیر بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: 64 پروژه عمرانی با 14 هزار و 990 مترمربع با اعتبار 112 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح  10 خانه بهداشت، 3 پایگاه جامع سلامت و 6 پایگاه اورژانس 115 در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سه دستگاه سی تی اسکن در شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان افتتاح می‌شود.

دهقانی از افتتاح دو دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان‌های بیرجند و طبس با اعتبار 56 هزار میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: توسعه اورژانس شفای بشرویه، ساخت آموزشگاه بهورزی بیرجند و 17 تخت ویژه امروز با حضور مقام عالی وزارت افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 8 مرکز جامع سلامت، 7 دستگاه آمبولانس جدید، افتتاح دانشکده داروسازی، مرکز یادگیری الکترونیک دانشگاه از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در خراسان جنوبی هیچ بیمارستانی نداریم که دستگاه سونوگرافی پیشرفته را نداشته باشد گفت: سایت آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین و دو واحد دیالیز در شهر عشق آباد طبس، بیمارستان درمیان و فردوس و شبانه روزی کردن 4 مرکز جامع سلامت در شهرستان‌های استان از دیگر پروژه‌ها است.

دهقانی تصریح کرد: در مجموع برای افتتاح 64 پروژه عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یک هزار و 124 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/255/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پروژه بهداشتی و درمانی حضور وزیر بهداشت خراسان جنوبی جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است