Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی شیراز، گفت:  طرح سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک در بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اجرا شد.

او، بیان کرد: دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و باید به گونه‌ای پرورش یابند که برای مدیریت صحیح بحران‌ها و شرایط سخت آتی، توانمند‌های لازم را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی، تصریح کرد: دانش آموزان در شرایط فعلی همه گیری بیماری کووید۱۹ نیز می‌توانند از راه نقش آفرینی به موقع در خانواده، سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با این بیماری باشند و در مهار این ویروس خطرناک، تاثیرگذار باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی شیراز، ادامه داد:دانش آموزان به عنوان پُل ارتباطی خانواده و مراکز ارائه خدمات سلامت به ویژه پزشک خانواده، در نشر اطلاعات علمی و کاربردی مرتبط با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماری کرونا، نقش آفرینی می‌کند.

او، افزود: این طرح در ادامه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی و به صورت منسجم و با بهره گیری از شبکه‌های آموزشی مجازی اجرا می‌شود.

همتی، اضافه کرد: در این طرح، این فرصت برای دانش آموز فراهم می‌شود که از راه ارتباط مجازی با پزشک خانواده خود و نیز شرکت در کلاس‌های آموزشی غیرحضوری، دانش مناسب را در خصوص موضوعات سلامت و با محوریت پیشگیری و کنترل انتقال ویروس کرونا کسب کرده و این آموزش‌ها را از طریق کانال‌های ارتباطی مجازی، به دیگر همسالان و به صورت حضوری، به افراد خانواده خود انتقال دهد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی طرح سفیر سلامت دانش آموزی بسیج مقابله با کرونا علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

فرشید قاسمی در اولین جلسه کمیته اجرایی یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم استان فارس پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس با اشاره اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله به رژیم اسرائیل اظهار کرد: تبیین این کار ارزشمند در جامعه وظیفه همه ماست لذا تلاش خواهیم کرد ابعاد این اقدام بزرگ برای دانش‌آموزان به خوبی تشریح شود.

او با بیان اینکه دانش‌آموز ما نیازمند است تا با زبان قابل فهم خودش با او صحبت کنیم، افزود: در راستای تبیین دستاورد‌های انقلاب باید ابتدا گذشته را برای دانش آموزان تشریح کنیم و آنان را در جریان آنچه پس از انقلاب روی داده است قرار دهیم و اهداف آینده را نیز ترسیم کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان، یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش در حفظ نظام اسلامی نقش حیاتی دارد لذا باید این نقش برای دانش‌آموزان به خوبی تبیین شود، البته سایر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش انجام دهند.

او با بیان اینکه قرارگاه هویت‌افزایی مقام معلم در راستای تکریم شأن و منزلت معلمان با ریاست استاندار فارس راه‌اندازی می‌شود، افزود: با شیوه‌های نوین تلاش داریم در راستای هویت‌سازی، باور‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کنیم.

قاسمی همچنین در ادامه جلسه با اشاره به نقش جمعیت در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور، اظهار کرد: برای جوان‌سازی جمعیت باید همواره در جامعه فرهنگ‌سازی شود و در حوزه‌های مختلف به این مهم پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار