Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محله‌ای معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در برنامه تیتر امشب در خصوص معضل دلالی در کشور و راهکارهای رفع این مشکل تصریح کرد: برای حذف دلالی مخرب باید زیرساخت هایی داشته باشیم و فاصله تولید تا مصرف را کوتاه  کرده و زنجیره تامین را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در برخی کالاها مثل محصولات کشاورزی هنوز این اتفاق نیفتاده است چراکه واحدهای تولیدی کوچک هستند و نمی توانند فاصله تولید تا مصرف را پر کنند.

محله ای افزود: وقتی نوسان قیمتی ایجاد شود این فاصله و شکاف تشدید می شود. همچنین وقتی هم تولید و هم توزیع صنعتی نیست، این شکاف بیشتر نشان داده می شود.

او تاکید کرد: دلال مخرب را حذف کردن مفید است اما تنها راه ساماندهی بازار نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: به غیر از حذف دلال، روش های دیگری هم می توانیم به کار ببریم. تامین زیرساخت نظام توزیع و ایجاد شفافیت در نظام تامین و معاملات از جمله این راهکارها به شمار می رود و حداقل  سود بادآورده دلالی را کم می کند.

بیشتر بخوانید

شیوع گرانفروشی با شیوه‌ای منسوخ/حذف قیمت از روی اقلام اساسی در برخی فروشگاه ها!

محله ای تاکید کرد: وزارت صمت در حال فراهم کردن زیرساخت های نظام توزیع است و با راه اندازی سامانه هایی همچون سامانه جامع تجارت و انبارها ، ایجاد شفافیت در کل زنجیره تامین را پیگیری می کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دلالان بازار وزارت صمت نظام توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: امسال رویه های غلط و نامطلوب بیمه، مالیات و بانک ها اصلاح شده و با همراهی هیئت مقررات زدایی در سطح ملی عمده موانع صاحبان کسب و کار رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران از رویه نامناسب سازمان تامین اجتماعی و مالیات گله مند بوده و خواستار اصلاح قوانین مخل کسب و کار بودند که ما امسال و در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصلاح این فرآیندها را جزو هدفگذاری های اصلی قرار دادیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در ۲.۵ سال گذشته با محوریت مرکز خدمات سرمایه گذاری بسیاری از این قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی شد تا موارد به صورت استانی و ملی پیگیری شود.

نژادمحمد بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و مالیات در استان همکاری خوبی را در این زمینه داشته و تلاش ما بر این است تا در هر جلسه دو قانون مهم کسب و کار با محوریت تامین اجتماعی و مالیات برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از این قوانین عدم لزوم بیمه مجدد شاغلین تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری است که باید دو نهاد بیمه گر زیرساخت های شناسایی بیمه شدگان را به نحوی ارتقا دهند تا امکان استفاده از دو بیمه همزمان برای متقاضیان به وجود نیاید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: دومین درخواست اصلاح قانون مربوط به معافیت کارفرمایان از سهم ۲۰ درصد پرداختی ماهانه است تا در کنار شاغلان بخش کشاورزی بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

نژادمحمد اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در هر دو مورد موافق اصلاح قوانین بوده تا کارفرمایان، کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی بتوانند از این تسهیل گری استفاده کنند.

کد خبر 6082081

دیگر خبرها

  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟