Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:04:07 GMT

۱۰ بهمن روز سرنوشت ساز جودو ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۳۷۸۸

۱۰ بهمن روز سرنوشت ساز جودو ایران

به گزارش ایرنا؛ روز چهارشنبه ۲۷ شهریور سال ۱۳۹۸ بود که فدراسیون جهانی به صورت رسمی خبر از تعلیق تمامی فعالیت‌های فدراسیون جودو ایران داد.

به دنبال آنچه در جریان مسابقات قهرمانی جودو جهان در سال ۲۰۱۹ در توکیو رخ داد، فدراسیون جهانی جودو به طور رسمی حکم "تعلیق پیشگیرانه" فدراسیون جودو ایران را از تمامی رقابت ها و فعالیت های اجرایی و مدنی سازماندهی شده توسط این نهاد جهانی و اتحادیه های وابسته به آن، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت نزدیک به ۱۵ ماه از تعلیق جودو، ایران از فدراسیون جهانی این رشته به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت کرد، جلسه رسیدگی به این پرونده روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه در شهر لوزان سوئیس برگزار شد.

حالا شمارش معکوس آغاز شده است و ۴۷ روز دیگر در روزی سرنوشت ساز رای نهایی این دادگاه برای تعلیق یا عدم تعلیق جودوی ایران اعلامی می‌شود.

«آرش میراسماعیلی» رییس فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در همدان افزود: ۱۰ بهمن برابر با ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ رای نهایی دادگاه بین المللی حکمیت ورزش(CAC) در رابطه با پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در خصوص تعلیق این رشته اعلام می‌شود.

میراسماعیلی اظهار داشت: در جلسه نهایی دادگاه مذاکرات بسیار خوب و دوستانه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی انجام و مسائل متعددی به بحث گذاشته شد که هدف رسیدن به بهترین راه حل ممکن بود.

وی عنوان کرد: امیدوارم در نهایت با فدراسیون جهانی برای کمک به جودوی ایران به تفاهم برسیم.

رییس فدراسیون جودو افزود: موضوعات مربوط به این پرونده محرمانه است و برای جلوگیری از عواقب احتمالی آن، در خصوص رای دادگاه نمی توانیم آن را رسانه ای کنیم.

میراسماعیلی تصریح کرد: از تعلیق جودو به عنوان فرصتی برای رشد این ورزش استفاده کردیم و در یک سال گذشته تعداد ورزشکاران جودو از ۶۰ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس فدراسیون جودو کشورمان افزود: از شهریور سال گذشته و با اعلام تعلیق فعالیت های جودو کشور، درگیر مساله ناعادلانه ای شده ایم و البته دست های پنهانی تعلیق ظالمانه ای بر ضد جودوی ایران اعمال کردند، اما با همت و روحیه ورزشکاران، توانستیم افتخارات بزرگی را به دست آوردیم.

وی اظهار داشت: درهمین ارتباط مجموعه آکادمی ملی جودوی ایران در چند روز آینده کلنگ زنی می شود.

رییس فدراسیون جودو پیش بینی کرد که با پیشبرد کارها و تلاش پیمانکار مربوطه، مجموعه آکادمی جودو ایران تا پنج ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: خوابگاه، سالن بدنسازی، سالن کنفرانس و سالن غذا خوری از امکانات خوب مجموعه آکادمی جودو است که به طور قطع راه اندازی این مجموعه به عنوان کمپ بزرگ جودو کمک بزرگی برای برگزاری اردوها و همچنین رشد و توسعه این ورزش در کشور خواهد شد.

«آرش میراسماعیلی» رییس فدراسیون جودو به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات ورزشی، بررسی امکانات موجود و همچنین بهره برداری از خانه جودو استان به همدان سفر کرده است.
خانه جودو همدان امروز و در آیینی با حضور «آرش میراسماعیلی» رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون جودو، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران و فعالان ورزشی استان همدان در مجموعه ورزشی تختی افتتاح شد.
میراسماعیلی در جریان سفر خود به استان همدان، علاوه بر دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان هیات جودو استان، با استاندار همدان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

برچسب‌ها فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی همدان فدراسیون جهانی جودو جودو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی همدان فدراسیون جهانی جودو جودو فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی همدان فدراسیون جهانی جودو جودو اخبار کنکور رییس فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی فدراسیون جهانی جودوی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در  دومین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان ایران در تپانچه بانوان در خط آتش ایستادند و در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان با 575 امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاد، گلنوش سبقت‌اللهی با 574 امتیاز دوازدهم شد و  زینب طوماری با 570 امتیاز در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفت.

فردا (یکشنبه) و در روز سوم این مسابقات، نمایندگان ایران در تفنگ میکس به رقابت با حریفان می‌پردازند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از 24 تا 31 فروردین با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور در برزیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه ورزش استان همدان در حمایت از پاسخ مقتدرانه به صهیونیست‌ها
  • رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام‌های جهانی تالو و ساندا شد
  • پنجمی تیم تفنگ میکس ایران در مسابقات جهانی
  • پنجمی تیم تفنگ میکس ایران در مسابقات فدراسیون جهانی
  • ورزشکار طلایی ایران سهمیه المپیک نگرفت!
  • حضور وزیر ورزش در جمع ملی‌پوشان فوتسال؛ شمسایی: هیچ چیزی جلودار ما نیست
  • بانوان ایران از کسب سهمیه المپیک در تپانچه ۱۰ متر بازماندند
  • ناکامی بانوان ایران در بخش تپانچه
  • دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی
  • وزیر ورزش، پیگیر برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا