Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کیانی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برای چهارمین مرتبه است که بر اثر فرسودگی و رانش زمین، خط انتقال نفت مارون به اصفهان در بخش میانکوه دچار شکستگی می‌شود و نفت وارد چشمه و رودخانه سرخون شده است.

وی ادامه داد: در طول این حوادث و به ویژه حادثه روز یکشنبه ۲۳آذرماه، خسارت‌های بسیاری به معیشت و فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و دامپروری مردم منطقه وارد شده که امید است شرکت نفت خسارت‌های وارده را سریع‌تر جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی از مسدود کردن مسیر نفت نشت یافته در منطقه خبر داد و گفت: با وقوع شکستگی لوله این منطقه، به استان خوزستان اطلاع داده شد و شیر نفت از منطقه دهدز استان خوزستان بسته شد و نفتی که طی ساعت‌های گذشته نشت یافته ، نیز برنامه‌ریزی شده تا هرچه سریع‌تر جمع‌آوری شود.

فرماندار اردل با بیان اینکه از حادثه روز یکشنبه تلفات جانی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که خسارت بسیاری به محیط‌زیست و اراضی بخش میانکوه وارد شده است.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی می‌شود.

روستای گندمکار از روستاهای حومه سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل است. 

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری سرخون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری سرخون آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری سرخون اخبار کنکور بخش میانکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر

حبیب شیعه‌زاده نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستا‌های محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.

 به گفته او بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.

این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.

در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری و با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.

نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستا‌های بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر