Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رودخانه راوند در شهرستان‌اسلام‌ آبادغرب سال‌هاست که در اواخر پاییز بوی مرگ می‌گیرد و طبیعت زیبای خود را با تلف شدن آبزیان این رودخانه به نمایش می‌گذارد.

البته نباید از آلوده شدن رودخانه رواند با ورود فاضلاب شهری و همچنین کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا در حاشیه این رودخانه که کشاورزان با پمپاژ بی‌رویه آب حیات رودخانه و آبزیان را به خطر می‌اندازند، غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمانشاه در پاسخ به ابهامات این فاجعه‌ زیست محیطی در رودخانه راوند، اظهار داشت: یک‌سری کار مطالعاتی و نمونه‌برداری از رودخانه و همچنین از واحدهای صنعتی که امکان دارد منبع آلودگی رودخانه باشد، انجام شده است.

فریدون یاوری اضافه کرد: آنالیز نمونه‌ها انجام شده، اما نیازمند یک‌سری اطلاعات از دیگر دستگاه‌ها هستیم به عنوان مثال باید بدانیم که در تاریخ تلف شدن آبزیان دبی آب رودخانه به چه میزان بوده که باید این اطلاعات را از آب منطقه‌ای بگیریم تا با بررسی داده‌ها به نتیجه قطعی برسیم.

وی تصریح کرد: عوامل مختلفی در نابودی آبزیان تاثیر دارد، طی سال‌های گذشته با بحران کم‌آبی و خشکسالی مواجه بوده‌ایم، رودخانه برای بقای اکولوژیکی نیازمند دبی لازم یا همان جریان آب مناسب است که در غیر این صورت آبزیان آن از بین می‌رود.

یاوری تصریح کرد: علت مرگ ماهی‌ها می‌تواند ناشی از ورود فاضلاب انسانی و فاضلاب صنعتی باشد که با ورود به درون منابع آبی و آب‌های سطحی در صورتی که ظرفیت آن بیش از ظرفیت خودپالایی رودخانه باشد، اکسیژن افت می‌کند که با کاهش اکسیژن آبزیانی همانند ماهیان از بین می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام رسالت قانونی خود باید تمام داده‌ها آماده شود تا با تجزیه و تحلیل آن‌ها، نتیجه قطعی اعلام شود که فعلا در دست بررسی است.

انتظار می‌رفت طی سال‌های گذشته با نمونه‌گیری‌های صورت گرفته از آب رودخانه و نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده اقدامی به موقع از سوی مسئولان برای جلوگیری از این فاجعه‌ای زیست محیطی انجام  می‌شد، تا امسال هم شاهد مرگ و میر هزاران قطعه ماهی در رودخانه راوند نباشیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام رودخانه کرمانشاه مرگ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه آبزیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه ۶۰ نشان تجاری شاخص صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: برای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، این ارزیابی‌ها در راستای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، بهره‌برداران نمونه معدنی و انتخاب کارآفرین ملی انجام می‌شود.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ارزیابی‌ها در استان انجام می‌شود افزود: واحد‌های صنعتی و معدنی برای حضور در این فرایند پس از تکمیل فرم‌های مربوطه تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند که به صورت حضوری به دفتر معاون امور صنایع و معادن اداره کل مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت