Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی و تأمین مواد اولیه، زمینه تولید سالانه ۲۵۰هزارتن کود فسفات مورد نیاز بخش کشاورزی کشور در استان بوشهر فراهم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید زرین‌فر ظهر امروز در بررسی روند تولید کود فسفات در بوشهر با بیان اینکه قبلا این محصول مورد نیاز بخش کشاورزی با ارز دولتی وارد می‌شد اظهار داشت: 3 واحد تولید کننده کود فسفاته استان بوشهر نیمه فعال و راکد بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مدیریت استان و همکاری بانک عامل و دستگاه‌های اجرایی مختلف واحدهای تولید کود فسفات در منطقه ویژه و شهرک صنعتی بوشهر فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید کود فسفاته به بندر بوشهر خاطر نشان کرد: در این راستا برای توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم مانند تامین آب، گاز کارخانه‌های تولید کود فسفات در نشستی تصمیمات لازم ارائه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه 2 کارخانه تولید کودفسفات راه‌اندازی شده است گفت: کارخانه سوم نیز به‌زودی فعالیت آن آغاز می‌شود.

زرین‌فر با اشاره به تولید کودفسفات مورد نیاز بخش کشاورزی کشور در بوشهر تصریح کرد:  با راه‌اندازی کارخانه‌های یاد شده و تامین مواد اولیه، زمینه تولید 250 هزار تن کود فسفات مورد نیاز بخش کشاورزی کشور در استان بوشهر سالانه فراهم شده است.

زرین‌فر ظرفیت استان بوشهر در محورهای مختلف اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این استان از توانمندی و قابلیت بالایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی برخوردار است به‌گونه‌ای که قطب و پایتخت انرژی کشور در عرصه تولید گاز، در  محصولات آبزیان پرورشی استان برتر، تولید گوشت مرغ و واحدهایی در این زمینه نیز از مناطق مهم کشور است.

وی، در تولید محصول خارج از فصل گوجه‌فرنگی، استان بوشهر را قطب تولید این محصول در کشور دانست و تصریح کرد: با راه‌اندازی و فعال شدن واحدهای تولید کود فسفاته در استان بوشهر، مدل دیگری به مدال‌های استان بوشهر افزوده و به قطب تولید کود فسفاته  تبدیل می‌شود.

دومین کشتی حامل 20 هزار تن خاک فسفات در بندر بوشهر پهلو گرفت+تصاویر تولید سالانه کود فسفات در استان بوشهر به 150 هزار تن رسید کشتی حامل 20 هزار تن خاک فسفات وارد بندر بوشهر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه کود فسفاته به شدت مورد نیاز بخش کشاورزی کشور است گفت: به‌زودی کارخانه‌های تولید کود فسفاته در بوشهر نیاز بخش کشاورزی کشور به این محصول تامین می‌کنند و از واردات این محصول جلوگیری می‌شود.

زرین‌فر بیان کرد: با فعال شدن واحدهای تولید کود فسفاته در استان بوشهر ضمن تامین نیاز کشور، نگاه ویژه‌ای به صادرات آن شده است چراکه کود فسفاته بازار خوبی در دیگر کشورها دارد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد نیاز بخش کشاورزی کشور تولید کود فسفات تولید کود فسفاته استان بوشهر کود فسفات راه اندازی زرین فر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!

استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان و مواضع صریح دو طرف علیه صهیونیسم و تروریسم، همزمان با آغاز سفر عمره بعد از ۹ سال توقف چه معنایی دارد؟

به گزارش فرهیختگان، رئیس‌جمهور صبح دوشنبه برای انجام گفتگو‌های دوجانبه پیرامون مسائل منطقه وارد اسلام‌آباد شد. سفر رئیسی به پاکستان با استقبال مردم آن کشور همراه شد. شهر کراچی به‌خاطر حضور رئیس‌جمهور تعطیل و تقریبا در تمام خیابان‌های پاکستان بیلبورد‌هایی به زبان فارسی دیده می‌شد. یکی از موارد مهمی که در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مورد توجه قرار دارد، مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت در مرز‌های دوکشور با توجه به چالشی است که چند ماه پیش بین دو کشور به وقوع پیوست.

پاسخ ایران به گروه‌های تروریستی که دست به عملیات زده بودند منجر به واکنش پاکستان شد. بااین‌حال چالش به‌وجود‌آمده میان دو کشور به‌خوبی مدیریت شد و روابط دوطرف همچنان دوستانه برقرار است که انتظار می‌رود با توجه به این روابط، دو طرف در مورد ساماندهی مرز‌ها به توافقاتی برسند، علاوه‌بر این همگرایی منطقه‌ای بین دو کشور از اهمیت قابل‌توجهی بین طرفین برخوردار است که به‌نظر می‌رسد دوطرف عزم جدی برای تحقق آن دارند.

ایران نهمین کشور صادر‌کننده به پاکستان

رئیسی در بدو ورود به پاکستان از لزوم گسترش سطح تعاملات اقتصادی دو کشور از پنج‌میلیارد به ۱۰ میلیارد دلار خبر داد. علاوه‌بر این هشت یادداشت تفاهمنامه بین دوطرف برای گسترش معادلات تجاری امضا شد. ازجمله بستر‌هایی که می‌تواند در تعاملات تجاری میان دوطرف موثر باشد، موضوع صادرات سوخت است. پاکستان نیاز قابل‌توجهی به سوخت دارد که تقریبا ۷۵ درصد سوخت مورد نیاز این کشور از طریق قطر تامین می‌شود.

اگرچه ایران در صادرات سوخت به پاکستان رتبه دوم را دارد، اما با توجه به اینکه ایران همسایه پاکستان است که نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد، همچنان این میزان قابل‌قبول نیست. علاوه‌بر این ایران نهمین وارد‌کننده به کشور پاکستان است و چین، عربستان و اندونزی بیشترین صادرات را به کشور پاکستان تا مارس ۲۰۲۴ داشته‌اند. تنها در ماه مارس پاکستان نزدیک به یک‌میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار واردات از کشور چین داشته است.

فرصتی برای احیای قرارداد صلح

در این مدت بخشی از صادرات سوخت ایران به پاکستان به‌صورت غیررسمی صورت گرفته است. البته بخشی از این کاهش صادرات سوخت به پاکستان ناشی از تحریم‌های آمریکا و نادیده گرفتن قرارداد‌ها توسط طرف پاکستانی صورت گرفته، برای مثال ایران و پاکستان در سال ۲۰۰۹ قراردادی ۲۵ ساله با نام «خط لوله صلح» منعقد کرده بودند که قرار بود تا سال ۲۰۱۴ صادرات گاز ایران به پاکستان، هشت میلیارد مترمکعب در سال تعیین شده بود که به‌خاطر عدم اجرای خط لوله، قرارداد آن‌طور که باید اجرایی نشد.

به‌نظر می‌رسد که قرار است در این سفر، پیشنهاد‌هایی برای اجرایی کردن این خط لوله و ازسرگرفتن صادرات صورت گیرد که البته به نظر می‌رسد برخی کشور‌ها مثل آمریکا درصدد جلوگیری از اجرای آن هستند، کمااینکه پیش از سفر رئیسی به اسلام‌آباد به‌دنبال لغو سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بودند.

بخشی دیگر از زمینه‌های تجاری که ایران می‌توان در مورد پاکستان مورد توجه قرار دهد، موضوع کشاورزی و دامداری است. پاکستان یکی از کشور‌های صادر‌کننده گوشت به‌شمار می‌رود، با توجه به اینکه پاکستان کشور مسلمان است و از لحاظ ذبح اسلامی مشکلی وجود ندارد، اختلاف قیمت ارزی بین ریال و روپیه نیست و ایران از این طریق می‌تواندگوشت مورد نیاز خود را تامین کند؛ چراکه قیمت آن نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود