Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-16@13:34:48 GMT

آژاکس نارنجی در ایران؟ آژاکس در ایران؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۲۳۰۰

آژاکس نارنجی در ایران؟ آژاکس در ایران؟

آژاکس در ایران؟ شوخی اش هم زیبا نیست! برخی شعارها در ایران از حد خارج شده و فوتبالی ها در مبالغه دچار افراط شده اند؛ نمونه اش همین شوخی آژاکس!

یک خبرگزاری داخلی با استفاده از داده های متریکا به بررسی ادعای ابراهیم صادقی مبنی بر جوان گرایی پرداخته است.

ابراهیم صادقی پیش از این گفته بود سایپا همانند آژاکس ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، آنچه این خبرگزاری داخلی نوشته را بدون کم و کاست می خوانید:

 سایپا از ابتدای فصل گذشته و با روی کار آمدن ابراهیم صادقی به جای علی دایی سعی در تغییر رویکرد در برنامه‌هایش داشته تا به جای جذب بازیکنان مطرح و گرانقیمت و بستن تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد، رو به استفاده از استعدادهای جوان و آینده دار بیاورد و به اصطلاح رایج این روزهای فوتبال ما جوانگرایی کند.

سایپا فصل قبل در شرایطی که جوانترین تیم لیگ بود برخلاف همیشه که چهره یک مدعی کسب سهمیه را داشت، تا هفته پایانی لیگ برتر و شکست 3 بر صفر مقابل پرسپولیس در هفته آخر خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می‌کرد و این چهره‌ای از تیم سایپا بود که در ذهن فوتبالدوستان نقش نبسته بود. اگرچه سایپا واقعاً میانگین سنی کمتری نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتر داشت ولی نتایج این تیم را صرفاً نباید به میانگین سنی وابسته بدانیم و هیچ ضعف فنی متوجه عملکرد بازیکنان و سرمربی این تیم ابراهیم صادقی ندانیم. کما اینکه فاصله میانگین سنی این تیم با استقلال که نایب قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد و عملکرد خوبی داشت کمتر از یک سال است و برای مثال با تیم پر مهره و پرستاره سپاهان کمتر از 2 سال است.

از طرفی میانگین سنی 26 سال در فوتبال روز دنیا یک میانگین سنی نرمال محسوب می‌شود و به آن لقب جوانگرایی نمی‌دهند و بعضاً تیم‌هایی با پروژه قهرمانی میانگین سنی کمتری از عدد 26 دارند. یک نگاهی به میانگین سنی تیم‌های لیگ جزیره که آن را برترین لیگ دنیا می‌دانند در فصل گذشته بیاندازیم متوجه می‌شویم حداقل 8 تیم لیگ جزیره (از 18 تیم) میانگین سنی کمتر یا مساوی با سایپای فصل گذشته دارند که در آن تیم های مطرح و مدعی آرسنال، چلسی، تاتنهام و یونایتد هم به چشم می‌خورند و این تیم ها هرگز شعار جوانگرایی نداده و آن را بهانه نتایج ضعیف تیمشان قرار ندادند.

در کنار این موارد باید به سایپای فصل جدید برسیم که به نظر می‌رسد میانگین سنی این تیم کمی از فصل قبل متفاوت است و بازیکنانی با میانگین سنی بالاتر از فصل گذشته این تیم جذب شده اند. نگاهی به بازیکنان این تیم بیاندازیم:

 

محمدحسین اکبرمنادی: 24

فریبرز گرامی: 27

حسین ماهینی: 34

رضا علیاری: 26

کمال نیکخوی: 31

مهیار جباری: 22

محسن مسلمان: 29

صادق بارانی: 29

مهراد عبدی: 28

رضا جعفری: 23

مجید علیاری: 24

حسین کامیاب: 25

ابوالفضل جلالی: 22

حسین مالکی: 30

محمدرضا سلیمانی: 25

امیرعلی صادقی: 19

امید دره: 21

مهرداد حیدری: 26

مهیار جباری: 22

این نفرات بازیکنانی هستند که در 6 دیدار گذشته به عنوان بازیکن اصلی یا تعویضی در ترکیب سایپا به میدان رفتند. در این فهرست 3 بازیکن 30 سال و بالاتر می‌بینید و 7 بازیکن از این جمع 19 نفره بالاتر از میانگین سنی فصل گذشته سایپایی ها هستند و این در حالیست که فقط یک بازیکن زیر 20 سال در ترکیب این تیم آن هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته که امیر علی صادقی است. این در حالیست که بازیکنانی مثل امیرحسین حسین زاده 20 ساله، حسین نخودکار 18 ساله، فرشاد هاشمی 23 ساله، امیرمهدی جانملکی 21 ساله، طاها شریعتی 20 ساله نفراتی هستند که شاید میانگین سنی کلی تیم سایپا را پایین آورده باشند ولی به آنها در ترکیب تیم بازی نمی‌رسد و عملاً استفاده ای از آنها نمی‌شود.

این ترکیب اصلی تیم سایپا در دیدار روز گذشته مقابل فولاد خوزستان است که میانگین سنی 27 سال در 11 بازیکن اصلی این تیم وجود دارد که میانگین سنی پایینی محسوب نمی‌شود و تعویضی های این تیم هم با ورود سلیمانی، جلالی، مالکی، کامیاب و حیدری میانیگن سنی را به 26.8 کاهش داد که تغییر چندانی محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت حتی در بین گزینه های تعویضی ابراهیم صادقی هم جوانگرایی به آن شکلی که اشاره می‌شود وجود ندارد.

ایلنا در بخش پایانی گزارش خود آورده است؛

این نوشته به هیچ وجه شرایط تیم سایپا را از لحاظ فنی بررسی نمی‌کند و عملکرد سایپا هم در لیگ بیستم تا اینجای کار عملکرد متوسطی بوده و به نسبت خیلی از تیم‌های دیگر نمی‌توان به آن ایرادی گرفت ولی موضوع در اینجا شعار جوانگرایی است که به نظر می‌رسد در آن تا حدی اغراق و بزرگنمایی شده است و از طرفی با مقایسه ای که میان لیگ ایران و انگلیس انجام شد می‌توان نتیجه گرفت تا حدی هم سایپایی ها از عدم رعایت میانگین سنی نرمال برای یک تیم از سوی تیم های دیگر بهره مند شده و توانستند با کسب عنوان جوانترین تیم فصل تبلیغ کنند در حالی که طبق آمار اینطور نشان داده شد که سایپا تیم خیلی جوانی نیست و یک میانگین سنی نرمال و استاندارد دارد که البته در شکل استفاده از بازیکنانش بازهم این میانگین سنی بالاتر می‌رود.

اگر بخواهیم یک نمونه موفق جوانگرایی در دنیا را مثال بزنیم تیم آژاکس است که با میانگین سنی 24 سال توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و برای بزرگان فوتبال دنیا دردسر ایجاد کند و در پایان فصل هم ستاره هایی مثل دی یانگ و دیلیخت از این تیم جدا شده و به بارسلونا و یوونتوس پیوستند که هم از لحاظ نتیجه گیری و هم معرفی ستاره به تیم های بزرگ موفق عمل کردند.

 

همچنین بخوانید:

صادقی: فولاد مستحق برد برابر سایپا بود

فولاد خوزستان 3-0 سایپا / طوفان نکونام در اهواز

فولاد 3-0 سایپا / گزارش تصویری اختصاصی

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ابراهیم صادقی میانگین سنی تیم سایپا فصل گذشته تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران

 مرکز مبادله ایران اعلام کرد: دهمین حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده توسط ۴۵۹۹ شرکت کننده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده از سوی ۲۲۰۰ شرکت کننده، ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان تخصیص داده شد.

در حراج سکه تمام نیز ۳۵۴۴ شرکت کننده، ۱۰ هزار و ۷۶۸ قطعه سکه را ثبت سفارش کردند که ۱۵۲۷ قطعه با میانگین قیمت ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

تاکنون و در مجموع ۱۰ حراج برگزار شده جمعا ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اعتراف غیرمنتظره ژیلا صادقی در برنامه تلویزیون
  • آژاکس و رویاپردازی پیرامون بازگشت اریک تن هاخ
  • تخصیص ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • رقابت آیندهوون با آژاکس برای جذب سرجینیو دست
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا اعلام شد
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • محمود صادقی: دیپلماسی دولت جای تقدیر دارد
  • واکنش متفاوت ژیلا صادقی به حمله دیشب ایران به اسرائیل + عکس
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید کوبنده باشد