Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:27:23 GMT

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی حضوری از ۱۵ دی ماه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۲۹۸۷

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی حضوری از ۱۵ دی ماه

امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش‌آموزانی که در شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشدند از ۱۵ دی به شیوه حضوری برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال 99 و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری واگیردار در دوران شیوع بیماری کرونا، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این شیوه‌نامه؛ برگزاری امتحانات با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید باشد و مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به همراه درج صحیح اطلاعات حوزه‌ها و عوامل اجرایی بر عهده مدیرکل استان است.

 ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

دانش آموزان دوره پیش‌دانشگاهی سال‌های قبل می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

این امتحانات از روز دوشنبه 15 دی ماه 99 آغاز می‌شود و تا 8 بهمن ادامه دارد.

شرایط برگزاری حضوری و مجازی امتحانات دانش‌آموزان اعلام شدحاجی‌میرزایی: توسعه امتحانات نهایی یعنی بازتولید استرس کنکور؛ مانع می‌شویماستفاده از آزمون‌های مجازی و حضوری در امتحانات / سازمان بازرسی نیروهای آموزش‌وپرورش را آموزش می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امتحانات نهایی امتحانات نهایی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان