Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، شرکت تولید سنگ آهن ویل در برزیل که دومین تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود، پیش بینی کرده که میزان تولیدش برای سال آینده کاهش خواهد یافت. البته این شرکت امسال هم با کاهش تولید سنگ آهن روبرو بوده است.

در عین حال وقوع توفان‌های فصلی در غرب استرالیا  هم که 58 درصد صادرات سنگ آهن جهان از طریق دریا را به خود اختصاص داده مزید بر علت شده و باعث شده است سنگ آهن در بازار چین که تقاضای بالایی برای فولاد دارد، 10 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی عرضه سنگ آهن به بازار جهانی کاهش یافته که در داخل چین شاهد افزایش تقاضا برای فولاد هستیم. 

اریک هدبورگ، کارشناس موسسه CRU، در این باره می‌گوید: اقتصاد قوی چین و سرمایه‌گذاری سنگین در پروژه‌های زیرساختی باعث شده تا تقاضای فولاد در این کشور افزایش یابد و این در حالی است که تولید سنگ آهن از معادن برزیل کاهش یافته و چند توفان فصلی هم غرب استرالیا را درنوردیده‌ است.

برزیل و استرالیا در سال 2019 و بنا به اعلام انجمن فولاد جهانی 82 درصد صادرات دریایی سنگ آهن جهان را به خود اختصاص داده‌اند. آمارها حاکی از آن است که صادرات سنگ آهن برزیل در ماه نوامبر به کمترین میزان در 6 ماه گذشته رسیده و شرکت ویل برزیل نیز پیش بینی خود برای عرضه سنگ آهن به بازار جهانی را کاهش داده است.

هدبورگ گفت: ما شاهد عرضه کمتر از میزان مورد انتظار سنگ آهن از سوی برزیل خواهیم بود و این روند برای سال 2021 ادامه خواهد یافت؛ چراکه این کشور با مشکل برای ازسرگیری تولید سنگ آهن از معادن خود روبرو است. به عنوان مثال برای چند سال آینده تولید سنگ آهن شرکت ویل پایینی خواهد بود. 

این کارشناس بازار فولاد پیش بینی کرد که تقاضای بالای این محصول در پروژه‌های زیرساختی و ساختمانی برای سال‌های آینده ادامه خواهد یافت و همین مسئله در کنار تداوم تولید پایین و افزایش قیمت فولاد منجر خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: برزیل استرالیا چین توفان قیمت نفت تولید سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت نزولی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاهش تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و تمرکز بازار بر عوامل بنیادین سبب شد قیمت نفت روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) بیش از یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۱ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز روز دوشنبه با ۹۷ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه معامله شد. این در حالی است که برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و ۲۳ سنت افت به ۸۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: با پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر فروکش‌کردن تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل بازارها ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با اختلال احتمالی در عرضه نفت را همچنان کاهش می‌دهند. اختلال در عرضه، در زمان کنونی بعید به نظر می‌رسد.

به‌گفته ییپ، افزایش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز به فروش نفت فشار بیشتری وارد کرده است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که حدود دو برابر پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

تینا تانگ، تحلیلگر مستقل بازار نیز اعلام کرد: نگرانی‌های اقتصادی بار دیگر به عامل کاهشی در بازار نفت تبدیل می‌شود و افزایش ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و تندروی بانک مرکزی آمریکا و درنتیجه افزایش ارزش دلار، قیمت نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افزایش ارزش دلار سبب بالارفتن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

کد خبر 6085654 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت افزایش یافت
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت