Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل شعبانی معتقد است دلیل اصلی بازیگر محور بودن تولیدات سینمایی و تلویزیونی عدم حمایت تلویزیون از تهیه‌کننده‌ها و عدم انسجام اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما است و معتقد است برای جلوگیری از این وضعیت باید به سمت داشتن کمپانی پیش برویم.

جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: وضعیت تولید فیلم و سریال در سینما و تلویزیون ایران متأسفانه به جای سیستم قائم به فرد است و به همین دلیل فردی که یک پروژه را آغاز می‌کند اگر قرار باشد بازیگرش پس از فصل اول در فصل‌های بعدی هم با او همکاری کند ممکن است بازیگر چنین کاری نکند و همه برنامه‌ریزی‌ها به هم بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی خاطرنشان کرد: راه حل جلوگیری از این وضعیت این است که ما به سمت سیستماتیک شدن پیش برویم و کمپانی داشته باشیم؛ کمپانی‌ها می‌توانند پروژه‌های تولید را دست بگیرند و با بازیگران و دیگر افراد قراردادهای طولانی مدت ببندند و با این افراد در پروژه‌های طولانی مدت همکاری کنند. چنین سیستمی تا حدی در موسیقی ما رخ داده و خواننده‌ها ما به نوعی با کمپانی‌ها قراردادهای طولانی مدت می‌بندند و به عنوان مثال 10 سال حقوق و رایت آثارشان به این کمپانی‌ها تعلق می‌گیرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قسم» در ادامه اظهار داشت: تا زمانی که تهیه‌کنندگی قائم به فرد است و سیستمی وجود ندارد، سینما و تلویزیون ما بازیگر محور خواهد بود، نکته دیگر این است که تلویزیون باید پشت تهیه‌کننده‌اش بایستد و اگر یک بازیگر پس از همکاری با یک پروژه به واسطه نیاز تیم تولید در فصل‌های بعدی درخواست‌های غیرمنطقی داشت می‌شود توسط صداوسیما و دیگر تهیه‌کننده‌ها تحریم شده تا دیگر چنین رفتارهایی تکرار نشود.

او افزود: تا زمانی که منافع شخصی مطرح است و همه اصول و قواعد به نفع بازیگران است ما نمی‌توانیم امیدوار به بهتر شدن وضعیت باشیم. در سینما هم ما تنها نامی از اتحادیه تهیه‌کننده‌ها داریم اما آنچه که شاهد هستیم چیز دیگری است، تهیه‌کننده‌ها به هیچ‌وجه در کنار هم نیستند و شرایط به شکلی است که یک بازیگر می‌تواند هر درخواستی داشته باشد و باقی افراد فقط به حرف او گوش دهند. متأسفانه در شبکه نمایش خانگی هم پلتفرم‌ها در پروژه‌های مختلف در یک رقابت قرار گرفته‌اند که هر کدام سعی دارند با دستمزد بیشتر بازیگران مطرح بیشتری را به پروژه‌های خود ببرند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: در یک پروژه سینمایی یک تهیه‌کننده یک بار به من اعتراض کرد که چرا به فلان بازیگر چنین مبلغی پرداخت کرده‌ام، همان تهیه‌کننده در پروژه‌ بعدی‌اش از همان بازیگر با دستمزد بالاتری قرارداد بست. این شرایط قطعاً به نفع بازیگران است و بازیگر محور شدن پروژه‌های تولید در این شرایط طبیعی است. اتحادیه تهیه‌کنندگان باید منسجم‌تر باشد و تلویزیون باید از تهیه‌کننده‌هایش حمایت کند و ما در نهایت باید به سمت داشتن کمپانی پیش برویم.

شعبانی در پایان اظهار داشت: من مخالف استفاده از سوپراستارها نیستم، قطعاً بازیگرانی که سال‌ها تلاش کرده‌اند و به جایگاهی ویژه رسیده‌اند حق دارند دستمزدهای بیشتری تقاضا کنند اما مشکل از جایی شروع می‌شود که بازیگران تازه‌کار به واسطه موفقیت یک اثر حتی در برخی مواقع از بازیگرانی که سال‌ها زحمت کشیده‌اند دستمزد بیشتری تقاضا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازیگری جلیل شعبانی بازیگری در سینما و تلویزیون تهیه کننده ها اتحادیه تهیه بازیگر محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حمایت روشن و گسترده ایران نبود، ما قادر به ایستادگی در طوفان الاقصی نبودیم

به گزارش همشهری آنلاین، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: در حالی وارد هفتمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی شده ایم که این رژیم هیچ یک از اهدافش را محقق نکرده، بلکه روز به روز در حال عقب نشینی است.

وی خاطر نشان کرد مقاومت در غزه حضور قدرتمند و متمایزی را در میدان و در موضع سیاسی ثبت کرده است.

النخاله تاکید کرد نبرد طوفان الاقصی نتیجه برنامه ریزی و تلاشهای گسترده رزمندگان مقاومت در صحنه میدانی بود.

وی افزود گروهها و نیروهای مقاومت در منطقه دوشادوش ملت فلسطین به حمایت از آنها پرداختند به ویژه جمهوری اسلامی ایران که تلاشهای گسترده ای انجام داده است.

النخاله: بدون حمایت ایران قادر به مقاومت نبودیم

النخاله خاطر نشان کرد اگر حمایت روشن و گسترده جمهوری اسلامی ایران نبود، ما قادر به این ایستادگی و مقاومت بزرگ در طوفان الاقصی نبودیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت دشمن تحت عناوینی همچون پایان دادن به مقاومت و بازگرداندن اسیران خود، تجاوز به غزه را آغاز کرد، ولی پس از گذشت 6 ماه هیچ یک از اهدافش محقق نشد.
وی تاکید کرد ما گام بزرگی را در مسیر رسیدن به لحظه پیروزی نهایی برداشته ایم.

کد خبر 843990 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • کنایه بازیگر معروف به اسرائیل: توانایی موشک‌های ما را دیدید
  • مجید واشقانی: حالا اسرائیل توانایی موشک‌های ایران در عبور از گنبد آهنین را دید
  • مجید واشقانی: اسرائیل توانایی موشک‌های ایران را دید
  • بازیگر سینما: یک چک افسری در گوش اسرائیل خواباندیم، حالا چی؟
  • علی مشهدی: در گوش اسرائیل یک چک افسری خواباندیم و گفتیم ما زده ایم، حالا چی؟
  • راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد توسط یک بازیگر!
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد | درآمد بازیگری بیشتر از خبرنگاری است | می‌آیم تهران و در سینما با مردم فیلم می‌بینم...| عکس
  • اگر حمایت روشن و گسترده ایران نبود، ما قادر به ایستادگی در طوفان الاقصی نبودیم