Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چندین سال پیش ایلان ماسک از نزدیک با وان وب کار می‌کرد، اما استارلینک را راه‌اندازی کرد. چندین شرکت بزرگ مانند «گروه ویرجین»، سافت بانک، ایرباس، کوالکام و کمپانی‌های دیگر حامیان مالی وان وب بودند و در نهایت این شرکت در اوایل سال جاری میلادی شروع به پرتاب ماهواره‌ها برای ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از پرتاب ۷۴ ماهواره، شیوع ویروس کرونا این کمپانی را با مشکلات زیادی مواجه کرد و در نهایت در ماه مارس اعلام ورشکستگی کرد. اما این شرکت توانست با سرمایه‌گذاران و مالکان جدید به کار خود ادامه دهد. در حال حاضر شرکت غول پیکر هندی «بهارتی اینترپرایز» و دولت بریتانیا سهم یکسانی در وان وب دارند.  
به تازگی موسس بهارتی، «سانیل میتال» در جریان سخنرانی در رویدادی که توسط «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» برگزار شد، اعلام کرد:
«تا ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ وان وب اکثر بخش‌های شمال اروپا، آلاسکا و قطب‌ها را پوشش خواهد داد. تا ماه‌های می و ژوئن ۲۰۲۲، صورت فلکی این شرکت کل جهان و هر متر مربع از دنیا را پوشش می‌دهد.»
اگر این بازه زمانی درست باشد، وان وب دقیقا یکسال از استارلینک عقب خواهد بود. این کمپانی کمتر از یک هفته دیگر یعنی در تاریخ ۲۷ آذر ماه اولین مجموعه از ماهواره‌های خود تحت مالکیت جدید را توسط راکت «سایوز» روسیه روانه فضا خواهد کرد.  
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تجهیزات موردنیاز برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وان وب و همچنین سرعت آن نداریم. با این حال برای شرکت در برنامه بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت، باید تجهیزات زمینی با قیمت ۴۹۹ دلار خریداری و ماهانه ۹۹ دلار حق اشتراک پرداخت کرد. استارلینک در مقایسه با رقبا سرعت بالاتری دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماهواره کرونا بریتانیا قطب راکت اینترنت ماهواره ای وان وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: قرار بود مجلس شورای اسلامی مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را بررسی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه الان وضعیت بازار ارز کاملاً آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

کد خبر 6085064 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت