Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار فارس گفت: از ۳۶ شهرستان استان فارس تنها زرین‌دشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده این شهرستان نیز از وضعیت قرمز خارج شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  پس از سپری شدن وضعیت مناطق قرمز کرونایی سراسر کشور و از جمله شهر شیراز که در قالب طرح جامع اعمال محدودیت‌های کرونایی از اول  آذرماه امسال به مدت سه هفته اجرا شد با تبدیل وضعیت شیراز از قرمز به  نارنجی، بسیاری از محدودیت‌های کرونایی نیز گویا رنگ باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بخشنامه وزارت کشور به استانداری‌ها  مورخ 20 آذرماه امسال در قالب طرح جامع مدیریت  هوشمند محدودیت‌ها  در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، در شهرهایی با وضعیت نارنجی حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه ‌دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام به دو سوم رسید. 

این در حالی است که حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها نیز تا یک دوم مجاز شد ضمن اینکه برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر تا 20 نفر بلامانع شده است. حال آن که قرار بود حضور کارکنان دولت در ادارات به دو سوم تبدیل شود که این موضوع محقق نشد.

در بازدید میدانی خبرنگار ما از مناطق مختلف شهر شیراز  و خیابان‌های اصلی مرکز شهر که عمدتا مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز شب یلدا و سایر مایحتاج خود به این مراکز مراجعه می‌کنند، جمعیت زیادی از مردم  فارغ از توجه به بیماری کرونا بدون رعایت حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی در بازار و خیابان‌های منتهی به آن مشغول خرید بودند.

در همین رابطه عبدالرضا قاسمپور معاون استان و جانشین در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که چرا حضور کارکنان ادارات دولتی به دو سوم اجرا نشد و چرا محدویت‌هایی کرونایی در شیراز در این شرایط حساس کاهش یافته است با اشاره به تعطیلی سه هفته‌ای شیراز اظهار داشت: در قالب طرح جامع مقابله با کرونا تمامی نقاط سراسر کشور به لحاظ وضعیت شیوع بیماری کرونا با سه رنگ قرمز و نارنجی و زرد مشخص شدند و متناسب با هر رنگ و هر سطح هشداری یک سری محدودیت‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید به اینکه میزان‌ محدودیت‌ها براساس وضعیت هر شهر و استانی تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: در شرایطی که شیراز در وضعیت کرونایی قرمز  قرار داشت تنها مشاغل و اصناف گروه یک فعال بودند و تعطیلی سایر مشاغل در این مدت و همچنین تعطیلی این اصناف و مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، در کنار همکاری خوب مردم در زمینه رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی سبب شد که وضعیت شیراز از قرمز به نارنجی تبدیل شود و خیابان‌های شهر نیز خلوت باشد و آمار مبتلایان به کرونا در این بازه، روند کاهشی پیدا کند.

قاسمپور بیان کرد: با تبدیل وضعیت کرونایی شیراز از قرمز به نارنجی، گشایشی نیز در فعالیت اصناف ایجاد شد و گروه شغلی 2 نیز اضافه شدند که شامل شهرستان‌های مشابه شیراز نیز  می‌شود.

معاون استاندار فارس با تاکید به اینکه مخالف تعطیلی دو هفته‌ای شیراز در شرایط اقتصادی کنونی حاکم‌ بر جامعه هستیم و این موضوع فعلا امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: بیشتر از این‌ نمی‌شود به اصناف فشار آورد و در این‌ مدت با وجودی که اصناف دچار آسیب و مشکل جدی بودند اما همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند.

تمام شهرستان‌های کردستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند؛ کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌هاخروج مرکز مازندران از وضعیت قرمز کرونایی؛ تداوم محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجیاستان گلستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/گمیشان یکی از 12 شهرستان قرمز در کشور

قاسمپور با بیان اینکه همکاری مردم باعث می‌شود که‌ سختی‌های خودشان در شرایط شیوع بیماری کرونا کمتر شود افزود: در نتیجه همکاری خوب مردم و مسئولان استان، شاهد سقوط آزاد کاهش بستری شدن بیماران کرونایی در استان فارس بودیم.

وی  با بیان اینکه در صورتی که بار دیگر آمار مبتلایان به کرونا روند صعودی پیدا کند به جز مشاغل ضروری سایر مشاغل تعطیل می‌شوند افزود:  توصیه ما  همچنان به اصناف و مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است چرا که با وضع محدودیت‌های جدید کرونایی به زحمت و سختی‌های خود مردم اضافه می‌شود.

قاسم‌پور با تاکید به اینکه در صورتی که گروه‌های شغلی 1 و 2 پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند، افزود: هر کدام از این دو گروه نامبرده شده در صورتی که تخلف موردی  نیز داشته باشند، به شدت با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان ادارات دولتی در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز  به صورت یک سوم حاضر می‌شوند اظهار داشت: حتی تعداد این کارکنان ادارات دولتی از این تعداد هم‌ می‌تواند کاهش داشته باشد و به 10 تا 15 درصد برسد.

معاون استان  با تاکید بر اینکه در شرایطی که وضعیت شهر شیراز بهتر است، ادارات دولتی باید به مردم خدمات‌دهی مطلوبی به مردم داشته باشند، افزود: در این راستا ادارات نباید مردم رو معطل بگذارند.

قاسم‌پور به تعطیلی سه هفته‌ای دستگاه‌های دولتی شیراز  اشاره و بیان کرد: تا کی مردم برای انجام امور اداری خود نباید به ادارات مراجعه کنند؟ خیلی از آنها کارهای واجب اداری دارند و نمی‌شود که دوباره ادارات را تعطیل کرد با این اقدام کار مردم  زمین بماند.

وی در پاسخ به اینکه با بازگشایی دوباره ادارات دولتی و مراجعه مردم  به این اماکن، عده‌ای از افراد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جان  و سلامتی بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازند برای این موضوع چه راهکاری دارید که دوباره به وضعیت قرمز کرونایی نرسیم؟ گفت: در این‌ زمینه در ستاد ملی بحث‌هایی مطرح شده که از جمله آنها می‌توان به استفاده از ماسک اجباری، موضوعات پیرامون قرنطینه و جریمه متخلفان اشاره کرد که اداره ارتباطات و ستاد ملی پیگیری این‌ موارد هستند.

معاون استان و جانشین در ستاد  استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با شماره 111 استانداری، شماره 190 دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شماره 137 بخش حمل و نقل شهرداری شیراز تماس گرفت و موارد تخلف را گزارش کنند.

قاسم پور با بیان اینکه از 36 شهرستان فارس تنها زرین دشت در وضعیت کرونایی قرمز قرار دارد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده وضعیت این شهرستان نیز تغییر رنگ دهد.

وی با بیان اینکه بر مبنای شاخص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، آمار مشخص شده بر اساس تعداد بستری شدگان تست مثبت کرونا و رنگ‌بندی شهرها مشخص می‌شود گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد بیماران بستری شده کرونایی شیراز در بیمارستان‌ها، وضعیت شیراز از قرمز به نارنجی تغییر کرده است که در این راستا گروه‌های 1 و 2 شغلی فعال شده‌اند.

معاون استان  به برخورد با متخلفان در زمینه جدی نگرفتن‌ پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان اشاره کرد و اظهار داشت: از زمان اجرای طرح جامع تاکنون، بسیاری از واحدهای صنفی متخلف پلمب شده و سرنشینان خودروهای متخلف نیز جریمه شدند به نحوی که با شروع طرح جامع از اول آذرماه سال جاری  75 هزار و 371 خودرو در استان فارس مشمول جریمه شده و بالغ بر 24 هزار خودرو که پلاک آنها مربوط به استان فارس نبود نیز برگشت داده شدند.

وی افزود: همچنین 372 واحد صنفی متخلف نیز از ابتدای طرح جامع تاکنون پلمب شدند که در این راستا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 7 هزار و 635 واحدصنفی متخلف در سطح استان پلمب شدند که  نظارت‌های جدی‌تر و تعداد اکیپ‌ها نیز افزایش یافته است.

گفت‌وگو از زهره مرزبان

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونایی پروتکل های بهداشتی شیراز از قرمز وضعیت کرونایی وضعیت قرمز ادارات دولتی حضور کارکنان بیماری کرونا معاون استان محدودیت ها استان فارس دستگاه ها طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل فرودگاه‌های فارس اعلام کرد: پرواز‌ها به مقصد شیراز و از مبدا شیراز که از بامداد امروز جمعه به دلیل حفظ ایمنی کنسل شده بود از سر گرفته شد.
فخرالدین کشاورز گفت: طبق اطلاعیه شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران درباره تعلیق پرواز‌ها در چند فرودگاه کشور؛ فرودگاه شهید دستغیب شیراز به حالت تعلیق درآمده بود لذا پرواز‌ها در این فرودگاه به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها با تاخیر مواجه شده بود.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز هم اکنون پذیرش مسافر دارد.

دیگر خبرها

  • تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با ۸ مصدوم
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟