Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی پیربازار رشت در زمان بارندگی شدید باید به صورت ریشه ای حل شود، گفت: فرماندار رشت و بخشدار پیربازار برای حل مشکل قول‌هایی دادند اما این موضوع باید در قالب ستاد بحران پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ سید اکبر قاسمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به مشکل آبگرفتگی منطقه پیربازار رشت در مواقع بارندگی اظهار کرد: در چنین شرایطی نیاز است که تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند زیرا مردم منطقه گلایه‌های زیادی درباره آبگرفتگی و مشکلات ناشی از آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درخت‌های تنومند وسط رودخانه منطقه پیربازار یکی از عوامل آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه است افزود: شهرداری و سازمان‌های مسئول در اینباره باید اقدامات لازم را انجام دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: یکی دیگر از عوامل، رانش زمین اطراف رودخانه است که منجر به بالا آمدن آب رودخانه و وارد آمدن خسارت به زندگی ساکنان اطراف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبگرفتگی منجر به خسارت خانه‌ها و تلف شدن حیوانات پرورشی مانند مرغ می‌شود گفت: اداراتی نظیر منابع طبیعی و آب منطقه‌ای موظف به پیگیری این موضوع هستند.

قاسمی اظهار کرد: در گذشته اعتباراتی درخصوص ساماندهی وضعیت آبگرفتگی پیربازار پیش بینی شده بود که به دلایلی مانند عدم همکاری خانواده‌های ساکن نزدیک به رودخانه‌ها به سرانجام نرسید.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه رفع این مشکل نیازمند همت جمعی تمام دستگاه‌های مسئول است بیان کرد: فرماندار رشت و بخشدار پیربازار برای حل مشکل قول‌هایی دادند اما این موضوع باید در قالب ستاد بحران پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل آبگرفتگی پیربازار در زمان بارندگی ها باید به طور ریشه ای حل شود زیرا مردم منطقه در صورت بارندگی شدید، دچار آبگرفتگی و خسارت‌های ناشی از آن می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آبگرفتگی پیربازار مشکل آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت درست بارندگی در یزد

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی یزد  با اشاره به بارندگی شدید سه شنبه شب در این شهر گفت: مشکلات آبگرفتگی در شبانه روز گذشته کمتر اتفاق افتاد و اقداماتی که شورای شهر یزد برای دفع آب‌های سطحی انجام داد باعث شد بسیاری از مشکلات حل شود.

او افزود: بیشترین بارندگی در منطقه ۳ شهرداری یزد بود و حجم روان آب‌های زیادی را شاهد بودیم و البته سیل بند‌های این منطقه نیز نگرانی ایجاد کرده بود که امکان سر ریز وجود داشت و خوشبختانه طی بازدیدی که انجام شد برای افزایش تاج سیل بند‌ها اقدام شد و مشکلی وجود نداشت.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: روان آب‌ها در منطقه ۳ و شهر حمیدیا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که شهرداری‌ها با مشارکت یکدیگر سریعا ورود کرده و این مشکل رفع شد و انشاالله در بارندگی‌های بعدی این چند نقطه که مشکل دار است نیز رفع شود تا نگرانی مردم این مناطق نیز در بارندگی‌ها حل شود.

سیفی گفت: شهر یزد شیب مناسبی ندارد و در طراحی‌های اولیه نیز این مسئله لحاظ نشده است، در این شورا با اقدامات سال‌های اخبر، مسیر رودخانه مرکزی یزد احیا شد و با تکمیل این رودخانه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او اظهار داشت:برای لوله گذاری معابر و همچنین اصلاح گذر در جای جای شهر اقدام و بیش از ۸۰۰ چاه جذبی نیز حفر شد و امیدواریم با ادامه این مسیر و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام خواهد شد، شاهد کمترین مشکل در این زمینه باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان