Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابایی با اشاره به آسیب‌های محیط زیستی مجموعه دفن زباله آرادکوه گفت: در این مجموعه روزانه بیش از هشت هزار و ۴۳۷ تُن زباله کلان‌شهر تهران دپو می‌شود و اتفاقات زیست‌محیطی اعم از دو گاز سنگین متان و CO2 رقم می‌خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین بابایی، بخشدار کهریزک در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره مشکلات موجود در کهریزک و اقدامات صورت‌گرفته در راستای حل این چالش‌ها اظهار کرد: کهریزک یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های کشور و یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌هایی است که به‌عنوان بخش ویژه از آن یاد می‌شود که به‌دلیل ظرفیت جمعیتش غالب و متمرکزش در دو لکه شهری در باقرشهر و کهریزک و حدود ۱۴ روستا با تراکم جمعیتی بالا و تعدادی هم روستای فاقد دهیاری، حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان جمعیت جدای از آماری است که اتباع بیگانه به‌صورت غیرمجاز در این بخش سکونت دارند و اگر بخواهیم این آمار را هم به آن اضافه کنیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر تراکم جمعیتی در کهریزک ساکن هستند.

وی با بیان این‌که بخش کهریزک توان تبدیل شدن به یک شهرستان را دارد، گفت: چون این منطقه از لحاظ ماهیت قرارگیری دارای ویژگی‌هایی است و همچنین در این بخش پالایشگاه نفت، سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها و مرکز دفن زباله آرادکوه که خیلی‌ها آن را به‌عنوان یک معضل ارزیابی می‌کنند اما می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود، مستقر هستند.

بخشدار  کهریزک با بیان این‌که ورود سالیانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب کلان‌شهر تهران به بخش کهریزک عوارض زیادی را به کهریزک تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: در گذشته از لحاظ وسعت، کهریزک دارای پهنه بسیار وسیعی بوده است اما امروز ظرفیت بالای کهزیزک تحت تأثیر رشد نابهنجار کلان‌شهر تهران قرار گرفته است. رشد نابه‌هنجار جمعیت و تشدید نارسایی‌های اقتصادی در کلان‌شهر تهران سبب شده تا سیل جمعیت به مناطق ارزان‌قیمت مانند باقرشهر و کهریزک گسیل شوند.

چالش‌های مخیط زیستی آرادکوه

بابایی با اشاره به آسیب‌های محیط زیستی مجموعه دفن زباله آرادکوه گفت: در این مجموعه روزانه بیش از هشت هزار و ۴۳۷ تُن زباله کلان‌شهر تهران در دپو می‌شود و اتفاقات زیست‌محیطی اعم از دو گاز سنگین متان و CO2 رقم می‌خورد که گاز متان میل به فرار در فضا دارد و بسیاری از آلایندگی‌های بویی تحت تأثیر آن قرار دارد و گاز CO2 هم به خاطر سنگین بودنش در ترکیبات زیرزمینی بعد از مدتی تبدیل به اسید می‌شود و سپس به سفره‌های زیرزمینی خسارت وارد می‌کند؛ لذا اینها هیچکدام برای کهریزک نقطه قوت محسوب نمی‌شوند و با در نظر گرفتن این شرایط، شهرداری تهران می‌بایست تعهداتی را به مردم کهریزک برای خدمات‌رسانی ارائه دهد، اما تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی درباره پیش‌روی سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها به سمت زمین‌های کشاورزی کهریزک عنوان کرد: فرماندار شهرری به خاطر شخصیت بومی‌اش نسبت به این دست‌اندازی‌ها تقابل می‌کند و بار سنگینی بر دوش آن قرار دارد، اما به خاطر شرایط کرونایی دارند خواسته‌هایشان را به ما تحمیل می‌کنند.

کوتاهی شهرداری تهران در خدمت‌رسانی به کهریزک

بخشدار کهریزک با بیان این‌که ارائه خدمات شهرداری تهران به کهریزک اصلاً  مناسب نیست، یادآور شد: از شهرداری تهران درخواست دارم، میزان خدماتش را به بخش کهریزک اعلام کند. متأسفانه شهرداری تهران تمام مشکلات خود را مانند فاضلاب و شیرابه‌ها به کهریزک روانه می‌کند. مثلاً در خصوص شیرابه‌ها باید گفت به خاطر خاصیت ژلاتینی آن، زمانی که بارندگی داشته باشیم، جاده‌ها لغزنده می‌شود و آمار تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد.

بابایی افزود: بدعهدی مجموعه شهرداری تهران و عدم خدمات‌رسانی به بخش کهریزک سبب بروز کدورت مردمی در کهریزک شده است؛ درصورتی‌که این رفتار شهردای اقدام علیه خودمان است.

استقرار ۱۲۰۰ انبار مایحتاج عمومی در کهریزک

وی درباره اتفاقات مثبت در بخش کهریزک گفت: کمریندی دوم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که این پروژه بسیار گسترده است و می‌تواند کریدور خیلی از محورهای مواصلاتی باشد. همچنین واحدهای صنعتی کهریزک به بخش با ظرفیت بالای صنعتی تبدیل خواهند شد. ما چندین لکه صنعتی داریم که در جلسات ستاد ویژه رفع موانع تولید، چالش‌های آن‌ها رفع شده؛ چون این واحدهای صنعتی موتورهای مولد اقتصادی محسوب می‌شوند.

بخشدار کهریزیک به وجود بیش از هزار و ۲۰۰ انبار نگهداری مایحتاج عمومی در کهریزیک اشاره کرد و افزود: به خاطر این انبارها، خیلی‌ها از کهریزک با نام جمهوری کهریزک یاد می‌کنند. این ظرفیتی که در کهریزک وجود دارد یک ظرفیت پایدار و غنی است؛ چون در این انبارها علاوه بر اینکه مایحتاج عمومی کل کشور وجود دارد، بسیاری از این انبارها تأمین‌کننده اقلام استراتژیک کشور هم هستند.

بابایی افزود: کهریزک از ظرفیت بسیار بالای کشاورزی برخوردار است. دام‌داری‌ها و مراکز ارزشمند دام‌پروری در این بخش فعالیت دارند؛ بنابراین از بنیه تولیدی مواد غذایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به زودی و در دهه فجر از خط تولید یک دام‌داری بهره‌برداری خواهیم کرد که در خاورمیانه مانند آن وجود ندارد.

وی درباره تغییر ساختار معابر بخش کهریزک خاطرنشان کرد: در ورودی کهزیزک میدان زیبایی وجود ندارد؛ بنابراین تلاش خواهد شد طبق طرح‌های پیش‌رو در سال ۱۴۰۰ سه میدان در این بخش ساخته خواهد شد. همچنین لازم است در اینجا به وجود آسایشگاه کهریزک و سرای احسان در این بخش اشاره کنم که هردو آنها دل مهربان و فرهیخته‌پذیر بودن کهریزک را به نمایش می‌گذارد و یا مجموعه سروش که کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر است در کهریزک قرار دارد، اما همچنان مورد بی‌مهری مسئولان قرار دارد.

میز مهربانی؛ طرحی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند

بخشدار کهریزک درباره کمک‌های مؤمنانه در بخش کهریزیک اظهار داشت: مقوله محرومیت‌زدایی، مأموریت بسیار ارزشمندی است. مردم کهریزک از باب ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری به عرصه و میدان آمده‌اند و به صورت خودجوش سه دوره رزمایش کمک مؤمنانه را برگزار کرده‌اند. در قالب این طرح تمام دهیاری‌ها و مجموعه مدیریت شهری با طرح سامانه پایش و ایجاد بانک اطلاعاتی توانستند افراد بی‌بضاعت را که تحت تأثیر ویروس کرونا از شرایط معیشتی خوبی برخوردار نبودند، شناسایی کنند. حدود ۳۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این سه دوره از رزمایش تهیه و تقدیم خانواده‌های بی‌بضاعت شد و از مهمتر اینکه در این طرح تلاش شده تا شأن خانواده‌های بی‌بضاعت حفظ شود.

بابایی ادامه داد: اقدام نویی در بخش کهریزک تحت عنوان میز مهربانی صورت گرفت. طرح میز مهربانی مورد استقبال عموم مردم، رسانه‌ها و مجموعه سپاه قرار گرفت. براساس این طرح و با کمک آموزش و پرورش، ۴۰۰ دانش‌آموزان محروم از تبلت شناسایی شدند و با کمک خیرین فرهیخته، صنعت‌گران و تولیدکنندگان اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شد و برای دانش‌آموزان محروم تبلت‌های هشت اینچی خریداری شد.

وی گفت: باتوجه به این‌که خانواده‌های بی‌بضاعت به خاطر بحران کرونا دچار چالش‌های اقتصادی شده‌اند، برای این‌که شأن آن‌ها حفظ شود، تلاش شده است تا در زمان اهدای هدایا و بسته‌های معیشتی و آموزشی بار منفی برای آن‌ها ایجاد نشود؛ یعنی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مدیران مدرسه، تحویل‌گیرندگان تبلت‌ها بودند و بعد در یک فضای کاملاً خصوصی به‌عنوان هدیه تقدیم آن‌ها شد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: کلان شهر تهران شهرداری تهران بخش کهریزک بی بضاعت چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی باتجربه در تابستان این فصل برای دومین مقطع از نساجی مازندران جدا شد و پیراهن هوادار را به تن کرد تا در تهران به فوتبال خود ادامه بدهد.

هوادار که به دلیل حضور در تهران و جوی خاص به‌عنوان باشگاه خصوصی یکی از مقصدهای مورد علاقه ستاره‌های نام آشنا و کوچ کرده از تیم‌های خود به حساب می‌آید در این فصل نیز بازیکنان باتجربه‌ای جذب کرد که یکی از مهم‌ترین آنها علیرضا حقیقی بوده است.

این گلر که با پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شد و سپس بازی‌های ملی مهمی را تجربه کرد، حالا در هوادار فصل آرام و خوبی را سپری می‌کند و تا اینجای کار هفت کلین‌شیت داشته و در ۲۴ بازی قبلی هوادار در لیگ و حذفی به میدان رفته است.

هواداری‌ها که هفته گذشته با درخشش حقیقی به سه امتیاز مهم بازی با گل‌گهر دست یافتند، امیدوارند حالا با کلین‌شیت شماره هشت حقیقی در دربی کوچک تهران مقابل پیکان، در این بازی مهم امتیاز بگیرند‌.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان