Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تشریح «کارت هنر» گفت: این کارت با هدف خدمات چند منظوره در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد که از میان آن می‌توان به کارکرد هویتی، بانکی و خدمات رفاهی اشاره کرد.

سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ابتدای نشست رسانه‌ای رونمایی و تبیین ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر «هنر کارت» گفت: کارت هنر از سوی نهادهای دولتی و بخش خصوصی چندین مرتبه رونمایی و حتی چاپ شد ولی به دلیل نبود پشتوانه اجرایی موفق نبود اما رونمایی این کارت در حال حاضر می تواند پاسخی به نیازهای اهالی فرهنگ و هنر باشد و هویتی یکپارچه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح کاربرد این کارت گفت: این کارت به عنوان یک شناسه هویتی برای اهالی فرهنگ و هنر است که می تواند معرف تخصص آنها باشد. «هنرکارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد.

همچنین برای این کارت چندین جیب با کاربردهای چند منظوره طراحی کردیم که صاحبان آن می توانند با بارکد این کارت از خدمات رفاهی متعددی استفاده کنند بدون اینکه پولی جابه جا شود.

سیدزاده افزود: اگر نویسنده در حوزه نشر بخواهد کتابی تهیه کند و یا سینماگری به دنبال تهیه بلیت باشد درصد قابل توجهی از هزینه ها برگشت داده می شود. وقتی کارت ها توزیع شود ما مزایای بهتری را می‌توانیم برای آن طراحی کنیم که بسیاری از مجموعه‌های خدماتی کشورمان می‌توانند به آن مراجعه کرده و شرایط خوبی را برای هنرمندان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شرط دریافت «هنر کارت» نیز عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که بر این اساس درخواست «هنر کارت» نیز در فرآیند معمول خود قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این کارت برای پیگیری و رفع نقص‌ها و مشکلات متعددشکل گرفته است تا بسیاری از بخش‌های نابرابر جامعه در یک ارتباط پیوسته با بدنه فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرند. درحال حاضر ۷۹ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند که روند عضویت در سال های اخیر رشد صد در صدی داشتیم.

مجموعه‌ای از فعالان حرفه‌ای فرهنگی و هنری در کشور را شناسایی کردیم. به طور مشخص موسیقی گسترده‌ترین شبکه مویرگی هنری در کشور است و افرادی در حوزه موسیقی نواحی در بخش ساخت ساز و همچنین آهنگسازی فعال هستند که تا به امروز به آنها کمتر توجه شده بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بسیاری از هنرمندان بزرگ ما شهرستانی و در مناطق خود به معنای واقعی سلبریتی هستند و ما تصمیم گرفتیم آنها را ببینیم. جامعه بزرگ و رنگارنگی در حوزه فرهنگ و هنر داریم که مردم باید با هنر آنها آشنا شوند. متاسفانه ما هیچ ردپای رسمی از هنرمندان نواحی ایران در سامانه‌های خود نداریم و همین آسیب بهانه‌ای شد تا در حوزه بیمه هنرمندان و خدمات رسانی به این عزیزان و نیز در ترمیم رابطه دولت با هنرمندان، تلاش‌هایی کنیم.

وی از یک تحقیق میدانی در حوزه سلامت هنرمندان خبر داد و گفت: در این سال ها که بواسطه بیمه تکمیلی با مشکلات جسمی هنرمندان آشنا شدیم بر اساس اطلاعات تحلیلی متوجه شدیم که آسیب های هنرمندان حوزه تجسمی در دست و گردن است که با استفاده از این داده ها می توانیم مشکلات هنرمندان را در آینده پیش بینی و از آنها جلوگیری کنیم.
وی از ایجاد سامانه «پروانه» در آینده خبر داد و گفت: این پروژه یک نوع فروشگاه مجازی است و در مسیر تجاری سازی آثار هنری در تمام حوزه‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: هنرکارت در آینده به عنوان یک نماد هویتی برای اصحاب فرهنگ و هنر در خارج از کشور نیز ثبت خواهد شد. در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته که فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب و مهمی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.
مصطفی خادم المله مدیرعامل پروژه «هنر کارت» در این نشست گفت: این پروژه در حوزه بانکداری الکترونیک یک تجربه جدید است که یک تجربه عملی را بر اساس داده های واقعی انجام می دهد که هدف اصلی آن تعریف یک پروژه ویژه برای جامعه فرهنگی وهنری خواهد بود.

وی افزود: با استفاده ازشبکه گسترده بانکی، مکانیزم برگشت هزینه‌ای که هنرمند برای کالایی پرداخت کرده، خرید اقساطی کالاها و استفاده از خدمات درمانی مراکز درمانی به صورت اقساط در قالب یک تجربه عملیاتی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر از ویژگی‌هایی است که برای «هنر کارت» می‌توان نام برد.
خادم المله گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بر اساس تفکیک بندی به حساب «هنر کارت» اعضا واریز شد اما برای برخی‌ها نیز هنوز واریز نشده که آن هم به دلیل نواقصی بوده که در تکمیل پرونده‌ها وجود داشته است./ایرنا

جزییات طرح حمایتی ارشاد از هنرمندان/ «هنرکارت» به چه کار می‌آید؟

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر اهالی فرهنگ و هنر هنر کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها

با گرم شدن هوا، بوی زباله و تعفن برای اهالی و عابران خیابان اوقاف بجنورد غیر‌قابل تحمل شده بود. در میان ساختمان‌های بلند و شیک این خیابان خانه‌ای ویلایی با دیوار‌های آجری قرار دارد که بوی تعفن داخل حیاط آن، مدت‌هاست فضای محله را پر کرده است. اهالی، ساکن این خانه را می‌شناسند؛ مردی ۵۰ ساله و تنها که سال‌هاست در این خانه که حالا مخروبه شده زندگی می‌کند.

 او عشق زباله است و دو سال قبل هم عوامل شهرداری بجنورد چند خاور زباله را از خانه‌اش بیرون آورده بودند. تصور می‌شد بعد از تخلیه زباله او دست از این کار بکشد، اما از حدود یک‌سال قبل دوباره دست به کار شد و این بار جدا از زباله، لاشه حیوانات را هم به خانه می‌آورد و دپو می‌کرد. همسایه‌ها که با توجه به شرایط روحی مرد تنها با این کار او راه آمده بودند، این بار نتوانستند این شرایط را تحمل کنند و در تماس با شهرداری و پلیس درخواست کردند با او برخورد شود. دیروز عوامل خدمات شهر با هماهنگی قضایی راهی این خانه شده و بعد از ورود به آنجا با صحنه‌ای عجیب رو‌به‌رو شدند. اتاق‌ها و حیاط این خانه پر از کیسه‌های زباله بود. مرد ۵۰ ساله هم در اتاقکی کوچک در کنار این حجم از زباله زندگی می‌کرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد در این باره گفت: «این ملک ۳۰۰متری در یکی از نقاط مرکزی شهر قرار دارد و ارزش آن حدود ۳۰ میلیارد تومان است. صاحب ملک، مردی ۵۰ ساله و تنهاست که تا به حال ازدواج نکرده و فرزندی هم ندارد. بررسی‌ها نشان داد، او از خانواده‌ای سرشناس در بجنورد است که اغلب بستگان نزدیکش در خارج از کشور زندگی می‌کنند.»

غلامعلی فرزادی خاطر نشان کرد: «دوسال قبل نیز همسایه‌های این مرد، شکایت مشابهی را مطرح کردند که در آن زمان حجم زباله‌ها بسیار کمتر از امسال بود و تصور می‌کردیم این اتفاق دیگر تکرار نشود. این بار هم با تماس اهالی وارد عمل شدیم، اما وقتی عوامل شهرداری به آنجا رفتند برخی ساکنان به این کار اعتراض کردند و با توجه به علاقه مرد تنها به جمع‌آوری زباله، خواستار عدم تخلیه زباله‌ها بودند!» 

وی با اشاره به تخلیه ۹۰ خاور زباله از داخل این خانه گفت: «اغلب زباله‌گرد‌ها به‌دنبال جمع‌آوری زباله و تفکیک و درآمدزایی از آن هستند، اما این مرد فقط علاقه به جمع کردن زباله دارد و هیچ تفکیکی برای فروش آن انجام نداده بود. او شب‌ها با پرسه‌زنی در خیابان، کیسه‌های زباله‌ای که اهالی بیرون خانه می‌گذاشتند را به داخل خانه‌اش منتقل می‌کردودرکنار این حجم زباله زندگی می‌کرد. به نظرمی‌رسد او به خاطر اختلالات روحی وروانی به زباله علاقه داشته واین حجم زباله رابه خانه مخروبه‌اش آورده بود.»

فرزادی درباره سرنوشت این مرد گفت‌: «با توجه به این‌که خانواده‌ای ندارد، به گرمخانه منتقل شد تا با دستور قضایی تحویل بهزیستی شود.»
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد هم در این باره گفت: «در میان این زباله‌ها، لاشه گربه و سگ هم پیدا شد و حتی این مرد اقدام به خریداری کتاب برای قراردادن آنها در میان زباله‌ها نیز کرده بود.»

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد