Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@18:54:02 GMT

تصاویر| تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۱۸۸۹

تصاویر| تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

تقریباً هر چند وقت یکبار گروهی از معلمان غیررسمی در جست‌وجوی حق و حقوق خود، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع می‌کنند؛ معلمانی که می‌گویند به همان اندازه معلمان رسمی کار می‌کنند، اما وضعیت حقوق و بیمه آنها چیزی آن طرف‌تر از خط فقر است!

امروز نیز معلمان خرید خدمات از سراسر کشور در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی، اداره کلاس‌های درس از ابتدای سال تحصیلی بدون حقوق و قرارداد و بلاتکلیفی وضعیت استخدام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش از سال ۹۳، برای جبران کمبود معلم و کاستن از هزینه‌های آموزش دانش‌آموزان در مدارس دولتی، طرح خرید خدمات آموزشی را عملیاتی کرد، طرحی که قرار بود معلمان حاضر در آن با این وزارتخانه طرف حساب نباشند و با مؤسسات غیردولتی قرارداد ببندند؛ اما این طرح در اجرا با شکست مواجه شد.

تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق معلمان حاضر در این طرح، بیمه ناقص و در برخی موارد نداشتن قرارداد از جمله اعتراضات سال‌های اخیر بود و به‌خلاف پیش‌بینی‌های آموزش و پرورش هم‌اکنون معلمان خرید خدمات آموزشی از متقاضیان استخدام در این وزارتخانه هستند.

معلمان خرید خدمات که امروز مقابل مجلس حضور یافته و خواهان استخدام هستند، می‌گویند: " هم اکنون بدون هیچ قرارداد و بیمه‌ای از ۱۵ شهریور در مدارس دولتی مشغول به فعالیت هستیم، به‌راستی تفاوت ما با معلمان رسمی چیست؟ کمبود نیروهای آموزش و پرورش را پر کردیم؛ اما هنوز نه قراردادی داریم، نه بیمه و نه حقوق، این در حالی‌ است که می‌گویند با شما فقط قرار است ۸ماه قرارداد ببندند.

با تحصیلات دانشگاهی و گاه مدرک کارشناسی ارشد، حقوق هم کمتر از حقوق یک کارگر ساده است‌.

این معلمان خواستار استخدام در آموزش و پرورش همانند معلمان خرید خدمات قبل از سال ۹۱ و از طریق آزمون داخلی آموزش و پرورش هستند".

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تجمع اعتراضی مجلس معلمان معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش مقابل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس