Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:16:11 GMT

طرح «زوج و فرد» در اصفهان از روز دوشنبه اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۶۲۲۸

طرح «زوج و فرد» در اصفهان از روز دوشنبه اعمال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله غلامی در شامگاه شنبه در نشست خبری شصت و دومین ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم به ۴۵ درصد کاهش یافته بود که با اعمال محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه به ۸۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محدودیت‌های کرونا در سه هفته اخیر تحت عنوان طرح «هوشمند» وضعیت رنگ استان را از قرمز به نارنجی ارتقا داد و و با یک همبستگی اجتماعی می‌توان وضعیت موجود را به زرد رساند؛ اکنون هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت قرمز نیست اما این وضعیت بسیار شکننده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه هرگونه عادی انگاری شرایط می‌تواند ما را به وضعیت بحرانی پیش از آذرماه برساند، تصریح کرد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان از کاهش نسبت بستری‌ها به ترخیصی ها خبر داد و همچنین تعداد فوتی‌های کرونا نیز روند کاهشی را طی می‌کند که این امر کاهش فشار به کادر بهداشت و درمان را در پی داشته است.

همکاری اصفهانی‌ها در طرح «حافظان سلامت»

وی به اجرای طرح «حافظان سلامت» در سراسر استان اصفهان هم گریزی زد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۵۷ هزار نفر در این طرح غربالگری شدند که اطلاعات ۲۶ هزار بیمار به همراه خانواده‌های آنها از طریق سامانه «سیب» رصد می‌شوند.

غلامی به همکاری مردم با طرح «حافظان سلامت» اشاره‌ای کرد و بیان داشت: شهرستان‌های غرب استان و کلان شهر اصفهان از این طرح جامع غربالگری استقبال کردند.

وی به اجرایی شدن استفاده از اپلیکیشن «ماسک» در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از فردا گریزی زد و گفت: تمام سازمان‌ها، محل‌های پرتردد مانند پاساژها و مکان‌های حمل و نقل عمومی می‌توانند به وسیله سیستم جدید مبتنی بر اپلیکیشن ماسک که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود از افراد مبتلا به کرونا مطلع شوند.

اعمال طرح زوج و فرد در کلان شهر اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به منع تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح در تمام شهرهای استان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: با توجه به تشدید غلظت آلاینده‌های جوی در استان اصفهان و در راستای تداوم محدودیت‌های تردد شهری از روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلان شهر اصفهان اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که از پیشنهادات ستاد استانی مقابله با کرونا برای شب یلدا پرسید، تاکید کرد: از آنجا که ۵۱ درصد از مبتلایان کرونا در دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند قطعاً محدودیت‌های کرونایی در سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه آخر پاییز و شب یلدا تشدید می‌شود که این موارد پس از ابلاغ کشوری به استان، اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 5095146

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی حجت الله غلامی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج محدودیت های کرونایی تبریز لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا ستاد استانی مقابله با کرونا استان اصفهان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با بارندگی‌های نوروزی، ستاد سیل در کنار ستاد سفر در باغ فدک مستقر می‌شوند، همچنین اکیپ‌های ستاد سیل در سطح مناطق پانزده‌گانه فعال هستند.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته خدمات شهری در حال خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلفی از جمله نظافت شهری و اقداماتی همچون اسکان مسافران نوروزی، هدایت مسافران، ستادهای هدایت و ساماندهی اسکان مسافران است.

وی افزود: در دو سال اخیر هماهنگی خوبی با اداره هواشناسی صورت گرفته است، از این‌رو یک تا دو روز قبل از بارندگی، ستاد سیل در سطح مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر فعال می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با بارندگی‌های نوروزی، ستاد سیل در کنار ستاد سفر در باغ فدک مستقر می‌شود، همچنین اکیپ‌های ستاد سیل در سطح مناطق پانزده‌گانه فعال هستند.

میرعسگری با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل خاصی در زمینه آب‌گرفتگی مواجه نشده‌ایم، گفت: آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران در زمان‌های بارانی هستیم.

کد خبر 739052

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور