Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین نشست کمیسیون فرعی شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در سال جاری، روز یکشنبه، ۲۳ آذرماه با حضور اعضای شورا و مدعوین برگزار و پیشنهاد اصلاح بند دوم مصوبه ۲۰۵ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان حمل بار بین‌شهری، بررسی شد.

 رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در تشریح مباحث این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ هزار راننده بین‌شهری در بخش حمل بار بین‌شهری فعالیت می‌کنند، گفت: موضوع بیمه‌تکمیلی این افراد و خانواده‌هایشان از سال ۱۳۹۷ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هماهنگی انجمن‌ها و نهادهای صنفی این بخش، فعالیت خود برای بیمه‌‌تکمیلی این افراد را بر مبنای این مصوبه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رضا نفیسی افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون، فعالیت‌هایی انجام شد و بخشی از رانندگان این بخش تحت‌‌پوشش بیمه‌تکمیلی قرار گرفتند؛ با این حال، این طرح، نقاط ضعفی داشت که برخی از انجمن‌ها و نهادهای صنفی در جلسه امروز به آن‌ها اشاره کردند. در جلسه امروز نیز ما از تمام انجمن‌ها و صنف‌هایی که در این حوزه صاحب‌نظر بودند، دعوت کردیم تا ضمن اطلاع از نظرات آن‌ها، نقاط ضعف مصوبه ۲۰۵ اصلاح و مصوبه بیمه‌تکمیلی رانندگان، کامل شود.

نفیسی عنوان کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از انتخاب شرکت بیمه‌گذار تا خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌کنند، به بحث گذاشته و قرار شد، اعضای کمیسیون، نظرات خود را ظرف ۱۰ روز آینده به شکل مکتوب به ما ارائه کنند تا با تکمیل پیشنهاد سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای و تصویب آن در جلسه کارگروه و سپس شورای‌‌عالی هماهنگی ترابری کشور، مشکل بیمه تکمیلی رانندگان حل شود و این افراد دغدغه بیمه و هزینه‌های بیمارستانی را نداشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه تکمیلی بیمه تکمیلی رانندگان تکمیلی رانندگان بیمه تکمیلی بین شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده صبح جمعه در نشست تخصصی با نمایندگان و رانندگان تاکسی گفت: نقش تاکسی داران در کاهش ترافیک نقشی انکار ناپذیر می‌باشد، رانندگان تاکسی با خدمات رسانی مناسب به شهروندان بخصوص سرویس دهی در ساعات ابتدایی و انتهایی روز زمینه کاهش استفاده شهروندان را از نقلیه شخصی را فراهم می‌نمایند.

وی افزود: نگاه پلیس راهور نسبت به حمل و نقل درون شهری نگاهی مثبت و در جهت رفع مشکلات است و در کنار شهرداری با تمام توان تلاش می‌کنیم تا با بهبود اوضاع انگیزه لازم برای فعالیت همه تاکسیران‌ها فراهم شود.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه رانندگان تاکسی، نمایندگان فرهنگ و شخصیت شهرستان هستند گفت: اگر مهمانی وارد شهر شود، نحوه برخورد رانندگان می‌تواند غنا و جایگاه فرهنگ والای این شهر را به مهمانان معرفی نماید.

سرهنگ همتی زاده افزود: بخشی از خدماتی که به مردم داده می‌شود توسط رانندگان تاکسی است لذا انتظار می‌رود نظم و انضباط را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

لزوم برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی

این مقام انتظامی، فعال شدن گشت تاکسیرانی، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و تجهیز آنها، جمع آوری تابلوهای اضافه در سطح شهر و جانمایی جدید برای نصب ایستگاه‌های تاکسی، توجه به وضعیت ظاهری رانندگان و خودروی آنها، برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی از طریق مراجع قضائی، برخورد قاطع با تاکسی داران متخلف و حادثه ساز، ضرورت نصب کلیه آرم و علائم و کد شناسایی توسط تاکسی داران و نظارت مستمر بر فعالیت رانندگان و الزام بر بروز رسانی مدارک هویتی آنها را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی سنندج دانست و بر اهمیت و جدی گرفتن هر یک از این موضوعات تاکید کرد.

سرهنگ همتی زاده خاطرنشان کرد: باید در کنار برخورد قاطع با رانندگان بی انضباط و متخلف، هر سال از رانندگان قانونمند و منضبط هم در هفته فراجا تقدیر شود تا با ایجاد دلگرمی و انگیزه در بین تاکسی داران میزان تخلفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور کردستان، نداشتن معاینه فنی، تغییر وضعیت، فرسودگی مخازن گاز تاکسی و نامناسب بودن وضعیت فنی تاکسی‌های حمل مسافر درون شهری را از دیگر موارد برخورد پلیس با تاکسی داران متخلف عنوان کرد.

در انتهای این نشست تعدادی از رانندگان تاکسی به‌عنوان نمایندگان خطوط درون شهری به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و برخی مشکلات تاکسی داران پرداختند.

کد خبر 6082284

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند