Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:30:30 GMT

کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۸۴۶۷

کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان در رزمایش زمستانی پلیس گفت: در هشت ماه نخست امسال تعداد ۲۸۴ نفر در براثر حوادث جاده‌ای در استان جان باخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ نفر معادل ۱۳ درصد کاهش دارد.

سردار عزیزاله ملکی صبح امروز در رزمایش زمستانی پلیس راه که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح زمستانی اظهار کرد: تعداد ۲۶۵ مامور در قالب ۴۸ تیم گشت در طرح زمستانی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی گیلان افزود: طرح زمستانی علاوه‌بر اینکه در سه گردنه برف‌گیر اصلی حیران، زندانه و الماس و همچنین سه محور فرعی کوهستانی سیاهکل به دیلمان، اشکورات، امامزاده هاشم به قزوین اجرا می‌شود، اما با توجه به تجارب سال‌های گذشته در محورهای جلگه‌ای نیز به صورت ویژه در جریان است.

وی گفت: طرح زمستانی پلیس با هدف تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه در کلیه معابر بون شهری در زمان تغییرات وضعیت جوی و بارش‌ها، مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی، پایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جانباختگان ترافیکی، اطلاع‌رسانی به موقع وضعیت راه‌های استان از طریق رسانه‌ها با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط اجرا می‌شود.

سردار ملکی در خصوص اقدامات عملیاتی طرح زمستانی سال‌جاری، تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌ها از  تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه، دارای نقص مشهود، فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌ها و به ویژه‌ محورهای برف‌گیر خودداری می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: کنترل تجهیزات ایمنی‌ خودروها مانند استفاده از لاستیک، یخ‌شکن و زنجیر چرخ در هنگام بارش برف و همچنین پیگیری احداث خاکریز در حاشیه راه‌هایی که دارای پرتگاه خطرناک هستند، ایجاد معابر گریزگاه در سرازیری‌های معابر کوهستانی، پیگیری استقرار جایگاه سیار پمپ بنزین، شن و نمک پاشی در محورهای برف‌گیر از دیگر اقدامات عملیاتی در طرح زمستانی سال‌جاری است.

وی بیان کرد: در هشت ماه نخست امسال تعداد ۲۸۴ نفر در براثر حوادث جاده‌ای در استان جان باخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ نفر معادل ۱۳ درصد کاهش دارد؛ ۳۴ درصد جانباختگان تصادفات در محورهای اصلی و ۶۶ درصد جانباختگان نیز در محورهای فرعی و روستایی جان باخته‌اند. ۵۶ درصد جانباختگان مربوط به تصادف عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت هستند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۴ نفر معادل ۲۶ درصد از کل جانباختگان تصادفات مربوط به چهار محور پرتصادف رشت به لنگرود، تالش به آستارا، فومن به سراوان، امامزاده هاشم به لوشان می‌باشد.

فرمانده انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان در این رزمایش اظهار کرد: در استان گیلان با فرارسیدن زمستان به واسطه برخورداری از مناطق کوهستانی و سه گردنه مواصلاتی هر ساله شاهد بارش برف و کولاک هستیم.

وی افزود: در این راستا با همکاری دستگاه‌های متولی به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی مطلوب و انضباط بخشی عبور و مرور با بسیج تجهیزات و امکانات، طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر در استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های دیگر از حداکثری آمادگی برخوردار بوده، به امید اینکه در زمستان شاهد عدم انسداد مسیر و تردد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح زمستانی پلیس فرمانده انتظامی گیلان زمستانی پلیس طرح زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معزی ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم، از یک ماه پیش از نوروز به مراکز درمانی اعلام آماده‌باش شده بود؛ در این ایام ۶۲ آزمایشگاه، ۴۳ مرکز تصویربرداری، ۲۲ دندانپزشکی و ۷۶ درمانگاه تخصصی و همه کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها فعال بودند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال‌جاری ۲۹۵ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه داشته‌اند، تصریح کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها نسبت به نوروز سال گذشته ۷۱.۱ رشد داشته و مراجعه بیماران سرپایی رشد پنج درصدی را به همراه داشته است، همچنین ۳۴ هزار بیمار بستری شده‌اند که ۲۱ درصد رشد داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی در ایام نوروز ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش و میزان بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در نوروز سال‌جاری نیز ۳۵ هزار و ۳۰۰ جراحی الکتیو و فوق تخصصی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان هر سال و هر ماه با افزایش همراه است، تصریح کرد: تعداد مراجعات این بیماران از هشت هزار و ۴۰۰ مورد به ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده که در خصوص مراجعات نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

معزی عنوان کرد: در چهارشنبه پایان سال میزان مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث این روز حدود ۲۵ درصد افزایش یافت اما قطع عضو، قطع اندام و نابینایی وجود نداشت.

کد خبر 6083836

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت