Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:58:37 GMT

آلودگی هوا، طرح زوج و فرد را در اصفهان اجرایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۶۵۵۴

آلودگی هوا، طرح زوج و فرد را در اصفهان اجرایی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،نصف‌جهان از روز شنبه ۲۲ آذر ماه هفته‌ای را همراه با آلودگی آغاز کرد، در این راستا اداره هواشناسی استان اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص پایداری جوی و سکون نسبی هوا و به دنبال آن افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه از روز شنبه تا اواسط روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه برای کلان‌شهر اصفهان، مناطق مرکزی استان و شهرک‌های صنعتی در نواحی شمال، جنوب و مرکز؛ انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس تا ناسالم برای تمام گروه‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به تشدید آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان طی روزهای گذشته، علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان طی دستوراتی دستگاه‌های متولی مقابله با آلودگی هوا را مخاطب قرار داد و ضمن انتقاد از نحوه عملکرد و مدیریت موضوع، بر استفاده از نظر متخصصان امر و ظرفیت دانشگاه‌های سطح استان تأکید کرد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و به منظور کاهش ترددها طرح تردد نوبتی زوج و فرد خودروها در شهر اصفهان از فردا دوشنبه ۲۴ آذر ماه تا آخر هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از درب منزل اجرا می‌شود، بیان کرد: بر این اساس از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ شب توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آلودگی هوای اصفهان دادستان اصفهان انباشت آلاینده ها طرح زوج و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی