Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:48:15 GMT

راهبرد فرهنگی استان سمنان با ۱۷ اصل تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۱۲۸۰

راهبرد فرهنگی استان سمنان با ۱۷ اصل تدوین شد

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تنهایی نمی‌تواند موفق به تحقق راهبرد فرهنگ عمومی استان سمنان شود و ضرورت دارد بخش‌های مختلف همراهی کنند.

وی ادامه داد: بخش فرهنگ با وجود سابقه فرهنگی و تاریخی بودن  استان سمنان، در بین راهبردهای توسعه ای استان مغفول بود و تدوین این سند گامی ارزشمند در اعتلای فرهنگ استان است و تحقق این راهبردها با همراهی بخش‌های مختلف محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی  و تحقق راهبرد فرهنگی استان سمنان برای به ثمر نشستن دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  تصریح کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه نگیرد بدون شک دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به بار نخواهد نشست.

کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله حاج سید محمود حسینی شاهرودی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی از مراجع تقلید محبوب شیعه در عرصه ملی و بین‌المللی بود، اما بخش کمی از جامعه این عالم جلیل‌القدر را می شناسند و برگزاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی اقدامی ارزشمند برای معرفی وی است.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی جزو شخصیت‌های تراز یک استان سمنان است که علمای بزرگ و صاحب نظر آن زمان به ایشان لقب ذوالشهادتین (یعنی دارای دو شهادت) داده بودند.

فلاح یادآور شد: اعتماد میرزای نایینی به سید محمود شاهرودی آنچنان بود که شاگردانش را برای آزمون اجتهاد نزد او می‌فرستاد و گواهی وی را گواهی دو عادل به شمار می‌آورد و همچنین حاج آقا ضیاءالدین عراقی و آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی نیز او را ذوالشهادتین خواندند و طالبان اجتهاد را برای آزمودن نزد وی می‌فرستادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله حاج سید محمود حسینی شاهرودی در ۲ بخش علمی و تبلیغی و ترویجی برگزار خواهد شد.

پوستر برگزاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله حاج سید محمود حسینی شاهرودی امروز در نشست ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور استاندار و دیگر مسووولان استانی رونمایی شد.

مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی فرزند سید علی، در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، ایشان  از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری  و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود .

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فرهنگ عمومی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان در شورای اداری استان سمنان با حضور رییس جمهور ضمن تحسین اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام وعده صادق، گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند زمان رسیدن به این اهداف را کوتاه‌تر کند، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است که در گام نخست باید مشکلات آنان رفع شود.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: جهش به معنای تسریع در اقدام است و باید این مهم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» مدنظر باشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: این استان دارای روزهای آفتابی زیادی در طول سال است که می‌توان از این ظرفیت برای افزایش ظرفیت تولید برق و رفع کمبودها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استان سمنان همچنین ضعف‌های در حوزه بهداشت و درمان دارد و مرکز استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است که انتظار می‌رود برطرف‌شدن این کمبودها و توسعه تخت بیمارستانی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر